Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tingitkö ruokakaupassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.6.26 21:14:58

Jos et, miksi esim torissa pitäisi saada halvemmalla kun ilmoituksessa hinta? Entä baarissa, lääkärissä tai ratsastustunnilla?

Re: Tingitkö ruokakaupassa

Päivämäärä:   13.6.26 21:28:24

Torissa lähtökohtaisesti myydään käytettyä tavaraa.

Vinkki; laita tinkimisen verran ylihintaa, niin saat haluamasi summan ;)

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   13.6.26 21:33:59

On paikkoja, joissa tinkiminen on mahdollista, kuten torit ja peräkonttikirpparit, tietyt spesifit liikkeet (kuten elektroniikka-, auto-, urheilu- ja lastentarvikeliikkeet) sekä netissä vaikkapa Vinted ja tori.fi.

On myös paikkoja, joissa se ei ole mahdollista, kuten ruokakauppaketjut ja sekatavaraliikkeet, ratsastustunnit, lääkäripalvelut ja autopesula. Elämä on.

Päivämäärä:   13.6.26 21:39:13

Miksi basaarimeininki pitää olla jossain. Jos myyn tavaraa kerron mitä se maksaa, sama on ravintolassa, siellä on hinta ruualle, miksi maksaisin jostain lisää. Hullu, hullumpi maailma.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.6.26 21:41:09

No kassaneiti ei voi tiputella omin päin hintoja tai joutuu kuseen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.6.26 22:35:08

No se kaupan kassa tai ravintolan tarjoilija ei vaan voi antaa alennusta.
Kaupan tai ravintolan omistaja taas voi, mutta hän harvemmin on palvelemassa asiakkaita.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   13.6.26 22:44:17

"Vinkki; laita tinkimisen verran ylihintaa, niin saat haluamasi summan ;)"

En laita. Laitan juuri sen hinnan millä olen valmis tuotteesta luopumaan. Tinkijöille en vastaa mitään. Aina olen saanut myymäni tuotteet kaupaksi.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   13.6.26 23:05:16

En tingi ruokakaupassa sillä kassahenkilöllä ei ole mahdollisuutta antaa alea. Jossain antikvariaatissa jos ostan useamman tuotteen niin tingin. Olen kotoisin maaseutukaupungista ja siellä oli ihan normaalia aina että isi tinkasi kaikesta, ennen kaikenmaailman bonuskortteja isi tinkasi mulle kaupasta ratsastussaappaatkin alella :) Sitten joskus myöhemmin alettiin sanoa, että bonuskortti on se alejärjestelmä.

Tingin Torissa ja Vintedissä ja mielestäni se kuuluu kuluttajien väliseen kauppaan. Laitan myös itse lähes aina tinkavaraa myymiini tavaroihin. Tarvittaessa myyn hyvin halvalla pois sillä haluan vaan itselle turhan tavaran nurkista pois ja kakkosvaihtoehtona vien Kierrätyskeskukseen jossa niistä saa 0e.

Tänään noudin postista Vintedistä ostamani tuotteet, pyynti 16e, maksoin 11. Joku 90% ostoksista Vintedissä saa alea kunhan vaan ehdottaa jotain hintaa. Jos joku ei vastaa mitään eli paina sitä "decline" nappulaa niin en pahoita mieltäni tai jää miettimään asiaa sen pidemmäksi aikaa.

Lähettäjä: Jane 
Päivämäärä:   13.6.26 23:08:25

Olen tinkinyt ruokakaupassa kyllä, näyttänyt myyjälle esim. rumasti kolhiutuneen lahjapakkaustuotteen tai hedelmärasian, jossa osa tuotteista on pilalla, ja ilmaissut, että voisin ostaa tuotteen pois hävikistä. Kassalla on sitten arvioitu jokin siivu hinnasta pois. Ei siihen ole kauppiasta tarvinnut vaivata. Toki meininki on varmaan rennompi paikallisessa pikkukaupassa, jossa olen pitkäaikainen vakiasiakas ja asioin kiireaikojen ulkopuolella (-> työntekijöillä aikaa asiakaspalvella).

Myös vaatekaupassa ja kasviliikkeessä tingin joskus, pienestä kauneusvirheestä (vaikea korjata) neuleessa olen saanut alennusta 10 %, melko laajasti uutena hajonneista saumanvaroista (huoliteltava uudelleen pian tai kangas purkautuu) 25 % ja huonokuntoisesta kasvista (myyntikelvoton, mutta elvytettävissä) 70 %. Käytetyn tavaran liikkeissä myös joskus, jos vaikuttaa siltä että hinta on määrätty vähän hätäisesti--esimerkiksi jos päiväpeitto maksaa saman verran kuin vastaavat tuotteet, mutta siinä on vaikka kulmatikki lauennut kädenmentäväksi aukoksi.

Nettimyyntialustoilla harvemmin viitsin tingata, koska neuvottelu on kankeaa pelkän tekstin välityksellä, ja aika harva myyjä edes ottaa järkeviä ja perusteltujakaan ehdotuksia kuuleviin korviinsa. Myyköön tunkkinsa jollekulle joka on tarpeeksi tyhmä maksaakseen ylihintaa.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   13.6.26 23:10:22

En tingi koskaan missään. Ostan tarvitsemani esim somen myyntisivuilta jos pyydetty hinta on mielestäni ok.

Olen introvertti enkä halua olla vieraiden ihmisten kanssa tekemisissä enempää kuin on ihan pakko. Ostaessa ja myydessä arvostan todella niitä jotka vain tekee kaupat ilman mitään ihmeellisyyksiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.