Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suututtaa tällainen marttyyrius vanhemmalta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.26 20:12:22

Kysyy että mitä juhannus suunnitelmia. Vastasin että voivat tulla meille. Sen sijaan että mietittäisiin yhdessä ruokia ja muuta niin tulee voivotteluviestiä että hän niin haluais viettää viimeisen juhannuksen yhdessä. Hänellä on ollut viimeinen juhannus käsillä jo viimeiset 20 vuotta...
Aina pilkataan muiden juhlatunnelmaa marttyyritarinalla kuinka on nyt viimeinen juhannus tulossa ikään kuin hän voisi päättää siitä.

Re: Suututtaa tällainen marttyyrius vanhemmalta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.26 20:24:01

Parempi valittaa niin ei koidu viimeiseksi

Lähettäjä: mitää 
Päivämäärä:   16.6.26 20:52:08

No ei todella ole mitään marttyyria. Päin vastoin iloa odottaa teidän yhteistä hetkeä.
Muista laulun sanat "tämä hetki voi olla se ainut, jolloin rintaani vasten sä painut". Ja niin kävi, kun autokolarissa kuoli tämä laulaja joka hetki sitten oli halinut rakastaan. Ja se rakas oli Tamara Lund ja laulun sanoittaja sekä laulaja Rami Sarmasto. Elämä on arvoitus ja siksi mukavaa Juhannusta teille.

Päivämäärä:   16.6.26 21:11:57

Ei nyt erhdyin. Laulun sanoittaja Aarro Raninen ja laulaja Päivi Paunu.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   16.6.26 21:22:40

No eikö se vanhempi sitten halua tulla teille? Vai mikä tässä on ongelmana?

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   16.6.26 21:32:03

Huomion hakuahan tuo on. Mummoni harrasti tuota. Aina jos puhuttiin vaikka joulusta, kommentti oli "minä en seuraavaa joulua enää näe, mutta juhlikaa te sitten ilman minua" jne. Tätä tosiaan jatkui se 20 vuotta. Eli hyvinkin pitkän elämän. Käytäntö opetti, ettei noihin kannata kommentoida mitään tai muutenkaan noteerata mitenkään. Ihan

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   16.6.26 21:32:21

Kun ei olisi kuullutkaan.

Päivämäärä:   16.6.26 21:38:30

^Päinvastoin niihin juuri kannattaa kommentoida ja rakastavalla mielellä. Ihminen kun vanhentuu ja joutuu itse toteamaan elämänsä loppumisen ja ikävän siitä, niin silloin pitäisi kannustaen antaa turvallisuuden tunnetta, että me kaikki rakastetaan sua ja voidaan viettää yhteisiä hetkiä.

Päivämäärä:   16.6.26 21:51:12

Ja joulut ovat tosiaan olleet myös aina viimeisiä..samoin kaikki syntymäpäivät. Ihana alkaa juhlan viettoon kun yksi vetelee aina viimeistään

Päivämäärä:   16.6.26 22:20:05

No kai sen normaali tervejärkinen huomaa, koska on toisen viimeinen hetki. Ja niin kauan kun sitä ei tule, niin onni kaikkien kanssa voi kukoistaa, olkoon mikä juhla tahansa. Sen pitäisi olla ilo, että vanhuskin jaksaa olla mukana.

Päivämäärä:   16.6.26 22:51:48

Se miksi vanhus sanoo "viimeinen hetki" tarkoittaa juuri sitä, että hän tuntee heikkoutensa ja kertoo läheisilleen, että nauttikaa hetkestä mikä voi olla viimeinen.

Lähettäjä: Jogi 
Päivämäärä:   17.6.26 05:34:35

Lähettäjämitää
Päivämäärä16.6.26 21:38:30

^Päinvastoin niihin juuri kannattaa kommentoida ja rakastavalla mielellä. Ihminen kun vanhentuu ja joutuu itse toteamaan elämänsä loppumisen ja ikävän siitä, niin silloin pitäisi kannustaen antaa turvallisuuden tunnetta, että me kaikki rakastetaan sua ja voidaan viettää yhteisiä hetkiä.

Tämä, nimenomaan näin päin.

Päivämäärä:   17.6.26 08:26:49

Ala sanomaan, että tämä on viimeinen kerta, kun pääset mukaan. Minunkin mummo harrasti tuota. Aina oli viimeiset synttärit ja viimeinen joulu, 20 vuoden ajan, kunnes kuoli 98-vuotiaana. Muutaman viimeisen vuoden kyllä toivoin myös, että pääsisi jo pois.

Lähettäjä: Pilli 
Päivämäärä:   17.6.26 09:02:25

Aaargh mä soitin eilen äidilleni, ja hän ensimmäisenä sanoi että ”juuri mietin että tämmöiseksi on elämä mennyt ettei nähdä enää juuri koskaan”. Asumme parin kilsan päässä ja näemme yleensä viikottain, nyt en ole muutamaan viikkoon käynyt kun hevonen on ollut sairaana ja illat menevät tallilla, ja lomani on vasta loppukesästä. Olemme tehneet kotona remonttia ja elämä on yhtä hullunmyllyä. Lapseni ovat kuitenkin käyneet äidin luona ihan viikottain. Sisarukseni asuvat muualla ja tapaavat äitiä pari kertaa vuodessa. Minä käyn hänelle kaupassa noin kerran viikossa ja autamme häntä todella paljon isoissa ja pienissä asioissa.

Äiti ei tule meille, hänen luokseen pitää aina mennä. Hän ei itse juurikaan soittele tai laita viestiä. Hän on minulle hyvin rakas mutta tällaista en kestä. Hänellä oli hyvin vaikea suhde omaan äitiinsä ja hän koki äitinsä aina syyllistävän, kun eivät tavanneet usein. No, tässä sitä ollaan.

Kiitos kun sain avautua.

Lähettäjä: löeö 
Päivämäärä:   17.6.26 13:08:53

Niin mikä olikaan ongelma? Se, ettei se vanhempi halua tulla teille, vai että hän aloitti taas saman levyn renkuttamisen?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   17.6.26 13:31:05

Jos tuohon lähtee mukaan, niin se jatkuu tuollaisena.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   17.6.26 13:42:41

Nimenomaan. Pilli sanoo rauhallisesti, mutta jämäkästi, että sellaista se elämä välillä on ! Ja seuraavaksi että jos haluaa nähdä niin joskus tulee luoksenne kun kutsutaan tai sitten uhriutuu yksin kämpässään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.