Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pullonpalautukseen ei lasipulloja

Lähettäjä: Pullo 
Päivämäärä:   20.6.26 21:56:33

Siis siihen suureen johon saa kipata useamman pussillisen pulloja/tölkkejä. Tuli somessa vastaan jonkun kaupan info video asiata. Mä oon kyllä aina laittanut ne lasipullot (joku 1-3 kpl) siinä samassa läjässä. Kaupassa missä oon tuolla menetelmällä pulloja palauttanut ei ole missään lukenut että ei saisi lasipulloja laittaa. Onko siis yleisesti kiellettyä vai kauppakohtaista?

Re: Pullonpalautukseen ei lasipulloja

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   20.6.26 21:59:16

Vein viime viikolla Prismaan ison kassillisen jossa myöskin lasipulloja mukana. Missään ei lukenut että ei lasipulloja, päinvastoin kyltissä oli "Pantilliset muovi- ja lasipullot sekä tölkit" tjsp. En havainnut mitään ongelmaa missään.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   20.6.26 22:00:03

On kiellettyä, ei kauppakohtaista. Laitteet ei käsittele lasipulloja vaan ne ”hylätään” ja tulee lokeroon laitteen viereen (jos siis vahingossa laittanut mukaan). Kone ei kestä lasipulloja ainakaan suurissa määrin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.6.26 22:02:31

En tiedä minkälainen laite siellä on, mutta täällä on kaupoissa sellaiset missä erikseen luukku lasipulloille. Muut kaadetaan sinne isoon luukkuun ja lasipullot laitetaan pieneen. Sen toki ymmärtää ihan maalaisjärjelläkin ettei sinne isoon laiteta lasipulloja.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   20.6.26 22:12:47

Meidän prismassa ihan lukee, että ei lasipulloja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.6.26 22:17:15

Meidän Prismassa saa kyllä laittaa lasipullot sinne isoon aukkoon ja kone lajittelee ne omaan säiliöönsä

Lähettäjä: Pullo 
Päivämäärä:   20.6.26 22:34:43

Kyllä täällä ainakin tuo kone on "niellyt" ne lasipullotkin eikä ole hylkykaukaloon niitä sylkenyt. On myös se erillinen pikkureikä siinä ison aukon vieressä. Oon sitä vähän ihmetellytkin mikä tarkoitus sillä on. Oon ajatellut että saa siitä laittaa koneen hylkäämät pullot/tölkit uudestaan palautukseen. Itse oon avannut sen ison aukon ja nakannut sinne uudelle kierrokselle.

Lähettäjä: En laita 
Päivämäärä:   21.6.26 07:52:04

Ei myöskään asiaankuulumatonta muoviroskaa pidä tunkea sinne. Ihme juttu että siellä pyörii juustorasiat sun muut. Kone herjaa ja välinpitämätön edellä (nuori tyttö)vaan jatkaa pyöritystä ja sitten on mun asia kyykkiä ottamaan seuraavana pois ne.

Lähettäjä: Brisma 
Päivämäärä:   21.6.26 14:07:54

"Sen toki ymmärtää ihan maalaisjärjelläkin ettei sinne isoon laiteta lasipulloja."

Miten sen ymmärtää "ihan maalaisjärjellä", jos siinä luuukun päällä olevassa tarrassa kirjaimellisesti sanotaan että lasipullot(kin) tänne? Meneekö sinulla muussakin elämässä "maalaisjärki" aina annettujen ohjeiden yli? Esim liikenteessä, valo palaa punaisena mutta ymmärtäähän sen ihan maalaisjärjelläkin että kyllä tästä saa mennä, kun ei kerran ketään muuta ole tulossa?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.