Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sairasloma, pitääkö ilmoittaa itse asiakkaille?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.6.26 23:51:38

Olen hieman hämilläni nyt. Työskentelen suunnittelutoimistossa, jossa asiakastapaamisia (yleensä teams) päivässä 1-5. Kaikki tapaamiset on merkitty aina outlookiin, josta kaikki näkee mitä tapaamisia kenelläkin on. Meillä saa olla omalla ilmoituksella 3 päivää sairaslomalla, ja poissaolo ilmoitetaan esimiehelle tekstiviestillä.

Olen ollut vuoden töissä, enkä kertaakaan ole ollut sairaana. Nyt olin ensimmäistä kertaa tällä viikolla, ja ilmoitin esimiehelle heti maanantai-aamuna että olen kipeänä, en tule töihin ainakaan pariin päivään. Esimies kuittasi, ja minä sammutin työpuhelimen. Myöhemmin aamusta esimies oli lähettänyt uuden viestin, jossa muistutti että ilmoitan asiakkaille että ole pois.

Keskiviikkona palasin töihin, ja avasin työpuhelimen. Näin tämän viestin, että itse olisi pitänyt perua, ja olen täysin hämmentynyt asiasta. Ilmoitin esimiehelle selkeästi olevani sairauslomalla, ja ainakin kaksi päivää pois, ja ilmoitan mikäli joudun olemaan pidempään pois. Ihanko tosiaan tämä on edes laillista, että sairaslomalla pitäisi tehdä töitä?! Yhdessäkään palaverissa en ollut ainoa meidän firmasta, eli tapaamisia ei tarvinnut perua eikä siirtää.

Re: Sairasloma, pitääkö ilmoittaa itse asiakkaille?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   20.6.26 00:22:27

Jos minulla on sovittuja työtapaamisia ja sairastun, ilmoitan kyllä asiakkaille itse olevani pois ja että tapaaminen siirtyy.

Lähettäjä: Payde 
Päivämäärä:   20.6.26 00:28:14

Ei pidä. Voit sen tehdä ja ilmoittaa esimiehelle että teit sen jo, mutta mikään pakko se ei ole. Sairauslomalla ei tarvitse tehdä minuuttiakaan töitä, eikä esimies missään nimessä sitä voi olettaakaan. Jos ei ole työkykyinen, ei voi tehdä töitä. Ja kaikki kontaktoinnit asiakkaisiin on töitä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.6.26 00:28:29

Noin se olisi meilläkin mennyt. Tai vähintään olisi pitänyt itse pyytää sijaista ilmoittamaan asiakkaille.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   20.6.26 00:32:22

Asiakastapaamisista ei välttämättä esimies edes tiedä, eli ne pitäisi kyllä itse perua/siirtää.

Lähettäjä: Fab 
Päivämäärä:   20.6.26 00:41:52

No kyllä ne palavereiden perumiset/estymiset itse hoidetaan, jos ei ole ihan pää kainalossa tai pyydetään esihenkilöä/kollegaa tuuraamaan. Itse en kehtaisi jättää varmistamatta, että hommat on hoidossa, puhumattakaan että löisin puhelimen kiinni.

Jos meinaat pärjätä suunnittelutoimistouralla, kannattaa vähän tarkastella omaa asennetta tai saattaa hommat loppua lyhyeen, kun asiakkaat ottavat mieluummin suunnittelijan, joka hoitaa omat hommansa ja ilmoittaa muutoksista. Töissä ollaan asiakkaita eikä työnantajaa varten.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   20.6.26 00:42:35

Nämähän on taas miten on käytäntö. Ja jos sairasloma on palkallinen pelkällä tekstarilla, niin helpommalla varmasti pääsee kun siirtää ne pari asiakasta sieltä sängyn pohjalta. Joku toinen viettää sen ekan saikkupäivän päivystyksessä jonottaen lekurintodistusta. Eli olisin tuohon järjestelyyn paljon tyytyväisempi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.6.26 00:46:03

Meillä perutaan itse tai pyydetään sihteeriä perumaan, ei ole johtoportaan hommia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.6.26 01:35:15

SairaUsloma

Lähettäjä: Kääl 
Päivämäärä:   20.6.26 01:39:40

En ole ikinä kuullut, että esimies hoitaisi moisia. Korkeintaan silloin jos on sairaalassa ja täysin estynyt itse.

En tiedä kuinka sairas olit ja mikä on tehtäväsi firmassa. Asiantuntijatyössä ollaan kuitenkin itseohjautuvia eikä odoteta esimiehen hoitavan hommia. Joku kahden päivän sairastuminen ei kuulosta niin pahalta, ettei itse olisi voinut paria meillä hoitaa.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   20.6.26 01:53:51

Opettajan työssä ainakin perutaan mahdolliset palaverit ihan itse, ellei nyt makaa tajuttomana sairaalassa. Lisäksi useimmat tekevät myös ohjeet ja tuntisuunnitelmat sijaiselle. Tätä ei voida virallisesti edellyttää, mutta on helpompi palata töihin, kun opetus on edennyt suunnitelman mukaan, ja meillä myös rehtori toivoo tätä. Lisäksi päivystetään wilmaa ja työpuhelinta huoltajien kiireellisten yhteydenottojen varalta, koska sijaisella ei ole työpuhelinta eikä wilmatunnuksia.

Lähettäjä: Mimosa 
Päivämäärä:   20.6.26 02:57:39

Yllättävän moni täällä nuolee asiakkaiden ja pomon persettä ilmaiseksi. Kun on työsuhteessa, eikä yrittäjä, niin todellakin sairauslomalla ollaan sairaana eikä tehdä hommia. Se on aivan se ja sama kuka niistä asiakastapaamisista ja perumisista ilmoittaa, oli se sitten esimies tai sihteeri, mutta se ei todellakaan ole se sairaana oleva.

Juuri tämän takia kasvaa näitä ylisuorittajia jotka palaa loppuun ja purkaa sitten pahaa oloaan täällä hötönetissä kuinka ”minäkin ilmotan asiakkaille ja paavalille ja jeesukselle vaikka olisin pää kainalossa” ja syyllistetään muita kun osaa asettaa rajat. Harmittahan se, kun itse on niin kynnysmatto että polttaa ittensä loppuun kun nuoleskelee milloin kenenkin takalistoa koko ajan.

Grow up people. Te ette ole täydellisiä ettekä saa ketään uskomaan niin. Yksikään asiakas ei vaihda asiantuntijaa sen takia, että tämä oli kipeänä.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   20.6.26 06:46:47

Kannattaa pysyä ns duunaritöissä joita pomo ohjaa koko ajan, tai työttömänä jos asenne on noin huono kuin mimosalla, aloittajalla ja parilla muulla. Työt aloittajalla loppuu seuraavissa yt-neuvotteluissa viimeistään jos touhu on tuollaista.

Olet aikuinen.
Onko kellään muulla edes pääsyä sinun kalenteriin ja suunnitelmiin? Älä ajattele että jommankumman vaan hoituu jos et kysy asiasta erikseen.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   20.6.26 07:25:11

Jos kerran kaikki näkee outlookista kaikkien tapahtumat, niin eiköhän pääsy silloin ole.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.6.26 08:07:21

"Yksikään asiakas ei vaihda asiantuntijaa sen takia, että tämä oli kipeänä."

Monikin vaihtaa asiantuntijaa, kampaajaa, tyttöystävää, poikaystävää jne., jos tämä tekee oharit.

Lähettäjä: (( 
Päivämäärä:   20.6.26 08:33:52

Ihmisillä on näköjään lukutaito hukassa.

Aloittajan firmassa on käytössä outlook kalenteri joka jaettu, eli kaikki näkevät kaikkien menot.

Aloittajan palavereissa oli kaikissa muitakin firmasta paikalla, eli he pystyivät sanomaan kokouksen alussa, että henkilö X on kipeänä ja siksi ei ole paikalla.

Eri asia olisi jos aloittajalla olisi ollut kahdenkeskisiä tapaamisia asiakkaan kanssa, silloin olisi pitänyt olla yhteydessä asiakkaaseen. Tai pyytää työkaveria katsomaan kalenterista tiedot ja ilmoittamaan asiakkaalle.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   20.6.26 09:16:41

((: Niin oli noin ja suurta vahinkoa ei nyt ilmeisesti aiheutunut. Kuitenkin firmassa ilmeisesti on käytäntö, että työntekijä itse huolehtii ja aloittajalla ei ollut aikomusta huolehtia, vaan jälkikäteen hämmästeli vasta olisiko muka ollut hänen tehtävänsä. Olisi siis voinut käydä huonomminkin, koska ei kenenkään tehtäväksi siellä työpaikalla annettu aloittajan outlookia vilkaista ja miettiä pitääkö jotain jollekulle ilmoittaa. Ja tiesivätkö työkaverit palaverin alussa edes, että aloittaja ei tule vai odottelivatko, että missähän viipyy?

Lähettäjä: Presso 
Päivämäärä:   20.6.26 09:58:43

Tietysti omien vastuualueiden tiedottaminen hoidetaan kun ollaan poissa. Jos ei ole vastuualueita, on varmaan yhdentekevää onko paikalla vai ei tosin sitten voi miettiä kuinka tarpeellinen se oma työpanos on.
Pitäisin todella erikoisena että esimies alkaisi hoitamaan työntekijänsä tehtäviä tai huolehtimaan kokousosallistujille jotain tiedonvälitystä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.6.26 10:05:42

On täysin selvää, että omat tapaamiset perutaan, jos niihin ei pääse osallistumaan tai ei saada ketään tuuraamaan.

Puhtaasti suorittavassa työssä voi varmasti vain jäädä pois, mutta melkein kaikenlaisissa muussa tehtävissä on asioita, jotka pitää sairastuessa perua tai delegoida. Itse en ole johtavassa asemassa, mutta työssäni on paljon määräaikoja ja totta kai sairastuessa varmistan, että sijainen on kartalla tilanteessa ja että joku hoitaa asiat.

Jos makaa tajuttomana sairaalassa, on tilanne toki eri ja silloin työpaikallakin totta kai tiedetään ja ymmärretään tilanne.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   20.6.26 10:07:00

Ei kävis mielessäkään noin vain sulkea työpuhelinta pomolle ilmoituksen jälkeen, jos en olisi selvittänyt kuinka asiakastapaamiset perutaan.
Ellei nyt ole ihan kuoleman kielissä, ei ole kovin suuri vaiva ilmoittaa että on sairastunut ja ei pääse tapaamisiin.

Päivämäärä:   20.6.26 10:20:45

Hoidetaan itse perumiset, jos tyyliin sairaalaooeraatiossa niin joku työkaveri koittaa kaivella sun kalenterin ja perua.

Päivämäärä:   20.6.26 10:24:44

Vähän vastuuta pitää kantaa omasta työstään niin flunssassakin voi ilmoittaa perumiset kun on omia asiakkaita tai kysyä työkaverilta.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   20.6.26 10:26:14

Olisihan pomo voinut määrätä sinulle muuta työtä jota pystyt tekemään sairauslomalla tai olla myöntämättä koko lomaa! Haloo aikuinen ihminen, ei noin voi tehdä. Aina vain penätään työntekijän oikeuksia ja sitten tippuu hanskat sillä sekunnilla kun on kurkku vähän kipeä ja palkkaa maksetaan silti.

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   20.6.26 10:43:02

Jäit ensimmäistä kertaa sairaslomalle etkä ottanut selvää miten se hoidetaan asiakkaiden suuntaan tai pitänyt edes puhelinta päällä sen aikaa että näkisit tuleeko jotain ohjetta miten toimia.

"Ihanko tosiaan tämä on edes laillista, että sairaslomalla pitäisi tehdä töitä?!"

Voi miten rankkaa olisi ollutkaan kun olisi muutaman sähköpostin tai viestin laittanut että olen estynyt :'( Se olisi ollut oikein raatamista ja töiden paiskimista se! Parin päivän sairasloma on käytännössä sitä että on kuumetta, nenä vuotaa tai vatsatauti. Mikään näistä ei ole invalidisoiva.

Lähettäjä: Duuri 
Päivämäärä:   20.6.26 11:37:28

"Yhdessäkään palaverissa en ollut ainoa meidän firmasta, eli tapaamisia ei tarvinnut perua eikä siirtää."

Tämä olisi ehkä kannattanut aloituksessa laittaa suht alkuun eikä loppuun, koska kuten huomaat niin ihmiset eivät osaa lukea aloitusta loppuun ajatuksella.

Mutta joo nämä asiat kannattaisi varmistaa jo ennen sitä ensimmäistä sairastumista eli mitenkä toimitaan tilanteessa, kun sairastuu. Nyt vaikea sanoa esimiehen puolesta tarkoittiko yksittäisiä asiakkaita vai mitä joten selvitä asia jatkoa varten.

Päivämäärä:   20.6.26 11:57:14

Ei meillä sairastuessa esimies mitään perumisia hoida, vaan laittaa osastolle sähköpostin, että Matti on pois 3 päivää, katsokaa hänen kalenterinsa. Yleensä poissaolijat ilmoittavat esimiehelle, että on tärkeät asiat a ja b, jotka ovat päiväsidonnaisia, ja nämä sitten kirjoitetaan esimiehen poissaolosähköpostiin.

Päivämäärä:   20.6.26 12:09:35

"Sairauslomalla ei tarvitse tehdä minuuttiakaan töitä, eikä esimies missään nimessä sitä voi olettaakaan. "

Tarvitseehan jos työantaja osoittaa "korvaavia töitä" ja tuo asiakkaille ilmoittaminen on aika minimi mitä siihen kuuluu.

Jos sulla on esim. jalka kipsissä ei se ole syy olla viikkotolkulla töistä poissa jos on korvaavia työtehtäviä tai kykenee etätyöhön. Ei se sairausloma ole mikään ehdoton lupa olla vapaalla vaan esihenkilö joko hyväksyy sen sellaisenaan tai osoittaa korvaavia tehtäviä.

Meillä on yksikätiset laitettu siivoushommiin.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   20.6.26 12:56:55

Jos haluaa tehdä asiantuntijahommia (hyvällä palkalla), niin joutuu kyllä kantamaan vastuuta töistä ja asiakkaista. Varsinkin, jos joskus haluat edetä urallasi tai saada lisää palkkaa, niin ei voi olla niin, että työpuhelin on päällä 8-16 arkisin ja lopun aikaa on täysin pimennossa. Jos ahdistaa flunssassa lähettää pari sähköpostia tai silloin tällöin vastata klo 16.30 puhelimeen, niin kannattaa hakeutua johonkin suorittavaan työhön leimaamaan kellokorttia. Työnantaja yleensä joustaa (esim. 3 päivää saikkua omailmoituksella sen sijaan, että pitäisi hakea todistus lääkäristä) ja olettaa, että työntekijätkin joskus joustaa. Jos haluaa ihan viimeisen pilkun päälle noudattaa sääntöjä, niin voit olla varma, että se juna alkaa kulkemaan molempiin suuntiin.

Päivämäärä:   20.6.26 13:42:38

Mistä aloittaja tiesi, että ne kollegat olivat menossa palaveriin? Jos he olisivat toimineet samalla tavalla kuin aloittaja, palaverissa olisi välttämättä ollut yhtään kollegaa paikalla.

Tai alussa on ihan turhaan odoteltu aloittajaa ja mietitty missä aloittaja viipyy.

Suunnittelutoimistossa ei nyt vaan voi toimia kuin jossain liukuhihnalla.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   20.6.26 14:31:40

"No kyllä ne palavereiden perumiset/estymiset itse hoidetaan, jos ei ole ihan pää kainalossa tai pyydetään esihenkilöä/kollegaa tuuraamaan. Itse en kehtaisi jättää varmistamatta, että hommat on hoidossa, puhumattakaan että löisin puhelimen kiinni."

No näin !!!

Aloittajan tapauksessa jollekin niistä muista osallistuvista kollegoista ilmoitus, ihan siltä varalta että hekin olisivat olleet kipeänä jolloin JONKUN pitäisi siirtää ne palaverit. Pomohan ei teoriassa ihan kauheasti edes saa toisten sairastumisista muille kertoa.. mutta ei ainakaan ole homma automaattisesti varmistaa, että työt tulee tehtyä vaan sen tekee sairastunut itse. Varsinkin tosiaan jos haluaa pitää sen paremman työn tai sen saralla edetä, osaamisen ja koulutuksen ja muun lisäksi yksi olennainen osa on se vastuun kantaminen omasta työstä ja asiakkaista.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   20.6.26 14:35:48

"Yllättävän moni täällä nuolee asiakkaiden ja pomon persettä ilmaiseksi. Kun on työsuhteessa, eikä yrittäjä, niin todellakin sairauslomalla ollaan sairaana eikä tehdä hommia."

Yllättävän moni saa sairausajalta palkkaa, joten ei se ilmaishommiksi mene. Se yrittäjä ei saa, etkä ilmeisesti sinä.

Päivämäärä:   20.6.26 14:38:16

” Ei se sairausloma ole mikään ehdoton lupa olla vapaalla vaan esihenkilö joko hyväksyy sen sellaisenaan tai osoittaa korvaavia tehtäviä.

Juuri näin.

Lähettäjä: Yks 
Päivämäärä:   20.6.26 17:52:16

Täytyy huomioida se, että kuinka pitkä sairausloma on ja mistä syystä se on. On aika eriasia kaatua influenssan takia viikoksi tai joutua uupumuksen takia kuukauden sairauslomalle. Ensimmäisessä palaa viikon päästä siivoamaan jälkiä, jälkimmäisessä "joku muu" hoitaa hommaa pidempään ja ottaa siitä eritavalla vastuutakin.

Minun työssäni ei ole kamalasti palavereja, joita joutuisi perumaan saikun takia. Jos sellainen nyt osuu flunssan kohdalle, niin joko siirrän palaveria tai järjestän osallistumiseni siihen esim. etänä, jos vaan kykenen siihen. Tiedän, ettei minun tarvitsisi, mutta tunnollisena työntekijänä näen, että henkilöiden asioita käsittelevät palaverit vaan on tärkeä hoitaa ajallaan. Samoin kaikki kyselyt.

Jos itse en pysty palavereja perumaan, välitän tiedon esimiehelle, jonka tehtävä on sitten järjestää peruminen. Ei hänen niitä välttämättä tarvitse henkilökohtaisesti perua, vaikka todennäköisesti hän itse ne peruukin viestillä. Samalla periaatteella järjestelen muita juoksevia juttuja, jotka eivät voi odottaa sairauslomani loppuun.

Muutaman kerran olen saanut terveydenhuollosta viestin, että aikani on peruttu. Joskus on tarjottu mahdollisuutta sopia uusi aika, joskus taas on ilmoitettu, että työntekijä on yhteydessä kun palaa. Kiireisissä asioissa on sitten saatettu ilmoittaa paikalle mennessä, että nyt on hoitaja/lääkäri vaihtunut tai on ilmoitettu, että aikaa pitää muuttaa esim. iltapäiväksi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.6.26 23:11:04

Minusta tämä riippuu vahvasti palkkaluokasta.

On töitä, joissa ollaan täysin duunareita. Tällöin ei ole kovin suurta vastuuta työstä. Ilmaannut sovittuun aikaan työpaikalle (tai avaat tietokoneen), teet päivän työt ja päivän lopuksi poistut/ suljet koneen. Töitä ei tarvitse miettiä työajan ulkopuolella tippaakaan eikä tarvitse joustaa mistään. Työ on suoraviivaista ja jos on epäselvyyksiä, voit aina kysyä ylemmältä taholta. Tai oikeastaan pitääkin kysyä, sillä usein työntekijältä ei edes toivota kovin suurta omatoimisuutta, koska hänellä ei ole yleensä riittäviä tietoja kokonaisuudesta. Jos on kipeänä, joku muu voi hoitaa hommat.
Tällaisessa työssä en olettaisi, että työntekijä itse ilmoittelee muuta kuin suoraan esimiehelle, jos on kipeänä. Palkka on tietenkin vaatimustason mukainen, eli vähän alhaisempi.

Korkeammassa palkkaluokassa taas odotetaan enemmän omatoimisuutta. Yleensä työntekijällä on enemmän vastuuta, eli hän esim. saattaa omatoimisesti sopia asiakkaiden kanssa tapaamisia tai tehtäviä asioita. Ongelmatilanteissa ei välttämättä ole mitään suoraa vastausta, vaan työntekijän pitää itse keksiä ratkaisu tai tarvittaessa pyytää apua työkavereilta ja yhdessä miettiä mikä on paras tapa hoitaa asia. Usein työaika on liukuva ja sitä voi joutua hieman joustamaan työtehtävien mukaan, eli ei voi tiputtaa palloa just kun työpäivän piti päättyä, vaan joutuu hoitamaan tehtävän loppuun. Tai itse pitää suunnitella työpäivä niin, että on sopivasti tehtävää ja pystyy lopettamaan sopivaan aikaan.
Tällöin esimies ei välttämättä edes tiedä työntekijän päivittäisistä töistä ja jos on sairaana, on itsestään selvää että työntekijä itse ilmoittelee tarvittaville ihmisille asiasta ja esim. peruu palaverit. Jos on kipeänä, ei välttämättä muut pysty hoitamaan hommia tai pitää ainakin sopia miten töitä jatketaan.
Tämä tietty näkyy sitten palkassakin.

Päivämäärä:   20.6.26 23:20:13

Kyllä pitää ilmoittaa itse, eikä ole suuri vaiva. Jos kyse on palaverista johon ei osallistu muita samasta firmasta, viesti asiakkaalle. Ja jos taas palaverista johon osallistuu muitakin omasta firmasta, niin viesti näille kollegoille.

On todella huonoa käytöstä jättää vain asiakas ihmettelemään miksi et ilmesty palaveriin. Ja noloa, jos kollegasi odottelevat saapumistasi palaveriin tietämättömänä poissaolosta.

Muutaman poissaoloviestin kopiointi ei montaa minuuttia vie. Vähemmän, kuin sairauslomatodistuksen hakeminen.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   20.6.26 23:28:43

” No kyllä ne palavereiden perumiset/estymiset itse hoidetaan, jos ei ole ihan pää kainalossa tai pyydetään esihenkilöä/kollegaa tuuraamaan. Itse en kehtaisi jättää varmistamatta, että hommat on hoidossa, puhumattakaan että löisin puhelimen kiinni.”

Tämä. Mä olen se, joka on vastuussa asiakkaasta ja palkka tulee sen mukaan. Ei ole oikeasti mikään homma laittaa sitä ”Hei, olen sairaana ja joudun perumaan tämän päivän palaverin. Sovitaan uusi aika kun paranen.”.

Ja sama copy-paste kaikille. Ei mene montaa minuuttia. Se ei ole mitään TA:n peffannuolentaa, kun kerta saan ilmoittaa poissaolon tekstarilla oman fiiliksen mukaan eli TA jo itsekin joustaa ja luottaa muhun. Eri asia ois, jos pitäis lähtee jonottaa saikkupaperia TK-jonoon.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   21.6.26 07:34:17

What on itse yrittäjä? Ei tavallisen työntekijän tarvitse mitään ilmoittaa vaan se on työnantajan asia.
Olen pari kertaa löytänyt itseni sairaalasta sellaisessa kunnossa, että en todellakaan olisi kyennyt itse ilmoittamaan kenellekään yhtään mitään. Ja ollessani esimiehenä, minulle tuli alaisen läheiseltä puhelu, että ei nyt tule vähään aikaan töihin.

Päivämäärä:   21.6.26 08:25:12

h:

Aloittaja ei ollut sairaalassa kunnossa, joka olisi estänyt ilmoittamisen.

Lisäksi asiantuntijatyö, etenkään asiakkaille tehtävä asiantuntijatyö ei nyt vaan toimi niin, ettei työntekijällä ole mitään vastuuta mistään ainakaan suunnittelutoimistossa. Yleensä esihenkilö ei edes tiedä mitä työntekijä ihan tarkalleen tekee, asiakkaiden yhteyshenkilöitä yms. Koska työt tehdään projekteissa, joissa vastuussa on projektipäällikkö.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.6.26 09:02:49

Riippuu ihan täysin siitä millainen käytäntö yrityksessä on. Omakohtaisesti jos olisin itse sopinut asiakkaan kanssa palaverin, ei esimieheni asiasta välttämättä edes tietäisi ja pyrkisin kyllä itse asiakkaalle ilmoittamaan jos vain kuntoni puolesta pystyisin.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   21.6.26 10:04:09

” h:

Aloittaja ei ollut sairaalassa kunnossa, joka olisi estänyt ilmoittamisen.

Lisäksi asiantuntijatyö, etenkään asiakkaille tehtävä asiantuntijatyö ei nyt vaan toimi niin, ettei työntekijällä ole mitään vastuuta mistään ainakaan suunnittelutoimistossa. Yleensä esihenkilö ei edes tiedä mitä työntekijä ihan tarkalleen tekee, asiakkaiden yhteyshenkilöitä yms. Koska työt tehdään projekteissa, joissa vastuussa on projektipäällikkö.”

Tämä juuri. Eri asia jos teet jotain selkeää hommaa, missä sun esihenkilö hengittää niskaan jatkuvasti, mutta asiantuntijatyössä olet itsekin vastuussa. Eri asia toki jos on sairaalakunnossa. Mutta pieni flunssa ei ole sama kuin sairaalakunnossa.

Lähettäjä: Mark 
Päivämäärä:   21.6.26 11:48:53

Aloittalle ennustan lyhyttä työuraa suunnittelutoimistossa tämän mokan jälkeen.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   21.6.26 13:58:20

Ilmeisesti et pidä itseäsi kovin tärkeänä työntekijänä kun noin vain suljet yhteydenpidon. Yt neuvotteluissa saattaa kostautua se, ettei ole kovin tärkeä.

Päivämäärä:   21.6.26 14:19:35

"Ihanko tosiaan tämä on edes laillista, että sairaslomalla pitäisi tehdä töitä?!"

Viesti riittää sairaspoissaolon ilmoitukseksi ja muutama copypaste viesti työkavereille koetaan jo ylitsepääsemättömäksi työnteoksi. Nyt on sellainen asenne, että asiantuntijatöistä on parempi siirtyä liukuhihnalle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.