Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Siitepölyallergia vtuttaa

Lähettäjä: assa 
Päivämäärä:   14.6.26 12:38:38

Tahdon vain avautua, kun tämä asia ärsyttää niin paljon.

Olen todella allerginen siitepölylle. Käytän allergialääkettä päivittäin ja olen karsinut ruokavaliostani kaiken, jolle voisin olla allerginen ja joka voisi allergiaa pahentaa.

Asunnossani on painovoimainen ilmanvaihto ja joskus olisi kiva pitää ovia/ikkunoita auki, että vähän tuulettuisi. Mutta ikkunoiden ja parvekkeen edessä on pieni metsäkaistale ennen klv:ää, joten eipä paljoa ikkunoita auota... Köyhänä ihmisenä ei ole varaa asua missä huvittaa, ja tämä on halvimpia mitä löytyy. Talo ei ole homeessa, hissitön, parveke on lasittamaton, jne. Joten turha sanoa "muuta muualle", kun ei ole varaa maksaa enempää vuokraa ja muut on kalliimpia.

Allergialääkkeet kuivattaa silmiä ja suuta. Niin pahasti, että siitä alkaa tulla jo ongelmia. Näkö huononee kun silmät on niin kuivat ja suussa ei tunnu olevan sylkeä. Ja tämähän haittaa sitten hammaskiillettä. Kuiva suu = nielu ja kaikki muukin aiheuttaa sen, että kurkku on kipeä ja ääni käheä. Ja tämä on muuten todella raivostuttavaa.

Olenkin nauttinut siitä, kun sataa vettä. Siitepölyä on vähemmän. Huuhdon myös parvekkeelta siitepölyä pois, jotta voisin edes sadesäällä pitää ikkunaa/partsin ovea auki eikä edes partsilta tulisi siitepölyä sisään.

Olen nyt ollut viikon ilman allergialääkettä ja eilen huomasin, että suu tuntuu paremmalta ja ääni ei ole niin käheä. Täällä on satanut vettä yöllä/aamulla ja ajattelin hetken tuulettaa asuntoa. Pidin partsin ovea auki ehkä 5 minuuttia, kun huomasin taas allergiaoireita. Nyt ei siis satanut, mutta ajattelin, että kun ikkunasta näin asfaltin olevan kostea, niin siitepölyä ei olisi.

Hemmetti sentääääääääään.

Ilman allergialääkettä on hankalaa. En oikein voi mennä ulos kuin sadesäällä, joten linnoittaudun kotiini jopa päiväkausiksi. Allergialääkkeen myötä ääni lähtee ja suu tuntuu inhottavalta ja niin edelleen.

Gelorevoiceakin on tullut käytettyä monta tablettia päivässä, muttei se auta, jos käytän alelrgialääkettä.

Olisi niin kiva nauttia kesästä. Olen jo monta vuotta harmitellut sitä, kun kesä menee aina ohi. Ja nyt taitaa käydä samoin :/

Miten te muut allergiset pärjäätte? Onko teilläkun allergialääkkeissä sivuvaikutuksia, jotka hankaloittavat käyttöä? Onko joku allergialääke, joka sopii paremmin kuin toiset tai joku, jota ette voi käyttää?

Minulla on ollut kokeilussa Kestine ja Histec/Heinix. Ja kaikissa noissa ongelmana tuo kuivuminen. Ja suun kuivuminen on oikea ongelma, kun se tosiaan aiheuttaa sen, että ääni lähtee ja hampaat kärsii.

Re: Siitepölyallergia vtuttaa

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   14.6.26 12:40:49

Oletko ollut siedätyshoidossa?

Päivämäärä:   14.6.26 12:43:26

En, koska en pääse ja sen järjestäminen on hankalaa, koska siedätyksen aikana ei saisi altistua millekään, jolle on allerginen. Ja minulla on muitakin alelrgioita, joten siedätys ei välttämättä auta.

Päivämäärä:   14.6.26 12:44:20

Pitäisi nyt siis keksiä joku, jolla lieventää siitepölyallergia oireita ilman, että suu ja silmät kuivuu.

Ideoita?
Vertaistukea?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.6.26 12:58:58

Luontaistuote pycnogenolin väitetään vähentävän siitepölyallergiaa. Voithan ainakin kokeilla, saisiko sen avulla edes vähän vähennettyä allergialääkkeiden käyttöä.

Päivämäärä:   14.6.26 13:18:07

Onko sulla laadukasta ilmanpuhdistinta?

Päivämäärä:   14.6.26 13:28:49

Tuota luontaistuotetta voisin kokeilla.

Ilmanpuhdistin ei taida ulkona auttaa?

Päivämäärä:   14.6.26 13:45:24

Ei. Mutta sulla oli aloituksesta päätellen ongelmia sisälläkin?

Päivämäärä:   14.6.26 13:49:11

Öööö... Vain silloin, kun avasin oven niin, että siitepölyä pääsi sisään.

Kirjoitinhan, että pärjään ihan mainiosti, kun olen linnoittautunut kotiini, enkä käy ulkona enkä avaa ikkunoita/ovea.

Päivämäärä:   14.6.26 14:01:52

Ok

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   14.6.26 14:34:55

"Kirjoitinhan, että pärjään ihan mainiosti, kun olen linnoittautunut kotiini, enkä käy ulkona enkä avaa ikkunoita/ovea."

Siinähän se vastaus kysymykseei on. Ei ole mitään ihmekonstia. Pysyt sisällä siitepöly aikaan, niin me aika moni muukin teemme.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.