Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lahjan hinta

Lähettäjä: Opussumi 
Päivämäärä:   17.6.26 12:20:57

Sain kutsun syntymäpäiville, jossa jokaista vierasta varten on varattu kulut n.300€/hlö. Mites tässä kohtaa pitäisi suhtautua lahjan ostoon? Pitäisikö lahjan olla arvoltaan vähintään tuo 300€? Itse ajattelin alkujaan summaksi jopa alle 100€, mutta kun kuulin tuon synttärisankarin varaaman summan niin vähän alkoi mietityttämään jopa jättäisinkö bileet väliin kun summa on todella liian iso minun budjetilleni

Re: Lahjan hinta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.26 12:24:23

Lahjojen tarkoitus ei ole tasoittaa kuluja. Kun juhlat järkätään niin siinä tiedostetaan jäävät miinukselle, se on elämystapahtuma. 100e lahja on enemmän kuin riittävä.

Lähettäjä: Pyöreät? 
Päivämäärä:   17.6.26 12:39:37

Onko kyseessä aikuisen ihmisen synttärit ja hän täyttää pyöreitä? Vai lapsen synttärit jossain HopLopissa tai vastaavassa?

En ole koskaan kuullut, että annettaisiin 100e:n arvoinen synttärilahja (poislukien vanhemmat, jotka ostavat omalle lapselleen esim. puhelimen lahjaksi). Ainoastaan, jos kaveriporukalla kerätään yhteislahja, voi lahjan arvo (kaveriporukan koosta riippuen) olla yli 100e, mutta silloinkin yhden osuus on vain jokusen kympin.

Päivämäärä:   17.6.26 12:46:28

Mistä nyt ensinnäkin sait tuon tiedon, että on varattu 300 per nenä? Hirveä summa, mitähän sillä mahdetaan tehdä?

Tarkoitan, että lukiko se kutsussa tms? Oliko juhlittavan tarkoitus, että saat tietää sen?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   17.6.26 12:48:14

Mitä noilla synttäreillä tehdään? Tai miten saa tuollaisen rahan kulumaan? Hulppea juhlatila, viiden ruokalajin illallinen ja juomia litroittain?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   17.6.26 14:28:00

Todella kummallinen ajatustapa, että vieraan pitäisi lahjalla ostaa pääsylippu juhliin.

Lähettäjä: Häät 
Päivämäärä:   17.6.26 14:49:04

” LähettäjäS
Päivämäärä17.6.26 14:28:00

Todella kummallinen ajatustapa, että vieraan pitäisi lahjalla ostaa pääsylippu juhliin.”

Häälahjan suhteen on ohje, että hääruokailu (+ kokin ja tarjoilijoiden palkat) maksaa n. 50e/vieras, joten sopiva häälahja on n. 50e/hlö.

Päivämäärä:   17.6.26 14:53:55

Häät, missä on kerrottu tämä ohje? Pitääkö vieraan pyrkiä selvittämään etukäteen häämenu jotta osaa valita oikeanhintaisen lahjan?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   17.6.26 15:24:44

Häät: Mikä ihmeen ohje???

Itse järjestin juuri omat 50v synttärit. Ravintolan myyntitakuu maksoi n.130 €/henki. Toivoin kutsussa että ei lahjoja, paitsi saa tuoda kukkia jos välttämättä haluaa tuoda jotain. Jos joskus vielä menen naimisiin, tulee olemaan sama systeemi.

En myöskään pyydä ihmisiltä rahaa ruokiin ja juomiin, jos järjestän kotonani juhlat.

50 € tuntuu sopivalta summalta häälahjaksi, mutta tarjoiluista riippumatta. Eihän sitä voi etukäteen tietääkään saako keksejä ja mehua vai kolmen ruokalajin illallisen (joka kyllä juomineen maksaa yli 50 €).

Jos haluan vieraiden kattavan kulut, järjestän pääsylipullisen tilaisuuden, mutta en tietenkään ystäville ja sukulaisille sellaista järjestä.

Lähettäjä: Opussumi 
Päivämäärä:   17.6.26 16:32:10

Ennenkuin aletaan haukkua sitä juhlien järjestäjää jonka synttäreile olen menossa, niin haukkukaa vaikkapa minua mieluummin. Tämä lahjan arvo mietityttää vain minua, juhlien järjestäjä ei tietenkään ole mitään vaatinut

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   17.6.26 17:26:14

Ostat sen lahjan, minkä ajattelitkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.