Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä selän jumiin apua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.26 17:13:00

Minulla on yli vuoden ollut aika paha jumi alaselässä alueella mihin ei yletä hieromaan (jotenkin lantionluun alla tms). Pitäisi varmaan tehdä asialle jotain sillä selkä menee välillä kivusta lukkoon jos on tehnyt paljon fyysistä ja ei näemmä lähde itekseen paranemaan vaikka olen nyt monta kuukautta ottanut vaihtoehtoisesti kevyesti ja venytellyt paljon. Tulee heti takaisin jos vaikka siivoaa ja olen kivussa ja ihan jumissa loppupäivän. Pystyykö perushieroja tollasta avaamaankaan jos lihas on tosiaan sellainen että sinne ei sormin pääse? Mitä muita vaihtoehtoja on?

Re: Mistä selän jumiin apua

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   15.6.26 17:28:25

Kalevalainen jäsenkorjaus tai esim OMT-fyssari voisi auttaa. Kuulostaa että sulla on jonkinlainen virheasento lantion/alaselän alueella.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   15.6.26 17:32:23

Kuntosali. Lihaksiin voimaa ja ranka suoraan. Kun on keskivartalo lihakset huonossa kunnossa niin lantio kippaa eteen ja just sinne alaselkään tulee kipuja. Monella on hartiat jatkuvasti jumissa ja se johtuu siitä että lihaksia ei käytetä jolloin lihaksissa ei toimi aineenvaihdunta siksi on paikat jumissa. Kun lihaksia käyttää niin veri kiertää lihaksissa ja aineenvaihdunta toimii. Ei ne hieronnat mitään auta jos käyttämättömiä lihaksia yrittää saada eloon ja veren kiertämään.

Lähettäjä: Histamiini 
Päivämäärä:   15.6.26 17:42:05

Aivan, kuten "siis" sanoo, joku virheasento lantiossa ja se tarvitsee korjata/ selvittää sen aiheuttaja. Jäsenkorjaaja, ortopedinen osteopaatti ja ehkä omt-fyssari.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   15.6.26 18:20:24

Hyvä urheiluhierojakin saa kyllä auki.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   15.6.26 20:00:28

Hyvälle fysioterapeutille, joka tutkii ja pistää sulle jonkun jumppa- tai saliohjelman minkä avulla saat jatkossakin pidettyä kunnossa.

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   15.6.26 20:27:15

"Lähettäjä: D
Päivämäärä: 15.6.26 17:32:23

Kuntosali."

EI IKINÄ tällaisia neuvoja ennenkuin tietää mikä on selässä vikana, usein vaan pahennetaan vaivaa!
Kysele aloittaja kylän puskaradiosta hyvä naprapaatti yms joka voisi löytää missä vika.
Nimimerkki; Kokemusta on selkä vaivoista.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   16.6.26 00:50:58

Kokemusta täälläkin selkävaivoista 15 vuoden ajalta. Loppui vasta kun aloitin kuntosalin. Aloittajan oireilla selässä ei mitään vakavaa vikaa voi olla joka estäisi liikunnan harrastamisen. Saa muutenkin olla erittäin, siis erittäin, huonossa jamassa selkä jos sitä kielletään vahvistamasta.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.26 07:56:58

Kyllä kannattaa ottaa selvää onko siellä jotain rikki?
Ja mistä johtuu.
Virheasento-- mistä moinen johtuu?
Tilanteen korjaaminen ja sitten vasta sinne salille,jumppaa ja kävelyä tai jopa hölkkälenkkiä.(mikä kenellekkin hyvä)

Itse olen selkävaivainen.
Pientä vikaa syntymälahjana,harrastuksen tuomia vammoja ja fyysistä työtä olen myös tehnyt koko elämäni.

Piti itse maksaa magneettikuvat yksityisellä, kun ei kunnallisesta mitään apua saanut.(vuosia ramppasin valittamassa vaivojani)
Ja kyllähän sieltä löytyikin.
Loppuelämäksi asti riesaa.

Itse kotona jumppaan(painoilla ja kuminauhoilla harjoituksia),kävelen(en voi hölkätä),ajan pyörällä tai kuntopyörällä.
Ei hulluna tarvitse rehkiä, mutta se sopiva määrä liikettä löytyy kyllä.

Mutta tutkituta ensin.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   16.6.26 09:49:14

Kertokaa millä diagnooseilla teitä on kielletty liikkumasta? Itsellä välilevynpullistuma x2, nikamansiirtymä ja kohtalaista kulumaa ja käsky oli että liikettä liikettä.
Selkävaivoissa pelätään aivan turhaan liikkumista samoin kuin pelätään sitä kipua. Kipua saa olla liikkeessä eikä se tarkoita mitään pahaa. Siitä se selkä sitten pikkuhiljaa kuntoutuu:)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.26 13:47:13

Todella usein on juuri se syy että lihakset on huonossa kunnossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.