Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Moneltako -20 syntyneet menee nukkumaan

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   13.6.26 22:55:51

Mä oon niin kyllästynyt kun lapsi menee nukkumaan vasta klo 22 jälkeen. Ei hetkeäkään omaa aikaa ja kaikkien yöunet jää lyhyiksi.
Valvooko muut tän ikäset näin kauan? Unta tulee 9.5h/yö

Re: Moneltako -20 syntyneet menee nukkumaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.6.26 23:03:44

Kko 20 menee. Lomalla välillä klo 21. Nukkuu n. 11h yössä.

Päivämäärä:   13.6.26 23:06:50

20.30-21 välillä. Herää 7-7.30 välillä. Kotona ollessa ottaa usein pienet päiväunet, päiväkodissa ei malta.

Lähettäjä: Mun juttu 
Päivämäärä:   13.6.26 23:28:09

Siis anteeksi mitä? Olet kyllästynyt kun lapsi menee myöhään nukkumaan ja oma aika jää lyhyeksi? No pisteet siitä että teillä jokin suhde. Onko tämä uusioperhe suhde,missä sinä et ole se vanhempi joka päättää?
Sillä vielä kaksi vuotta sitten vuonna 2010 syntyneet lapseni menivät nukkumaan 21.00 ilman kännykkää ja sen tuomia viihteitä.
Sittemmin saivat hiukan siimaa. Mutta paljon myöhemmin kuin itse kyselet lasten ikätasoisesta nukkumisesta.

Lähettäjä: Mun juttu 
Päivämäärä:   13.6.26 23:35:39

Ja anteeksi kärkäs vastaukseni,mutta vanhempihan on se joka nukkumaanmenon määrittää.
Totta tietysti se että nukahtamaan ketään ei voi pakottaa,mutta vanhempi voi laittaa lapsensa ja pitää laittaa nukkumaan. Niin hyvissä ajoin ja säännöllisesti ,että se on sellainen rutiini joka tuo lapselle turvaa nukahtamiseen ja se uni voi tulla.

Päivämäärä:   13.6.26 23:41:51

Lapsi menee arkisin sänkyyn klo 20. Siellä saa leikkiä rauhallista leikkiä tai selailla kirjoja, mutta enää ei saa nousta ylös. Kauan ei mene, että on unessa. Ei meillä koulainenkaan valvo arkena kymppiin. Koululainen mee sänkyyn 20.30 ja sama homma. Sieltä ei pompita. Jos viikonloppuna saattaa illalla hetken vielä leikkiä omassa huoneessa. Mutta lapset tietää, etrå 20.30 alkaa aikuisten aika. Ja sitä on kunnioitettava.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   13.6.26 23:46:02

Meillä normaalisti klo 20 sängyssä, nyt lomalla 21 ja nukkuu noin 12 tuntia. Päikkäreitä ei kyllä nuku.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   13.6.26 23:50:55

n. 20.30 käy nukkumaan, samaan aikaan kuin -23 syntynyt sisko. paitsi lauantaisin pidetään -20syntyneen kanssa kahdestaan "yhteinen ilta" ja silloin saa valvoa pidempään eli n. 22 asti. käydään rauhassa saunassa, pelaillaa lautapeliä tai vaikka pleikkaria ilman pikkusiskon härväystä :D

molemmat nukkuu tarhalla päikkärit, isompi ei nuku kotona. heräävät aamulla 6-8 välillä riippuen monelta tarhaan lähtö vai onko vp :)

Lähettäjä: Kello 
Päivämäärä:   13.6.26 23:54:59

Arkena menee nukkumaan klo 20-20.15 eikä mene kauaa nukahtaa. Herää itsestään 5.30 - 6.00. Nyt lomalla jaksanut välillä valvoa 21.00 asti ja herännyt viimeistään klo 6.30. Sama rytmi ollut jo pari vuotta eikä nuku päikkäreitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.