|
Lähettäjä: d
Päivämäärä: 14.6.26 21:58:23
Elikkäs Facessa yhdessä koiranhoitoryhmässä huomasin ilmoituksen, jossa omistaja etsi koiralleen hoitajaa pidemmän lomamatkan ajaksi. Vastasin ilmoitukseen, koska ajankohta voisi olla minulle mahdollinen ja koira edustaa rotua, josta pidän ja jota voisin tulevaisuudessa harkita itsellenikin ehkä. Koira on jo hieman vanhempi ja ilmeisesti ollut hoidossa aiemminkin. Olen hoitanut useiden tuttujen koiria tyyliin viikonlopusta viikkoon tai kahteen, mutta en koskaan tuntemattoman. Siksi hieman nousi karvat pystyyn, kun tuntui, että omistaja oli heti ekojan viestiensä perusteella valmis lähtöpäivänään droppaamaan koiran luokseni kuukaudeksi ilman sen tarkempia keskusteluja tai ennakkotapaamista. Aiemmat hoitokeikat on olleet tuttujen koirien kanssa, niin hommat on ollut helpompaa sopia. Nyt aloin kuitenkin miettiä vastuita - entä jos jotain odottomatonta tapahtuu? Mistä kannattaisi ainakin etukäteen sopia, jos tällaiseen lähtee? Ja siis omistaja ei ole myöskään puhunut mitään rahasta, joten ajattelin myös kysyä, oliko hänen ideansa maksaa jonkinlainen rahallinen kompensaatio hoitojaksosta. Jälleen kerran - täysin vierasta maaperää minulle, kun tuttujen kanssa yleensä tehdään vastapalveluksia tai sitten on oma-aloitteisesti ehdotettu jotain korvausta, mikä on sitten aina ollut itselleni sopiva. En siis tee tätä rahan takia, mutta mietin, että olisiko näin pitkästä jaksosta kuitenkin kohtuullista saada jonkinlainen summa.
|