Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko lapsen kanssa kivempaa

Lähettäjä: No nii 
Päivämäärä:   21.6.26 07:22:52

Olen lapseton, mutta olen alkanut miettiä haluaisinko lapsen. Minulla on mielikuva kuinka lapsen takia esimerkiksi juhlapyhät olisivat erilaisia. Laittaisin juhannuskoivut, pääsiäisenä piilottaisin munia ja jouluna koristelisimme pipareita. Nyt nämä pyhät ovat vain ylimääräisiä vapaita jolloin on aikaa treenata koiraa.

Re: Onko lapsen kanssa kivempaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.6.26 07:52:22

Riippuu lapsesta. Osa tekee elämästä mahtavampaa kuin olisit voinut kuvitellakaan. Osa on vaikeita syystä tai toisesta, ja elämäsi ei välttämättä muutu parempaan suuntaan, peruuttamattomasti kylläkin.

Päivämäärä:   21.6.26 08:03:48

On. Meillä on kolme ihanaa lasta. Elämä on ehdottomasti parempaa kuin ilman lapsia. Juuri yksi tuttu sanoi, että kiva katsoa meidän perheen menoa. Sitä en sano, etteikö olisi välillä riitaa. Kaikissa läheisissä ihmissuhteissa toiset välillä ärsyttää. Varsinkin, kun toisia pitää samaan aikaan kasvattaa. Se, että lapsia kasvattaa, ärsyttää välillä niitä. Mutta ehkä yksi oppi, mitä katson yleisesti lapsiperheiden elämästä, niin se, että ajatellaan, että kun mennään välillä riman ali, niin oikeasti tekee elämästä vaan raskaampaa. Se että jaksaa pitää sitä rimaa ylhäällä, niin elämä lasten kanssa on helpompaa ja kivempaa kuin silloin, kun ajattelee "äh, en jaksa, nyt helpotan omaa elämääni antamalla heille asian x ja y".

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   21.6.26 08:07:07

On kivempaa (ja joskus myös raskaampaa). Lapsen myötä elämään tulee uudenlaista merkitystä ja uskomatonta rakkautta.

Ajattelin 34-vuotiaaksi, etten halua lapsia. Sitten aloin ajatella, etten halua jäädä kokonaan lapsettomaksi. Vasta parin vuoden päästä syntyi ensimmäinen ja ainoa lapseni. Pian sen jälkeen sairastuin syöpään, enkä voinut saada toista. Nyt lapseni on miltei aikuinen, älykäs, tasapainoinen, sosiaalinen ja jutteleva teini. Olen sanoin kuvaamattoman onnellinen, että sain hänet ja olen saanut elää hänen äitinään kaikki nämä vuodet.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.6.26 08:47:26

Sieltä voi sitten tulla se syntyjään psykopaatti, joka kiusaa eläimiä ja nauraa vaan päälle ja mitään et sille mahda. Onko se sitten kivempaa kun oma elämä on lopullisesti pilalla. Yksi tuttu haukkui lastaan koko sen lapsuuden, koska lapsi oli autistimainen (ei diagnoosia). Perheen lomareissulla tuttu istui pihalla ja raivosi kun lapsi oli niin viallinen ja pilasi taas loman. Nyt se lapsi on hyvä kun se on jo isompi ja osaa edes vähän olla, mutta ainakin 16-vuotiaaksi asti se oli pain in the ass. Toisaalta hyvä koulu tutulle, joka on aina ollut aika itsekäs. Mutta vierestä seuranneena, onneksi en siihen touhuun lähtenyt.

Lähettäjä: kui 
Päivämäärä:   21.6.26 09:01:12

Vanhemmuus on paljon isompi kokonaisuus kuin naapurin kummin kaiman diagnostoimaton yksittäinen esimerkki. Edes yhden suvun kokemukset tai opettajan näkemys.
Vanhemmuus on kaikkea: iloa, surua, väsymystä, rakkautta, tuskaa, huolta, ylpeyttä, sisukkuutta jne jne jne. Se miten kukakin siitä selviää ja millä avuilla, ne on hyvin henkilökohtaisia juttuja ja tapahtumia.
Kasvuahan se on, sopeutumista, onnistumisia ja yrittämistä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.6.26 09:40:19

Ystävällä on erityislapsi joka on erittäin haastava ja nyt alkaa olla jo vaarallinen raivokohtauksineen kun ikää 9v. On sanonut ettei ole mitään katunut niin kuin päätöstään tehdä lapsi. Lapsen isä ei uuden kumppaninsa kansaa halua lasta ottaa heille koska on muun muassa purrut pahasti heidän taaperoa.Uutta kumppania on myös hankala löytää koska lapsi torpedoi sen ensimetreille.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.6.26 10:20:34

Jos lapsen hankkii niin pitää aina muistaa, että lapsi on oma yksilönsä. Lapsella ei ole mitään velvollisuutta tehdä juhlapyhistä kivempia vanhemmilleen tai harrastaa/kilpailla lajissa, jossa vanhempi oli itse halunnut, mutta ei syystä tai toisesta onnistunut.

Pitää myös muistaa, että lapsi voi olla vammainen, hän voi olla nepsy-kirjolla tai hän voi olla homo. Kaikki tämä pitää hyväksyä ja tehdä kaikkensa sen eteen, että lapsella olisi mahdollisimman hyvä olla. Jossain tapauksissa tämä voi tarkoittaa esim. lasun tekemistä omasta itsestä. Tuossakin edellä tuplapisteen kommentissa näkee kuinka paska "isä" lapsella on kun on lapsen hylännyt ja hankkinut uuden suhteen ja uuden lapsen.

Tämä yhteiskunta on todella vihamielinen lapsia ja etenkin äitejä kohtaan (kuten tästä topikista ja monesta ht.netin topikista ylipäätään näkyy). Etenkin jos lapsi ei ole "normaali" eli häntä ei voi väkisin tunkea ahtaaseen muottiin. Jos olet valmis rakastamaan lastasi ja taistelemaan hänen puolestaan viimeiseen asti, hanki lapsi. Jos et, älä.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   21.6.26 10:56:36

Mulla ei ole lapsia (eikä tule), mutta se ei estä minua viettämästä joulua, vappua, juhannusta, jne mitä näitä nyt on. Ihan samalla tavalla laitan juhannussaunan, hyvää ruokaa, käyn uimassa... Vappuna laitan koristeita, jouluna meillä on kuusi jne.

Päinvastoin, lapsen kanssa kaikki olisi tuplasti työläämpää ja vaikeampaa. Nyt on järkyttävän ihana vapaus tulla ja mennä kumppanin kanssa mihin tahansa.

En itseasiassa käsitä miksi ihmiset haluavat lapsia, kun kaikki on hankalampaa, kalliimpaa ja omaa aikaa ei todellakaan jää.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.6.26 11:00:23

Juhlapyhäperinteet onnistuvat ilman lastakin ja juhlapyhät ovat vain pieni osa vuodesta. Lapsen hankkiminen on järkevää, jos nimenomaan arki lapsen kanssa on sitä mitä haluat.

Päivämäärä:   21.6.26 11:17:34

”En itseasiassa käsitä miksi ihmiset haluavat lapsia, kun kaikki on hankalampaa, kalliimpaa ja omaa aikaa ei todellakaan jää.”

Eihän sellaista käsitä jos ei kykene ymmärtämään kuin itseään ja omia haluja.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.6.26 11:21:13

Jos haluaa että oma elämä on keskiössä, ei kannata haaveilla lapsista. Vaikka sellainenkin elämä jotenkin onnistuu, jos lapsi on ns normaali ja perusterve. Mutta sitähän ei voi kukaan varmaksi sanoa, että niin käy.

Joku aiemmin sanoikin, että jos haluaa arjen pyörivän lapsen ympärillä ja nauttii siitä, niin sitten on varmasti elämä kivempaa.

Lähettäjä: Tyyne 
Päivämäärä:   21.6.26 11:24:59

Vanhemmuudessa on hyvät ja huonot puolet, mutta juhlapyhät on ehdottomasti se hyvä.
Rakastan perinteitä ja meillä ei kotona ollut sellaisia, nyt olen saanut luoda omat perinteet lapsilleni.
Elämä on raskasta, mutta kun edes toinen lapsi on jossain tuntuu tyhjälle.

Päivämäärä:   21.6.26 11:25:46

Lapset on muutenkin ihania, mutta kieltämättä tämä on niin parasta kun saa elää omia lapsuusnuistojaan uudelleen omien lasten kanssa.

"Minulla on mielikuva kuinka lapsen takia esimerkiksi juhlapyhät olisivat erilaisia. Laittaisin juhannuskoivut, pääsiäisenä piilottaisin munia ja jouluna koristelisimme pipareita. Nyt nämä pyhät ovat vain ylimääräisiä vapaita jolloin on aikaa treenata koiraa."

Päivämäärä:   21.6.26 11:39:34

"”En itseasiassa käsitä miksi ihmiset haluavat lapsia, kun kaikki on hankalampaa, kalliimpaa ja omaa aikaa ei todellakaan jää.”

- Eihän sellaista käsitä jos ei kykene ymmärtämään kuin itseään ja omia haluja."

Jep, ei niin. Ja siksi en teekään lapsia koska mun elämään ne eivät mahdu, enkä halua pilata elämääni lasten teolla. Moni tajuaa tämän vasta liian myöhään ja sit valitetaan kun on niin raskasta. :D Lapseton ihminen voi silti pitää huolta muista ihmisistä, olla aktiivinen yhdistyksissä jne. Ei lapseton tarkoita automaattisesti täysin itsekästä tyyppiä, jonka elämä pyörisi vain oman itsen ympärillä.

Toki sellaisiakin on. On vain hyvä, että ihminen miettiis TARKKAAN ja vielä 1000 kertaa, että JAKSAAKO JA HALUAAKO SITÄ OIKEASTI!

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.6.26 11:48:01

” ”En itseasiassa käsitä miksi ihmiset haluavat lapsia, kun kaikki on hankalampaa, kalliimpaa ja omaa aikaa ei todellakaan jää.”

Samaa miettinyt, lapsi kuulostaa vaan yhdeltä riippukiveltä itselle. Ei kiitos. Juhlapyhät lapsen kanssa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.6.26 11:52:37

” En itseasiassa käsitä miksi ihmiset haluavat lapsia, kun kaikki on hankalampaa, kalliimpaa ja omaa aikaa ei todellakaan jää.”

Samaa miettinyt, lapsi kuulostaa vaan yhdeltä riippakiveltä itselle. Ei kiitos. Juhlapyhät lapsen kanssa ajatuksen tasolla kuulostaa kivalta, mutta tiedän ettei todellisuudessa sitä olisi vaan työläämpää. Elämä on muutenkin vaikeaa, niin en ymmärrä miten moni siitä haluaa tehdä tietoisesti vielä hankalampaa.

Päivämäärä:   21.6.26 11:53:41

Siis tämä!!

"Elämä on muutenkin vaikeaa, niin en ymmärrä miten moni siitä haluaa tehdä tietoisesti vielä hankalampaa."

Päivämäärä:   21.6.26 12:06:00

On mun mielestä. Oma mennyt lapseton elämä tuntuu nykyään vähän itse kehitettyjen ongelmien sarjalta. Toki siis olin myös paljon nuorempi.

Minulla on 2 omaa lasta, 2 bonuslasta ja yksi lapsi kuoli. Vanhemmuus on kivaa ja kasvattavaa. Sitä tormää omaan peiliinsä ihan eri tavalla kuin ilman lapsia.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   21.6.26 12:15:35

En ole koskaan ymmärtänyt miten marttyyriäidit saa väännettyä itsestään epäitsekkään?
Se on heidän haarovälistä tullut se kersa, se on heille itsen jatke. Ei sellaisen holhoaminen ja sille etujen hankkiminen ole millään ajatusleikillä muunnettuna epäitsekästä :-D

Siinähän raivataan tietä OMILLE GEENEILLE, se on kaikkein itsekkäintä toimintaa mitä voi olla.

Epäitsekästä olisi auttaa tuntematonta.

Heidän mielestä omaa muksuaan hyysäävä on superihminen ja joku vapaehtoistyötä vapaa-aikanaan tekevä lapseton on itsekäs sontaläjä. Erikoista mentaaliakrobatiaa, johon vain lapsellinen pystyy.

Päivämäärä:   21.6.26 12:41:00

”Jep, ei niin. Ja siksi en teekään lapsia koska mun elämään ne eivät mahdu, enkä halua pilata elämääni lasten teolla. Moni tajuaa tämän vasta liian myöhään ja sit valitetaan kun on niin raskasta. :D Lapseton ihminen voi silti pitää huolta muista ihmisistä, olla aktiivinen yhdistyksissä jne. Ei lapseton tarkoita automaattisesti täysin itsekästä tyyppiä, jonka elämä pyörisi vain oman itsen ympärillä.

Toki sellaisiakin on. On vain hyvä, että ihminen miettiis TARKKAAN ja vielä 1000 kertaa, että JAKSAAKO JA HALUAAKO SITÄ OIKEASTI!”

Et nyt ymmärtänyt mitä kirjoitin. Pätee muuhunkin kuin lapsiin. Toisilla on kyky ymmärtää erilaisia valintoja jne. Toisilla ymmärrys riittää vain omiin valintoihin, eikä ole kykyä nähdä miksi joku haluaa jotain muuta.

Päivämäärä:   21.6.26 12:44:15

Minä olen ainakin itsekäs ja elän elämää niinkuin itse halua ja teen asioita joita haluan. Todella toivon, että kaikki muutkin toimivat näin.

Päivämäärä:   21.6.26 12:50:42

Olishan se suotavaa että tekisi asioita omat halut ja voimavarat huomioiden, mutta kun pissat on housussa ja maha pystyssä mitään miettimättä niin eihän siihen jää muuta mahdollisuutta kuin kiillottaa sädekehää ja uhriutua :-D

Aloittajalle sanoisin että siitä vaan, mutta ota huomioon ettei elämä mene koskaan kuin elokuvissa tai höttöunelmissa.

Päivämäärä:   21.6.26 12:54:06

Onpas pisterivi mukavalla päällä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   21.6.26 12:58:54

Elämä lasten kanssa on ihanaa. Minun lapsistani kasvoi eläinrakkaita aikuisia, jotka ovat aina valmiina auttamaan minua eläinteni hoidossa. Itse eivät vielä opiskelujen ja matkustelujen takia voi hankkia omia. Ovat opettaneet tekemään kasvisruokia, jotta saataisiin koko porukka lihansyöntiin vähennettyä. Tulevat kaivamaan kuopan puutarhaan ja muutenkin auttamaan talon töissä, jos vain pyydän. Ihania poikia.

Päivämäärä:   21.6.26 12:58:55

Lapsen hankkiminen on täysin itsekäs teko. Eihän siihen ole mitään muuta syytä kuin että itse haluaa ja ajattelee että oma elämä muuttuisi paremmaksi. Toki sitten kun se lapsi on, sen tarpeet pitää asettaa omien tarpeiden edelle, mutta oman lapsen hyysääminen ei ole aitoa epäitsekkyyttä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.6.26 13:01:49

Piste : minäkin olin itsekäs ja tein asioita joita halusin ja sain 2 lasta. Ja tosiaan elämä lasten kera on paljon antoisampaa ja rikkaampaa.

Päivämäärä:   21.6.26 13:02:06

Kyllä kaikki tietää, että lapsen hankkiminen on itsekäs teko? Mitä sitten? Ihan kuin meidän monet muutkin valinnat elämässä.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   21.6.26 13:15:52

Huvittavaa, että tällaiseen kysymykseen vastaavat lapsettomat ihmiset, joilla ei ole mitään kokemusta asiasta. Se, että on viettänyt juhlapyhiä sukulaislasten kanssa ei todellakaan vastaa sitä kokemusta, että olisi oma lapsi.

Kyllä, minun mielestäni oman lapsen kanssa kaikki on hauskempaa. Juhlapyhät ovat saaneet ihan uuden merkityksen, samoin pienet arjen asiat, kuten retki lähimetsään tai rannalle tai vaikka pyöräily lähiympäristössä. Ylipäätään luonnon ja maailman ilmiöiden tarkkailu on tosi hauskaa oman lapsen kanssa. Lapset ovat myös tosi vähän aikaa pieniä. Kouluikäisen kanssa ei pääsääntöisesti ole mikään enää erityisen raskasta, ellei kyseessä ole erityislapsi. Huonolla tuurilla voi tietysti saada tosi haastavan lapsen, mutta todennäköisyys sille on kuitenkin aika pieni.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   21.6.26 13:20:06

Lapset kuuluu saada/tehdä/hankkia itsekkäistä syistä. Koska mä haluun.

Omien kanssa kaikki on kivaa, vieraiden ei. Ja kyllä, vietin minäkin nuorena juhlapyhiä toisten lasten kanssa.

Päivämäärä:   21.6.26 13:22:13

Piste: sitä sitten, että tämäkin keskustelu lähti sivuraiteille, jossa lapsettomat ovat itsekkäitä ja lapselliset epäitsekkäitä.

Samaten juhlapyhistä ja luonnosta voi yhtä hyvin nauttia ilman lapsia. Ei ole lapsia kohtaan oikein, että heidät hankitaan tyhjäntuntuisen elämän sisällöksi.

Lähettäjä: Hops 
Päivämäärä:   21.6.26 13:40:25

On. Monella tapaa samanlaista, kuin ihmisten kanssa yleensä on. Välillä vaikeampaa ja välillä helpompaa. Mutta se rakkaus, joka vanhemman ja lapsen välillä on, on kyllä selittämättömän hienoa. Ja ihmisenä kyllä itse kasvaa, jos hyväksyy vanhemmuuden vastuun.

Päivämäärä:   21.6.26 13:42:36

Vai ettei ole mitään kokemusta asiasta :-D

Taas näkee lapsellisten ylimielisyyden. Mihin muuhun se päätös lapsettomuudesta perustuu kuin siihen että on sivusta nähnyt millaista se on ja sitten käyttää järkeään?

Jokainen on ollut lapsi -> kokemusta lapsiperhe-elämästä. Katsellut sukulaisperheitä, tuttavaperheitä ja kuunnellut vanhempien valitusvirsiä -> kokemusta lapsiperhe-elämästä.

Joka virhettä ei tarvitse kokeilla itse, voi oppia toisten kärsimyksestä.
Te olette varmaan niitä samoja, jota valkkaa vaimonsa murhasta tuomitun linnakundin miehekseen. Koska ”minä olen ihan eri juttu, ex oli huonompi nainen kuin minä, meillä tulee kaikki olemaan täydellistä”.

Päivämäärä:   21.6.26 13:45:51

Niin, minusta toisten elämä vaikuttaa kovin raskaalta lapsineen ja hevosineen. Mun elämäni on silti tosi hyvää.

Päivämäärä:   21.6.26 13:52:53

Pisterivi: Et voi vain satunnaisesti sivusta seuraamalla nähdä kenenkään vanhemmuuden koko kuvaa. Tulkitset tilanteita myös sen mukaan, miten itse ne kokisit. Kaikki tekevät niin.

Omalla lapsuudesta ei tarvitse olla mitään tekemistä omien lasten kanssa. Ensinnäkin nykyvanhemmat ovat hyvin erilaisia kuin vaikka 30 vuotta sitten, saati pidemmän ajan takaa. Se näkyy parhaiten isien osallistumisessa.

Joten nyt on kyllä heikot perustelut. Otetaan toinen esimerkki: En koskaan lapsuudessani nähnyt onnellisia parisuhteita enkä ole niitä nähnyt oikeastaan koskaan aikuisuudessakaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö niitä olisi ja nyt elän itse hyvin onnellisessa avioliitossa.

Se että oppii muiden virheistä, voi siis hyvin tarkoittaa päätöstä tehdä itse paremmin. Ei jättää kokonaan tekemättä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   21.6.26 14:02:21

En ymmärrä miten oman lapsen hankkiminen on itsekästä? On äärimmäisen epäitsekästä huolehtia toisesta ihmisestä. Vauvaa pitää hoitaa ympäri vuorokauden ja rakkaus lapseen on niin voimakas että sen tekee, mikään muu ei ole niin tärkeää. Sama on kun lapsi kasvaa, tekeeka1

Päivämäärä:   21.6.26 14:04:22

Tekee kaikkensa että lapsella on hyvä ja turvallinen olo. Jaksaa myös sen huonon käytöksen, ohjaa ja opastaa, opettaa ja auttaa. Rakkaus lapseen on jotain aivan käsittämätöntä. Minulla on 2 aivan ihanaa lasta jotka tekee elämästäni täydellisen.

Päivämäärä:   21.6.26 14:12:52

P: Niin nyt kun se lapsi on siinä, sinun pitää olla "epäitsekäs". Mutta sano yksikin muu kuin itsekäs syy miksi hankit lapsen?

Jos huolehtisit vaikka naapurin sairaasta vanhuksesta, se olisi epäitsekästä. Mutta huolehtiminen lapsesta, jolla on puolet sinun omia geenejä, ei ole aidosti epäitsekästä.

Päivämäärä:   21.6.26 14:13:00

”sitä sitten, että tämäkin keskustelu lähti sivuraiteille, jossa lapsettomat ovat itsekkäitä ja lapselliset epäitsekkäitä.”

No en nyt itse sellaista tästä huomannut. Varmaan jäi sitten jotain lukematta.

Päivämäärä:   21.6.26 14:15:50

Noi on noita valheita, joita naisille syötetään. Kun maha on pystyssä, olet ansassa. Pois et pääse ja kakku kestää ainakin sen 20v.

Höttöunelmia myydään ja itkua, huutoa, kakkavaippoja ja myöhemmin haistattelua saadaan.

Ja tämä, joka ei ymmärrä miten omien geenien jatkaminen on itsekästä niin eipä ole kauhalla ottamista. Hormonit sen ylimaallisen rakkauden tekee, jos tekee. Monille tulee myös raskaudenjälkeinen masennus ja itsemurhaviettiä, hormonit siinäkin syyllisenä.

Mutta jatkakaa toki itsenne pettämistä.

Päivämäärä:   21.6.26 14:17:57

Ottakaa se murhuri mieheksenne, teette vaan itse paremmin kuin exä. Sillä se muuttuu ruusunpunaiseksi :-D

Päivämäärä:   21.6.26 14:19:27

Minusta on hyvä, jos joku tekee itse päätöksen olla lapseton. Se on hänen asiansa ja päätöksensä. Nyt hieman kuulostaa, että joku ei ole saanut päättää itse ja hieman kiukuttaa ;)

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   21.6.26 14:19:42

Täysin väärä lähtökohta kyllä lähteä ajattelemaan koko asiaa, joidenkin juhlapyhien kivojen tekemisten kautta. 99,999% on jotain aivan muuta ja siitä todella iso osa ei ole mitään kivaa...

Päivämäärä:   21.6.26 14:20:11

Pisterivi ei siis vain kykene ymmärtämään vieläkään, että toiset nauttivat elämästään lasten kanssa. Sinulle se varmasti olisi kamalaa, mutta ei kaikille.

Päivämäärä:   21.6.26 14:26:11

Entäs rakkaus miestä kohtaan? Hormoonitko senkin tekee? Onko rakastuminen aina väärin ja itsekästä ja tuloksena masennus ja itsemurha? Entä rakkaus omaan koiraan? Perheenjäsenen joka elää yli 10 vuotta. Mun lapset on ihan varmasti onnellisia kun ovat syntyneet ja saavat elää eivätkä ajattele että kylläpä se äiti on ollu itsekäs kun on 2 lasta synnyttänyt? Ei ne ajattele että ois ollu parempi jos äiti ois jättänyt lapset tekemättä. Isoveli oli alle 2v kun sillä oli pikkuveli pari kk sylissä ja sano että minä rakastan vauvaa. Jopa lapsi kykenee rakastaan niin miksi ei sitten aikuinen kykenisi pyyteettömään rakkauteen toista ihmistä tai eläintä kohtaa. Nämä jotka väittää että on itsekästä tehdä lapsi niin sillonhan te ette halua edes elää, äitinne on itsekkäistä syistä teidät synnyttänyt ja se on teidän mielestä väärin niin sillonhan teitä ei pitäs olla edes olemassa.

Päivämäärä:   21.6.26 15:04:14

Ht:n huudattajalla on taas vähän tyhjää elämässä ;D

Päivämäärä:   21.6.26 16:23:50

Tottakai rakkaus miestä kohtaan johtuu hormoneista :-D
Mistä muusta se voisi johtua?

Alkuihastus laukaisee oksitosiinipöllyn, joka kestää maksimissaan 4v. Silloin on sokea miehen vioille ja punalipuille. Miten muuten selitän k-pää äijien onnen parisuhdemarkkinoilla?

Ja kyllä, äitini oli itsekäs. Se ei ole minun vikani, eikä minkään lapsen vika. Idarihaluja ei ole, elämä on kivaa. Mutta lapsia en hanki. Ja ehkä juuri siksi elämä onkin niin kivaa :-)

Mitäs zäkä harhailee? Miksi en olisi saanut päättää itse? Mikä sen olisi estänyt?

Lähettäjä: Irina 
Päivämäärä:   21.6.26 16:31:14

Minä toimin sijaisäitinä. Lapsi on luonani yhden viikonlopun kuukaudessa, kesällä 2 tai kolme noin viikon jaksoa. Näin on menty jo vuosia, omaa lasta en halua. Harkitsepa tätäkin.

Päivämäärä:   21.6.26 17:09:28

Irina: Et ole mikään sijaisäiti vaan toimit tukiperheenä.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.6.26 17:57:10

Kunhan tukiverkosto on olemassa jos hankit lapsen yksin. Jos parisuhteessa niin valitse lapsen isä tarkoin. Ei mitään yhden illan juttuja tuiki tuntemattomien kanssa. Ei kumppania/ isää joka on valmiiksi ongelmainen tai nepsyoireinen/ narsistinen/ luonnehäiriöinen/ työtön luuseri/ taivaanrannanmaalari/ rikollinen/ ei sellaista jonka vanhemmilla tai lähisuvussa on vastaavia ongelmia. Valitse lapselle isäksi / vanhemmuuskumppaniksi vastuuntuntoinen ainakin jotain kouluja peruskoulun jälkeen käynyt hyvällä yleissivistyksellä varustettu keskustelu tai toinen mies jolla on hyvä ammatti ja hyvä lapsuudenperhe sekä vakaa elämä. Silloin saat lapselle hyvän isän tai ainakin riski huonoista geeneistä ja käytöshäiriöistä on pienempi. Parhaimmillaan lapsi täydentää elämäsi. Muista silti, että lapsi ei ole sinua varten vaan sinä lasta varten. Onhan parhaimmillaan oma lapsi myös jonkunlainen vanhuuden turva ja hyvin käydessä saat myös lapsenlapsia ja isomman perheen sitä kautta.

Lähettäjä: lakeuden valotar 
Päivämäärä:   21.6.26 18:11:31

riippuu minkä ikäinen ja milainen lapsi. alle 5 v en edes hoitooni ottaisi. liian äänekkäitä ja pitää jo olla sisäsiisti. mitä tottelevaisempi sen parempi

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.