Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Väsynyt työttömyyteen

Lähettäjä: Saimi 
Päivämäärä:   16.6.26 18:08:26

Olen ollut työttämänä yli puoli vuotta ja olen niin väsynyt tähän.
Kun muut työssäkäyvät suunnittelevat kesälomiaan itse vaan koen surua.

Työttämänä olo ei ole lomaa. Se on ahdistusta rahasta, pärjäämisestä, yksinäisyydestä ja jatkuvasta työn hausta. Tulevaisuuden näkymät ovat synkät eikä edes sitä voi suunnitella.

Viikottain laitan hakemuksia.Olen päässytkin haastatteluihin joihinkin, mutta en ole tullut valituksi. Työkokemusta, koulutusta on taustalla, mutta ikä alkaa olla lähempänä 50. Se ehkä vaikuttaa kielteisiin vastauksiin.

Asunto, jota rakastan pitää laittaa myyntiin syksyllä ja en tiedä missä sitä sitten edes asuisi. En tiedä, mitä sitten koiralle tekisin, niin rakas terapeuttini, mutta millä sen elätän.

Jokainen kiitos, mutta emme valinneet sinua, on enemmän ja enemmän ikävämpää. Jopa alan epäilemään omaa osaamistani ja pysynkö edes työmarkkinoiden mukana.

Työttömyys on vähentää myös sosiaalisia kontakteja. En kehtaa tutustua uusiin ihmisiin, työstä tulee puhetta ja oma työttömyys on häpeä. Töissä käyvillä on kiire työn ja oman elämän kanssa, ei heiltä tunnu aikaa liikenevän. Työyhteisön puute on myös jossa tuntuu, että sosiaaliset taidotkin rapistuu.

Re: Väsynyt työttömyyteen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.26 18:29:54

Miltä alalta haet töitä?

Lähettäjä: Veteraani 
Päivämäärä:   16.6.26 18:38:56

Jos ihminen ei pysty kuin yhden alan töitä tekemään on hän hukassa.

Lähettäjä: Saimi 
Päivämäärä:   16.6.26 18:46:29

"Miltä alalta haet töitä?"

It, markkinointi, viestintä, palvelujen kehitys yms. asiantuntijataso

Lähettäjä: Koni 
Päivämäärä:   16.6.26 20:45:50

Itse olin vuosia työttömänä ja väsyi siihen näköalattomuuteen. Opiskelin hoitoalalle ja työllistyin heti. Ei ole unelma-ammattini mutta rakastan niitä hetkiä kun voin oikeasti parantaa ja auttaa jonkun elämää edes vähän ja joskus enemmänkin.

Lähettäjä: vanhus 
Päivämäärä:   16.6.26 20:57:27

Tiedän tunteen- olin melkein kaksi vuotta samassa tilanteessa.
Jouduin myymään kaiken: hevosen (oli varmaan se vaikein asia) ja talon.
Nyt asun pienessä vuokrakämpässä.

Sain vihdoin töitä- olen jo kuusikymppinen. Tosin nyt teen ammattitaitoani alempaa duunia. Päätin vaan niellä katkeruuteni kaikesta mitä menetin.

Nyt mennään näillä mitä on.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.26 21:03:48

Joo tänään törmäsin tähän työttömyyteen oloon taasen kaksi kerkesi kysymään jo milloin sinulla on kesäloma..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.6.26 11:53:37

Miltä alueelta haet töitä?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   17.6.26 12:31:17

Useampi tuttu tässä ihan viime vuosina ja aikoinakin kamppaillut saman asian parissa.. Juurikin sen viidenkympin kahta puolta, yhtäkkiä ei edes sille korkeakoulutetulle ja johtotehtävissä olleelle tai omalla alallaan palkitulle supertekijälle tai moniosaajalle löydy mitään. Ei varsinkaan niitä koulutuksia ja kokemuksia vastaavia hommia, mutta hädässä edes avustajan paikkaa tai muuta "mihin pääsee kaikki". Uskomatonta ! Ja kertoo tästä maasta ja ongelmista niin monella tasolla.

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   17.6.26 12:38:00

Jos et ole puolen vuoden aikana tullut valituksi töihin, niin laajentaisin kyllä alaa. Ei sen tarvitse olla juuri omaa alaa, jotta voi hakea. Sitten jos saa työpaikan niin voi hengähtää ja sitten rauhassa etsiä itselleen parempaa/oman alan paikkaa.

Turha alkaa nirsoilemaan.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.6.26 12:43:24

Nasulla ei taida olla päivän työmarkkinat selvillä. Eikä es siivoojasta viitsisi lääkärin virkaan hakea, kai jotain osaamista vaaditaan vaikka eri alan hommia etsiikin.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   17.6.26 12:50:39

Lähes 27 000 hakijaa Hesbugerin kesätyöpaikkoihin (Yle).

Juu, ei auta nirsoilla...mutta mä nyt todella toivoisin, että nämä "nirsoilu" yms kommentoijat ottaisivat selvillä missä tilassa työmarkkinat ovat tällä hetkellä. Niin akateemisella, AMK-valmistuneilla sekä ammattikoulutetuilla ja paikoissa, joihin pääsee ilman koulutusta.

Ei tullut 100 000 uutta työpaikkaa, vaan massatyöttömyys.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.26 12:53:03

Pystyisitkö aloittaja myymään palvelujasi toiminimellä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.