|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 13.6.26 17:14:05
Useimmiten sitä pentua ei valita itse. Kasvattaja tuntee pennut parhaiten ja hän on toivottavasti selvittänyt millaisia koteja niille on tarjolla. Ja osaa siitä sitten yhdistää parhaat parit toisilleen.
Se, että käy pentuja katsomassa tunnista pariin ei kerro niistä juuri mitään. Se villein pentu voi olla riehunut juuri ennen kuin menet sinne ja vaikuttaa rauhallisimmalta. Rauhallisin pentu on voinut juuri nukkua muiden riehuessa ja vaikuttaa siksi vilkkaimmalta. Rohkein pentu voi olla väsynyt ja väsyneenä voi vaikuttaa varovaisemmalta kuin todellisuudessa on.
Kasvattaja osaa varmasti kertoa millaisia luonne-eroja on pentujen välillä huomannut, kannattaa luottaa hänen kertomaansa vaikka pentulaatikossa sillä hetkellä näyttäisikin toiselta. Hän on kuitenkin niiden kanssa pitkiä aikoja päivittäin ja näkee ne kaikissa eri vireystiloissa ja erilaisissa tilanteissa.
Ja jos kasvattaja sattuisikin olemaan niitä harvoja, jotka antavat ostajan päättää niin... No, itse siinä kohdassakin kysyisin että minkä pennun kasvattaja itse valitsisi minulle ja miksi. Ja hyvin todennäköisesti sitten valitsisin sen pennun.
|