Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten tallinpitäjät jaksaa?

Lähettäjä: Yö 
Päivämäärä:   20.6.26 19:07:00

Mulla on kotitallilla vain yksi "asiakas", joka lähinnä kaveri tyttärineen. Joka päivä tulee monta wa-viestiä siitä mitä mieltä olen, jos tulee siihen ja siihen aikaan ja jos nyt pitäisivät vapaapäivän jne jne. Jos menen tallille yhtä aikaa, en voi tehdä mitään ns rauhassa. Jos en mene, kyyläävät auton ja minun liikkeitä ja alkaa viestittely. Tosi naurettavaa. En tajua miten ne jaksavat, joilla on monta talliasiakasta. Laitoin täksi illaksi eston, että voin olla rauhassa. Pelottaa, että irtisanon heidät kohta, mutten haluaisi sitäkään tehdä, kun periaatteessa muuten ihan kivoja tyyppejä. Joku pyhäpäivien rauha ois vaan kiva.

Re: Miten tallinpitäjät jaksaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.6.26 19:08:45

No sanot että sulle saa lähettää viesti vaan hätätilanteissa, ja että et vastaa turhiin viesteihin tai alat laittaa neuvoille hinnan.

Lähettäjä: ex tallitar 
Päivämäärä:   20.6.26 19:24:04

Juuri muisteltiin mieheni kanssa aikoja tallinpitäjinä. Kolmetoista vuotta jaksettiin- kolmetoista oli asiakkaitakin. Toki tuossa ajassa porukat vaihtui.
Hulluja tarinoita riittää noilta ajoilta.

Kerrankin yksi tuli illalla meidän pihasaunaan kertomaan, että mikä loimi pitää hänen hevoselleen aamulla laittaa.

Yksi piti minua lapsensa hoitajana. Jätti lapsen meille ja lähti ratsastamaan. Oletti, että tokihan minä hoidan?

Ja viestien määrä oli järjetön- huh huh. No joku muu hoitaa nyt heidän hevosia.
Minä en jaksanut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.6.26 19:28:36

Sano suoraan mikä häiritsee ja kerro säännöt

Lähettäjä: Yö 
Päivämäärä:   20.6.26 19:30:35

Minulle on myös ehdotettu tuota lapsenhoitoa kesälomani aikana! Luulin että oli vitsi, mutta tytär palaa siihen yhä uudelleen ja uudelleen tyylin "sä lupasit..." En ryhdy lapsenlikaksi, ei pelkoa, mutta kyllä ihmiset on kummallisia.

Päivämäärä:   20.6.26 19:35:45

Laita selkeät kellonajat.

Lähettäjä: Joku muu 
Päivämäärä:   20.6.26 19:45:31

Kotitalli juuri siitä hankala että kuvitellaan että TP on kaveri joka osallistuu touhin niinkuin kaverina. Yrityksenä roolit selvemmät. TP on yrittäjä ja vuokralainen asiakas. Joillain yrittäjillä nuokin sekoittuvat ja sen takia ovat jatkuvasti ongelmissa.
Tee selvät sopimukset jolla selvennät oman osuutesi ja asiakkaan vastuut ja velvollisuudet hevosen pidossa. Itse en hu olisii ketään omaan pihaani millään hinnalla.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   21.6.26 10:07:11

Mulla on 20v aikana ollut yksi tällainen asiakas joka viestitteli koko ajan, tuppas sisään eikä kunnioittanut esim oman pihan rajoja ollenkaan. Muut ovat olleet fiksuja. Ehkä sulle sattui nyt vaan ikävä versio asiakkaasta.

Päivämäärä:   21.6.26 11:48:05

Juuri pistin viimeisetkin vieraat pois, jäljellä vain omat hevoset.

On tuntunut ihanalta touhuta tallilla ihan omaan tahtiin ja ilman että tallilainen pölähtää pyhäaamunakin jo kasilta paikalle.
Ja tuumii ääneen että vieläkös ..... on yhä tallissa.

Joo, joskus se minäkin otan aamun hitaamlin.
Hevoset voivat pyhäaamuisun syödä aamun eväänsä tallissa ja mennä sitten vasta ulos.
Ja sitten tallilla kuljetetaan puli sukua matkassaan ja koiratkin otetaan menoon mukaan.

Tallin piha on erikseen ja sieltä on kulkureitti maastoille ja autotkin mahtuvat hyvin sinne.
Mutta etös asiakas tykkäsi hevosensa kanssa kulkea talon pihan läpi.
Vaikka tallin ja talon piha aidattu ja porttikin kiinni.
Pysyisi talon piha ihan meidän yksityisessä käytössä.
Mutta ei.
Tallilla sai sitten jälkiä olla siivoamassa toisen jälkeen, vaikka selvät ohjeistukset omien jälkien siivoamisesta.
Ym ym.
Juu, ei enää vieraita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.