Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paise sisäreidessä..

Lähettäjä: näppylä 
Päivämäärä:   20.6.26 14:42:31

On tosi kipeä. Täytyykö se puhkaista ja jos, niin millä, vai häviääkö se itsestään? Se nimittäin sattuu ja vaikeuttaa istumista :(

Re: Paise sisäreidessä..

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.6.26 15:34:32

Mene lääkäriin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.6.26 16:34:46

Mä oon puhkaissut joskus itse steriilillä neulalla ja huuhtonut ruiskulla. Suosittelen itsekin lääkäriä :D

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   20.6.26 16:36:33

Ja ennen kun pääset sinne lääkärille niin pistät siihen Basibactia ja jonkin lapun/laastarin päälle.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   20.6.26 17:23:58

Onko siis ihan paise? Mulla oli viime kesänä tulehtunut talirauhanen lähes nivustaipeessa. Oli hemmetin kipeä ja iso. Sairaanhoitaja puhkaisi sen ja paineli mädät pois. Lääkäri kävi pikavisitiillä toteamassa, ettei ollut paise.

Itse sain ohjeeksi, että voi itsekin tosiaan steriilillä neullalla puhkaista ja painella. En kyllä haluaisi itse sitä tehdä ja jäikin vähän kammo ettei tule uudestaan.

Lähettäjä: tuuve 
Päivämäärä:   20.6.26 17:43:03

Kuinka iso patti kyseessä? Onko siis tosiaan ihan paise? Miten kauan se on sinulla jo ollut? Jos on paise tai ylipäätään kovin kipeä, niin lääkäri on ehdottomasti oikea osoite.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   20.6.26 17:43:21

No mieluummin tekee itse niin pystyy lopettamaan aina kun pippaa liikaa ja vaihtamaan vähän puristuskulmaa. Desinfiointiaineella vaan putsaa neulan ja paikan ennen ja jälkeen, kyllä se siitä muutamassa päivässä tyhjenee ja kuivuu jos ei kerralla katoa !
Kuka juhannuksena lähtisi johonkin päivystykseen jonottamaan lääkärille pienen ihopatin takia.......tai neuvoo edes sellaista tekemään, pah !

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.6.26 17:50:45

Jos sisäreidessä oleva paise haittaa jo istumista, niin se on sen kokoluokan paise, että vaatii todellakin lääkärin.

Lähettäjä: nääh 
Päivämäärä:   20.6.26 19:23:48

Suosittelen lääkäriä. Joskus mulle tuli iso paise sisäreiteen nivuseen, puhkaisin puukolla ja pari nyrkillistä tavaraa turskahti puristamalla ulos ja huuhtelu oli tuskaa muutaman päivän. Lopetin sokerin ja herkkujen mättämisen niin homma parani eikä ole paiseita enää tullut. Mulla reagoi iho aina puskemalla aknen jokapaikkaan (päänahasta polviin asti) kun syön huonosti.

Lähettäjä: Ploplo 
Päivämäärä:   21.6.26 09:05:10

Mulla on ollut pari kertaa samanlainen. Sormenpään kokoinen patti, kuin jättimäinen finni. Kipu paheni patin kasvaessa, oli kosketusarka, mutta ei sattunut, jos siihen ei koskenut tai osunut mikään. Juuri istuminen piti tehdä hyvin varovasti.
Lopulta se puhkesi itsekseen ja kipu hävisi välittömästi. Tuli teelusikallinen mönjää.

Lähettäjä: Ärjy 
Päivämäärä:   21.6.26 09:22:21

Pihkavoidetta

Lähettäjä: kulhokulli 
Päivämäärä:   21.6.26 13:23:55

Hmmm..... : En kyllä huomannut kenenkään neuvoneen aloittajaa menemään päivystykseen jonottamaan lääkärille. On muitakin tapoja päästä lääkärille kuin päivystys, jopa juhannuksena jos siltä tuntuu ettei maanantaihin voi odottaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.6.26 13:27:15

Voitko mitenkään laittaa kuvaa? Ladata vaikka https://imgbb.com ja näyttää linkin. Siitä voisi sanoa paljon parempia arvioita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.