Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmiset, joille kaikki on halpaa, valehtelevat

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   16.6.26 16:32:08

Edullisia lentoja, edullista majoitusta, edullista ruokaa. Kun rupeaa kyselemään linkkejä, niin koskaan mitään järkevää ei saa vastaukseksi.

Re: Ihmiset, joille kaikki on halpaa, valehtelevat

Lähettäjä: epätosi 
Päivämäärä:   16.6.26 16:35:05

Häh? Mähän laitan ihan kirjaimellisesti suoran linkin siihen edulliseen palveluun/tuotteeseen, että muutkin saa. Eihän se ole mitenkään multa pois. Tosin en väitäkään että "kaikki" olisi muka halpaa, ainoastaan ne mitkä oikeasti ovat.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.26 16:38:33

Sellaista se on kun on narsu tarjoilija.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.6.26 16:52:45

Tai sitten sinä et vaan osaa etsiä, mutta we on enemmän sinun ongelmasi kuin muiden. Ja toki näitä halpoja on qina vain rajoitettu erä, menevätkin nopeasti.

https://matkabongaukset.fi/2026/05/26/lennot-turusta-vilnaan-24-euroa/
https://matkabongaukset.fi/2026/06/07/lennot-lontooseen-62-euroa-2/

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.6.26 17:03:53

En minä ainakaan mitään linkkejä osaa laittaa, enkä todellakaan muista jonkun ravintolan nimeä, missä vaikka Veronassa kävimme syömässä.

Halpoja lentoja löytyy mm. Ryanairin sivuilta.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.6.26 17:18:30

Ja olen täällä kyllä maininnut useinkin ravintoloita, joista saa halvalla hyvää. Se, jos ei itse osaa näitä ravintoloita laittaa hakuun ja etsiä lisätietoa antaa ihmisestä aika vajaan kuvan. Tuon matkabongaukset-sivunkin olen useasti maininnut, halpaa majoitusta löytyy mm airbnbs:ta. Toki on ymmärrettävä, että on kohteita, jonne ei koskaan saa halpaa majoitusta tai lentoja. Siitä huolimatta väitän, ettei esimerkiksi Lontoo ole maineensa veroisesti kallis, vaikka toki siellä VOI elää hyvinkin kalliisti (asuminen on isoissa kaupungeissa aina iso kuluerä). Voi elää myös hyvin halvalla, mutta vaatii vähän selvittelyä. Jättää turistirysät väliin ja katselee parempia vaihtoehtoja, Lontoossa on vaikka kuinka paljon ilmaista tekemistä ja ruokaa löytyy kaikille hintatasoille. Jos taas menee niihin kliseisimpiin vahakabinetteihin ja Londoen Eyeen, niin maksavathan ne paljon.

Päivämäärä:   16.6.26 17:18:56

Narsusta tarjoilijasta puheen ollen.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.6.26 17:24:38

Ja halvoissa lennoissa on toki se, että on oltava joustava päivien kanssa. Jos alat nyt etsiä kahden viikon päähän perjantaille halpaa lentoa, niin on totta, ettei sellaisia olekaan. Nämä varataan usein jo kuukausia ennen ja mukautetaan omat aikataulut lentoon, ei niin, että varaat lennon ja oletat saavasi sen omien aikataulujesi mukaiseksi.

Ostin Kroatiaan lennot satasella (menopaluu) talvella, nyt sama maksaisi jo pari sataa enemmän.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.26 17:31:34

No ne edulliset ei tietenkään ole aina tarjolla. Itse esim. suosin punalaputettuja niin miten niihin laitetaan linkki? Tai ilmaisiin heiniin tai olkiin? Plus että haluan toki saada ne itse enkä antaa jonkun muun saada.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.6.26 18:50:41

Noh, ap, eikä ne linkit kelvanneetkaan vai mikä oli vikana?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.6.26 18:53:36

Tästä vielä bonarina 35:llä eurolla Puolaan.

https://matkabongaukset.fi/2026/05/25/lennot-turusta-gdanskiin-35-euroa/

Lähettäjä: Antti 
Päivämäärä:   16.6.26 20:21:46

Köyhälle kaikki on kallista

Päivämäärä:   16.6.26 20:37:40

Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 16.6.26 18:50:41

Noh, ap, eikä ne linkit kelvanneetkaan vai mikä oli vikana?*

Onko TAAS päässä vikaa? Aloittaja ei ehkä sun linkkejä kaipaa vaan yleistä keskustelua. Etkö voi vaan joskus olla hiljaa!!

Päivämäärä:   16.6.26 20:38:13

Narsu ei kykene olemaan hiljaa.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.6.26 20:43:55

. , jos esitetään väite ja kaivataan linkkejä (kuten aloituksessa mainittu) ja niitä sitten annetaan, niin eihän siinä ole mitään vikaa. Arvasin, ettei jollekin kelpaa, vaikka mitä vastaisin, aina se on kuitenkin väärin osan mielestä.

On se jännä, että osalle ei kelpaa mikään. Taidatte olla niitä perusnegatiivisia ihmisiä, joiden lasi on aina puoliksi tyhjä ja jokaisessa asiassa löytyy vain ne negatiiviset puolet. Se on varmasti raskasta elämää.

Ostan edelleen halpoja lentoja, jos silmiin sattuu osumaan. Niitä on, jos jaksaa vähän nähdä vaivaa niiden suhteen.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.6.26 20:48:58

Piste hyvä, miten sinä vastasit aloitukseen? Et mitenkään, käytät vain energiaasi muiden haukkumiseenaloitukseen vastaamisen sijaan. Se ei tunnu ihan terveeltä käytökseltä ulkopuolisen silmään. Suosittelen mindfulness- harjoitteita, niin saat tuon luonnottoman aggressiotasosi kuriin ja kebties löydät rauhan tuon kaiken stressin sijaan.

Päivämäärä:   16.6.26 20:53:33

Kuule Ällö kuvatus jos vaan keskityt omaan tekemiseen ja mietit miten kommentoit etkä aina muita pilkkaa. Kumma ettet vieläkään löydä omassa tekemisessä virheitä, kaikki muut vaan..............mene hoitoon.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.6.26 20:54:42

. , ja sama näemmä jatkuu. Vastaa aloitukseen, älä tartu minuun, kiitos.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   16.6.26 23:21:26

Onhan sitä kaikenlaista halpaa tarjolla, jos jaksaa käyttää loputtomasti aikaa etsimiseen ja on valmis joustamaan ihan kaikesta. Onko se sitten enää vaivan arvoista, jos käytät lähes kokoaikatyöhön verrattavia tuntimääriä etsiäksesi mahdottomiin vuorokaudenaikoihin siirtymisiä vaativat matkat ja jonkun hankalassa sijainnissa olevan nuhjuisen hostellin? Jotkut niin kokee, toisista on helpompi ja mukavampi vain jäädä kotiin. Jos haluaa saada asioita järjestettyä helposti ja mukavasti, niin niistä joutuu useimmiten maksamaan.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.6.26 23:25:48

A, ihan mukavasti nuo järjestyy. En ole koskaan hostelleissa yöpynyt ja lentoja en ota, jos ne ei ole sopivaan aikaan.

Monilla on vaan täysin utopistinen käsitys siitä, että voisi päättää matkakohteen ja aikataulun ja sille nimenomaiselle ajalle pitäisi sitten saada halpa lento. Ei se ihan niin toimi. Silti on turha väittää, ettei näitä huokeita lentoja tai asumuksia olisi. On kyllä, tuossakin on jo kolmeen eri maahan halvat lennot merkattuna.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.6.26 00:51:32

Kyllä me kavereiden kesken jaellaan aina linkit ja vinkit, jos jostain saa jotain edullisesti. Mutta onko se mulle edullinen asia sitten taas jonkun muun mielestä edullinen, se onkin toinen juttu.

Itse jaksan usein käyttää aikaa muutenkin siihen, että etsin jotain todella mieluista asiaa. Miksi en sitten samalla selvittäisi edullisinta mahdollista? En mä osta esim. ekaa nenän eteen tulevaa loimea hevoselle, vaan tsekkaan tarjonnan ja valitsen niistä. Toki jos suoraan joku luotettava henkilö myis todella edullisesti esim. Back On Trackin yhtä tiettyä loimea hyväkuntoisena ja hepalle sopivassa koossa, ostaisin heti, koska tiedän että sellaisen haluan ja mikä sen oikea hinta on.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   17.6.26 07:48:58

"Monilla on vaan täysin utopistinen käsitys siitä, että voisi päättää matkakohteen ja aikataulun ja sille nimenomaiselle ajalle pitäisi sitten saada halpa lento."

-niin no, monilla on joku syy mennä juuri tiettyyn kohteeseen ja juuri tiettyyn aikaan.

Itse olen esim. viimeksi lentänyt 50v synttäreille ulkomaille: siinä ei vuotta aikaisemmin oman pään mukaan osteta jotain mitä sattuu tulemaan vastaan halvalla, vaan mennään puolivuosisataa sitten tapahtuneen hedelmöittymisen ajoittamana sinne missä päivänsankari haluaa juhlia. Olen myös usein matkustanut tiettyyn aikaan ja paikkaan esim. Matkaseurani lomien ajankohdan mukaan, joihin kumpikaan ei ole voinut vaikuttaa ja jotka ilmoitetaan vasta kun ilmoitetaan.

Monissa tapauksissa matkan valitseminen sen perusteella milloin jonnekin sattuisi pääsemään tavallista halvemmalla on utopiaa.

"Itse jaksan usein käyttää aikaa muutenkin siihen, että etsin jotain todella mieluista asiaa. Miksi en sitten samalla selvittäisi edullisinta mahdollista?"

-mistä löydät aikaa etsiä vielä halpaa versiota? Mieluisten versioiden löytäminen missään asiassa, olipa kyse sukista tai talosta, on tänäpäivänä niin työlästä, että jos jää vielä etsimään vastaavaa erityisen edullisesti, niin se kalliskin kelvollinen vaihtoehto vaan poistuu markkinoilta ja olet vielä pidempään kokonaan ilman.

Päivämäärä:   17.6.26 09:02:58

"Itse olen esim. viimeksi lentänyt 50v synttäreille ulkomaille: siinä ei vuotta aikaisemmin oman pään mukaan osteta jotain mitä sattuu tulemaan vastaan halvalla, vaan mennään puolivuosisataa sitten tapahtuneen hedelmöittymisen ajoittamana sinne missä päivänsankari haluaa juhlia.*

Eli olit kohteessa vain yhden päivän? Ja tieto syntymäpäivistä ei tullut yhtään etukäteen?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.6.26 10:17:38

piste: Ehkä syntymäpäivistä eikä sinne lentävän mahdollisista lomapäivistä oltu päätetty vielä montaa kk etukäteen.

Lähettäjä: tartuntavaara 
Päivämäärä:   17.6.26 10:35:27

"Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 17.6.26 10:17:38

piste: Ehkä syntymäpäivistä eikä sinne lentävän mahdollisista lomapäivistä oltu päätetty vielä montaa kk etukäteen."

Jos ei voi varata reilusti etukäteen, niin sitten ei pidä itkeä, että halpoja lentoja ei löydy. Niitä löytyy, mutta kuten yllä sanottu, ne pitää varata paljon aikaisemmin ja/ tai oltava hyvin joustava ajankohdan kanssa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.6.26 10:37:22

Niin, eikä silloin voi väittää että aina löytyy halpoja ja halveksia ihmisiä jotka eivät niitä hyödynnä.

Lähettäjä: tartuntavaara 
Päivämäärä:   17.6.26 11:07:00

"Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 17.6.26 10:37:22

Niin, eikä silloin voi väittää että aina löytyy halpoja ja halveksia ihmisiä jotka eivät niitä hyödynnä."

Nii-in, AINA löytyy halpoja, ei ehkä silloin kun sinä haluat eikä sinne, minne sinä haluat, mutta AINA löytyy. Ei maailma sinun haluamisiin lopu.

Päivämäärä:   17.6.26 11:09:59

Mulle on ihan sama jos joku haluaa maksaa paljon mutta tässähän oli kyse ulisemisesta siitä että joku muu muka saa halvemmalla. Niin kyllä tosiaan saa halvalla vaikka sinä maksaisit paljon. Eikä siinä mitään valehtelua ole. Itse esim. maksoin 14 hevosen kuivikkeista viime talvena 40e ja kun myin lannan nyt keväällä niin sain 220e eli jäin voitolle 180e. Joku muu maksaa kuivikkeista jo satoja ellei tuhansia euroja ja vielä paskan hävittämisestä lisää.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   17.6.26 15:06:42

Ei tässä ketään halveksita, vaan kyseenalaistetaan aloittajan väitteitä siitä, että halpoja lentoja tms ei ole. Kyllä niitä on, muttei ehkä juuri sille ajankohdalle kuin niitä halutaan. Hyödynnän itse noita aika paljon, mutta tietenkään kaikille se ei ole mahdollista esimerkiksi erilaisen työnkuvan vuoksi. Silti on täysin turhaa hokea, että muut valehtelevat, jos ei pysty/osaa näitä edullisia matkoja tms hyödyntää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.