Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Juhannuksena nurmikon leikkuuta

Lähettäjä: Naapurisopu 
Päivämäärä:   19.6.26 20:38:41

Huomiselle on lupaillut näillä leveysasteilla viime aikoina harvinaista poutapäivää, eikä nyt tule juhannusta itse sen kummemmin vietettyä, joten huomenna olisi passeli päivä ajella jo pitkäksi venähtäneet nurmikot. Täällä maaseudulla on lähinaapureissa pari perhekuntaa viettämässä juhannusta ja rupesin miettimään, tuleeko hammasten kiristystä jos pari tuntia kuuluu leikkurin ääntä juhannuspäivänä. Eivät nyt naapurit itsekään hipihiljaa mökkeile, esim. lapset rälläävät pientä tien pätkää ajoittain mopolla ja ison porukan perusäänet kuuluu veden äärellä muutoinkin hyvin.
Arvon sennut, mp voiko huomenna pöristellä?

Re: Juhannuksena nurmikon leikkuuta

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   19.6.26 20:49:04

Jos kerran naapuritkin mekastavat niin antaa mennä vaan. Mopon ääni on sata kertaa raivostuttavampi kuin ruohonleikkurin noin muutenkin.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   19.6.26 20:50:37

Ihan hyvin voi. Normaaoia elämisen ääniä.

Lähettäjä: Siitä vaan 
Päivämäärä:   19.6.26 20:53:16

Ihan normaali kesän ääni ja tulee ihana nurmikon tuoksu. Näin lapsiperheellisenä se lasten kiljunta (myös omien) paljon rasittavampaa kuin nurmikon leikkuun ääni.

Lähettäjä: Naapurisopu 
Päivämäärä:   19.6.26 22:28:25

Kiitos vastaajat. Kiva homma jos yleinen ajatus ettei juhannus oo hyshyspyhä!

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   19.6.26 22:31:33

Antaa mennä vaan! Ihana tuoksu tulee, ja äänet kuuluu elämään!

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   19.6.26 22:31:38

Jos et heti aamusta aloita niin tuskin tuo ketään haittaa jos itsekin meteliä pitävät.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   19.6.26 22:36:27

Minäkin sanoisin yleisohjeena kaikelle metelille: kun metelöi ( päivästä riippumatta) siinä.about klo 12, tuskin häiritsee ketään. Toki nyt lumityöt tehdään just tasan silloin kun ne on pakko tehdä jne, mutta nurmikon leikkuuta ei ole pakko tehdä aamuvarhaisella tai iltamyöhällä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.6.26 22:43:57

Mä leikkasin nurmikkoa juuri eilen aika myöhään, lopetin siinä 21:30. Omassa päässäni ”hiljaisuus” tulee siinä 22 aikaan, tosin ei muiden meluaminen häiritse, kun on lähellä vain pari naapuria.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.6.26 22:59:50

Jos siinä 12-16 välillä leikkaat, niin ei voi olla kenenkään mielestä aamun tai illan häiriöksi.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   19.6.26 23:07:43

Mulle juhannus on ihan samanlainen aika kuin ylipäätään muutenkin. Miksi kaikesta pitää tehdä niin iso numero ;) Me leikattiin tänään nurmikko alkuillasta.

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   19.6.26 23:10:50

Todellakin voit ajaa, kunhan ei tosiaan heti aamu 6 sinne mene :D

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   19.6.26 23:51:26

No kyllä voi ajaa vaikka klo 6 aamulla.

Lähettäjä: pyh 
Päivämäärä:   20.6.26 03:33:41

Jos teet sen klo 12-16 niin kukaan ei edes huomaa. :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.6.26 06:54:01

Onhan se kurjaa jos rannalla kaikuu mopot, örinä, pelikaani huutaa, ja vielä ruohonleikkuri.

Kiitos että muistutit mökkeilyn huonoista puolista, me myytiin mökki muista syistä. Siellä.oli useita mökkejä ja aina kivan hiljaista. Olin pohtinut uutta sopivammalla sijainnilla mutta tämän ansioista muistkn miksi ei kannata mistään junttilan rivistöstä ostaa "rentoutumis" paikkaa.

Js joo jos sitä rumaa typerää nurmikkoa on mökilläkin pitänyt laittaa niin sen kyllä voi päiväsaikaan ajaa. Itse katsoisin että jos muuten on ihan hiljaista niin ennemmin itsekin nauttisin siitä mutta kun lasten mopojen ja juoppojen setien äänet mölinä ja moottorit raikuu muutenkin niin samapa ne on peittää omilla äänillään.

Lähettäjä: No mutta 
Päivämäärä:   20.6.26 09:47:52

Meillä surisee tarkkuussilpuuri kun tehdään lehmille säilörehua :)

Päivämäärä:   20.6.26 10:32:03

Normaali kesän ääni. Itse ajoin eilen kun ei vielä niin kuuma päivä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.6.26 13:03:29

-: kuulostatpa todella katkeralta ja junttimaiselta. Toivottavasti saat elämäsi vielä kuntoon.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   20.6.26 13:14:49

On kaksi eri asiaa tehdä töitä ( meidän naapurissa on viljelijä, nyt just pöyhii heinää) kuin että on koko päivä aikaa miettiä sitä nurmen leikkuuta eli harrastelua. Juhlapyhinä jos on harrasteltava kovaäänisesti, varmin tapa säilyttää naapurisopu, on tehdä ne kova-ääniset harrastelut päiväsaikaan. Jännästi tulenkin hyvin juttuun naapurieni kanssa. Yksi jonka mielestä on ihan ok ajaa nurmea aina klo 21.30 la tai su iltana, ei olekaan niin hyvissä väleissä naapureiden kanssa. Kun kaikki muukin hänen tekemisensä on tyyliä minulla on oikeus...

Lähettäjä: kiireinen 
Päivämäärä:   20.6.26 13:19:36

Mä en oo enää vuosiin jaksanut välittää näistä "mitäköhän naapurit ajattelee"-jutuista. Fakta on se, että mulla on niin paljon töitä ja muuta elämää että se on ihan päivä siellä ja toinen täällä milloin mä ehdin näitä kodin askareita kuten vaikka nurmikon leikkuuta, polttopuiden pilkkomista ja terassin korjausta tekemään. Joskus voi olla ilta, joskus aamu, joskus arki, joskus pyhä. Joten ne tehdään silloin kuin pystytään, ja pulinat pois. Ja jos joku naapuri ei tästä tykkää niin on tervetullut tekemään ko. hommat puolestani paremmin hänelle sopivana aikana.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.6.26 13:33:12

Kunhan ei ihan aikaseen aamusta ala leikkaamaan niin tuskin ketään häiritsee.

Päivämäärä:   20.6.26 16:41:38

Aloitin leikkaamaan klo 10:30 ja sain valmiiksi siinä vähän ennen klo 13. Ei tullut kukaan kiukuttelemaan ja ohi pyöräilevät vaan morjensteli, autot ajeli jne :—)

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   20.6.26 16:48:24

Juu kyllähän se vähän omituista olisikin jos mopolla, mönkkärillä ja viritetyllä autolla saa huudatella ja päristellä ihan vieressä tiellä noin vaan muuten vaan huvin vuoksi, mutta ruohonleikkurin käyttö on nou-nou.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.