|
Lähettäjä: logga
Päivämäärä: 19.6.26 19:00:22
Isäni vei joskus moottorikelkan huoltoon johonkin, missä piti jotain tehdä niin, ettei hän voinut sitä itse/yksin kotona tehdä. Paikalla oli vain jotain nuoria poikia, jotka eivät sitä osanneet tehdä ja isä pyysi, että voiko hän itse tulla tekemään sen niin, että pojat ovat katsomassa ja vaikka auttamassa ja oppimassa. Ei käynyt.
Todella sääli, että nuo pojat eivät saaneet edes opetella tekemään sitä itse, kun ilmeisesti säännöt kieltää... Tuosta aikaa ainakin 20 vuotta, eli luulisi, että silloin olisi vielä jotain järkeä jossain ollutkin. Mutta tuon jälkeen isä ei sitä huoltamoa käyttänyt, kun ei siellä ollut kuin niitä osaamattomia poikia. Lopulta se paikka menikin nurin. Aika jännä, ettei sinne palkattu ketään joka osaisi, tai anneta edes asiakkaan opettaa niin, että pojat saisivat joskus jostain palkkaakin. Se isän teettämä juttu ei olisi montaa minuuttia vienyt, hänellä olisi kyllä ollut aikaa opettaa, jne.
Aiheen veirestä:
Minä tarvitsin joskus jakoavainta tai 10 mm lenkkiavainta. Ajoin autolla pitkän matkan paikasta A paikkaan B ja autosta löystyi kaatosateella toisen pyyhkijän joku mutteri niin, ettei pyyhkijä enää toiminut. Siinä sitten matelin 20 km/h vauhtia ikuisuuden, kunnes jossain keskellä ei mitään oli joku kahvilahuoltsikka. Menin sinne etsimään jotain työkaluja, muttei siellä ollut oikeastaan kuin jotain ruuvimeisseleitä hyllyssä. Lenkkiavaimet olivat väärän kokoisia ja jakoavaimet kai loppu. Kysyin, olisiko tuolla huollon puolella joku jakoavain jota voisi lainata. Hän kävi katsomassa ja sanoi sitten, ettei siellä ollut jakoavaimia.
Veikkaan, että kyllä sieltä joku jakoavain olisi löytynyt, mutta tämä tyttö ei vain tiennyt, mikä on jakoavain. Eikä siellä huollon puolella kai ollut ketään jolta kysyä, tai ei kehdannut kysyä, olisiko jakoavainta. Kun olin lähdössä pois, tuli ulko-ovella joku mies vastaan ja kysyin häneltä, että onko hänellä jakaria tai 10 mm lenkkiavainta. Hänellä ei ollut, mutta siitä käveli ohi joku mies, ja hän sitten kysyi "Hei oisko sulla jakoavainta, tämä tyttö tarttis". Hänellä oli, ja nämä kaksi miestä sitten kahdestaan tulivat kiristämään sen mutterin.
Vähän ihmetyttää, ettei tämä tyttö tiennyt mikä on jakoavain eikä kehdannut keneltäkään kysyä. Mutta minun ongelmani onneksi ratkesi ja sain myöhemmin toiselta huolsikalta ostettua autooni jakoavaimen...
|