|
Lähettäjä: Saara
Päivämäärä: 16.6.26 20:19:39
Mikä ihmeen ongelma mulla on?
Murehdin asioita ja ne jää pyöriin päähän ja pilaa koko päivää, iltaa ja nukahtamista. Olen ahdistunut asiasta, syke korkealla, kuumottaa ja eikun vaan pyörii päässä. En tarkoita nyt esim akuuttia huolta, jos vaikka joku läheinen vakavasti sairas, jäämässä työttömäksi yms.
Vaan ihan älyttömiä tai sellaisia mihin ei voi vaikuttaa millään tavoin tai vaikka joku uudistusehdotus esim työelämään, joka on vasta pelkkä ehdotus, joka ehkä tulisi voimaan vuosikymmenen päästä ja ei edes ehkä koskisi itseäni. Mutta jonka koen epäreiluksi, vääräksi tai mitä ikinä. Valvon puoleen yöhön ja herään säpsähdellen, ja heti asia mielessä.
Vähän vaikea selittää, kun ei ole konkreettista esimerkkiä, mutta jos joku saisi kiinni. Seuraan siis esim uutisia aktiivisesti ja hesaria/yleä tulee luettua monta krt päivässä ja aina takerrun johonkin minulle "pahan mielen" uutiseen, joka sit jää pyöriin ajatuksiin. Tunne on hyvin ahdistava. Ja ne ei ole esim Ukrainan sotaa koskevia, jotka tottakai pahalta tuntuvat, mutta ne pystyn kuitenkin käsitteleen pois mielenpäältä.
Nyt lomalla, mutta työni takia en voi täysin olla tietämätön yhteiskunnallisista asioista.
|