|
Lähettäjä: -
Päivämäärä: 14.6.26 00:09:25
Hyödynnä pakastevihanneksia. Esim. kanakeittoon tai jauhelihakeittoon saat upotettua paljon valmiita keittojuureksia, ei tarvi kuin kuoria ja pilkkoa perunat. Ja itse asiassa sellaisia valmiita peruna-keittojuuressekoituksiahan löytyy myös, niin pääsee vielä helpommalla. Keittojuureksissa käytän joko Kotimaista-merkin tai Lidlin omia tuotteita.
Wokit on myös hyvä tapa syödä kasviksia. En itse raski ostaa enää Finduksen wokkivihanneksia vaikka ne hyviä ovatkin kun maksaa melkein 5e pussi, mutta käytän Lidlin wokkivihanneksia ja minusta ne ovat aivan yhtä hyviä. Mutta yksi mitä itse en enää osta on Xtran wokkivihannekset vihreässä kilon pussissa, en tykkää niitä yksittäisistä maissinpaloista ja oli kai niissä jotain muutakin outoa mitä en muista enää. Mutta ihmisillä on erilaisia makuja, itse tykkään suuriksi paloiksi pilkotuista vihanneksista, yksi kaverini taas pienemmistä. Kokeilemalla ne omat suosikit löytyy.
Välillä ostan ihan vain lisukkeeksi Apetit Sadonkorjuukasviksia. Luulen että ne voisivat olla lapsille hauskoja, sillä niissä on pyöreitä porkkananpaloja. Salaateissa kannattaa hyödyntää kauppojen valmiita salaattisekoituksia. Ja tarpeeksi muita lisukkeita, siis kurkkua, tomaattia, paprikaa, fetajuustoa, jne. Kastikkeeksi oliiviöljyä. Mikään ei tapa pahemmin innostusta salaatin syömiseen kuin hirveä kasa pelkkää kuivaa lehtisalaattia ja päällä kaksi kurkunpalaa.
Yksi omista suosikeistani, jota syön yleensä pari kertaa viikossa, on uunissa paahdetut bataatit. Bataatithan ovat myös erittäin terveellisiä. Niinkin yksinkertaista kuin pestä bataatti, leikata puoleksi, päälle vähän öljyä, suolaa ja pippuria ja uuniin. Tulee ihanan pehmeitä ja makeita. Ei tarvitse kuoria. Lisukkeeksi voi paistaa vaikka kanaa tai jauhelihaa, ja vaikka salaattia tai niitä pakastevihanneksia.
Mainitsit muuten tuossa perunoiden keittämisestä. Meillä äiti teki aina niin, että joka kerta kun keitti perunoita, keitti myös porkkanoita samassa kattilassa. Nykyään teen itsekin usein niin, kun olen oppinut arvostamaan nopeaa ja maukasta lisuketta. Meillä äiti myös usein leikkasi ihan suoraan lautasille kurkkua ja tomaattia, ei tarvitse välttämättä alkaa tekemään mitään hienoja salaattisekoituksia kulhossa. Pääasia että ne tulee jossain muodossa syötyä.
|