|
Lähettäjä: --
Päivämäärä: 17.6.26 22:54:47
Ei lapset ole välttämättä ongelma, jos mies osaa ne hoitaa. Varmista siis mm.
- Ero on hoidettu, eli lapset ja exä tietää oikeasti että on erottu ja lasten hoito yms. on järjestetty järkevästi
- mies hoitaa lapsensa itse: ruokkii, vaatettaa, siivoaa jäljet, kuskaa harrastuksiin jne... valittamatta
- mies laittaa lapsille järkevää ruokaa eivätkä lapset saa liikaa herkkuja
- mies (ja exä) osaa kasvattaa lapsia edes jollain tasolla: lapsille on järkevä ruutuaika, nukkumaanmenoaika, lapset siivoaa ikätasonsa mukaisesti, lapsilla on käytöstavat (pöytätavat, osaavat peruskohteliaisuudet yms.)
- lapsilla on ikätaso huomioiden jotain järkevää harrastusta, kavereita ja he ulkoilevat (ts. eivät ole jatkuvasti roikkumassa lahkeessa ja vinkumassa kun on tylsää)
- lapset nukkuvat omassa sängyssä ja mielellään omassa huoneessa
- lapsilla ei ole nepsy-diagnooseja tai jos on, nepsy-oireet ovat hallinnassa ja vanhemmat eivät pakene diagnoosien taakse, jos on haasteita
Jos nämä toteutuu, todennäköisesti lapsien kanssa pärjää ihan hyvin.
Lisäksi muista, että sinun ei ole pakko olla "äitipuoli" tai "bonusvanhempi". Jos lapsella on kaksi täyspäistä vanhempaa, ei siihen edes mahdu kolmatta vanhempaa joukkoon. Vanhemmat hoitavat lapsensa ja sinä voit olla vain yksi aikuinen lisää lapsen elämässä.
Itse en koskaan sano olevani bonusvanhempi, vaikka miehelläni on lapsi, asumme yhdessä ja meillä on yhteinenkin lapsi. En minä ole miehen lapsen vanhempi. Lapsella on kaksi vanhempaa ja he vastaavat lapsen kasvatuksesta yms. Minä auttelen tarpeen mukaan, mutta koen olevani lapselle ennemminkin joku täti tai kämppis kuin vanhempi. Näin tämä toimii tosi hyvin.
|