Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  keski-ikäiset väsyneet

Lähettäjä: Mui 
Päivämäärä:   13.6.26 13:28:19

Ja tarkoitan todella väsyneet/ uupuneet
Mä tarviin keinoja löytää jaksamista, tai kohta päättyy 30. N vuoden työura.
Ei vaan jaksa enää yhtään mitään.

Re: keski-ikäiset väsyneet

Lähettäjä: o.o 
Päivämäärä:   13.6.26 13:33:54

No sittenhän se päättyy työura mitä pahaa siiä? Ei voi pyytää Elon Muskilta lisävirtaa eikä uutta aivosirua nii sitä on oltava se vanhus mikä on.

Päivämäärä:   13.6.26 14:07:07

No jättäytyä nyt 51 vuotiaana pois työelämästä :(
Mutta kun mitään ei enää jaksa ja jos käyn töissä niin makaan nykyään kaiken muun ajan sohvalla. Ennen aktiivisesta ihmisestä on tullut väsynyt sohvaperuna.

Miten sitä pärjää taloudellisesti :(

Lähettäjä: yhtälö 
Päivämäärä:   13.6.26 14:10:05

No jos sä vaan käyt töissä ja makaat sohvalla niin mihin ihmeeseen sulla sitä rahaa muka edes menee? Et käy viihteellä, et matkustele, et salilla, et katso suoratoistoja etkä lue lehtiä. Tuskin jaksat edes syödä mitään. Eli talous pitäisi olla ihan ookoo pienemmälläkin työnteolla, viimeistään kun vaihdat kämppään missä ei ole muuta kuin keittokomero, wc-suihkuhuone ja tilaa yhdelle sohvalle.

Lähettäjä: o.o 
Päivämäärä:   13.6.26 14:18:01

Mulla ainakin pienessä yksiössä on niin pienet kulut et pärjään hyvin, ruokaa on lämpöä on mutta stressiä ei.

Lähettäjämun juttu 
Päivämäärä:   13.6.26 14:33:13

Sulla on varmaankin jotain pielessä. Ei aktiivinen ihminen väsähdä yhtäkkiä totaalisesti.
Vaikutat jotenkin alistuneeltakin tuohon tilanteeseen.
Anteeksi kun kysyn,oletko nainen? Silloin voisi vaihdevuodet tulla kyseeseen. Uupuminen, saamattomuus ja alakulo. Voisiko syy löytyä tästä? Jos näin,niin ei hätää apua on saatavissa ja jaksaminen kohentua huomattavasti.

Päivämäärä:   13.6.26 14:44:41

Yhtälö, sohvalla nukun tai katselen niitä suoratoistoja mutta totta tuokin että kun ei jaksa käydä missään niin ei mene rahaakaan

Mun juttu, kyllä, olen nainen. Oli pitkään liian vähäiset yöunet kun nukahdin kyllä mutta heräsin jo aamuyöllä enkä saanut enää unta.
Huhtikuussa aloitin hormonikorvaushoidon uniongelmiin ja väsymykseen mutta vaikka nyt olen hetken nukkunut enemmän ja paremmin niin tuntuu ettei sekään auta/ riitä. :(

Kannattaa unohtaa nämä "pakota itsesi lenkille/ liikkumaan" aikani pakotin mutta meni vaan huonompaan suuntaan.
Ei tullut sitä että onneksi lähdin fiilistä eikä virkistystä.

Päivämäärä:   13.6.26 14:46:06

Hemoglobiini hyvä, ferritiini oli viime vuoden puolella 17, viimeksi taisi olla jotain 70.

Päivämäärä:   13.6.26 14:46:24

Viimeksi kun on otettu kilpparit niin ne oli ok.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.6.26 14:48:14

Ferritiini 17 on ihan pas'ka.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   13.6.26 14:51:03

Hormonikorvaushoito, onko riittävä annos? Mulla ei olliut, lisärtiin. Uniapnea, mulla oli, sain c-pap laitteen, nyt ihan eri jaksaminen. Kilpirauhasarvot, mulla nekin pielessä, tyroksiini auttaa. Ferritiini alhainen täällä, rautakuuri auttoi. Vitamiinikuuri auttoi. Se auttoi, että aloin liikkua vähän väkisin. Sekin auttoi, että lopetin töissä liian tekemisen, teen ns silleen 75%. Säännöllinen unirytmi, hiilirit minimiin, turhat sokerit, viljat, pois. Aitoa ravitsevaa ruokaa.

Lähettäjämun juttu 
Päivämäärä:   13.6.26 14:56:59

No mieleen tulee ,että vaikka hormoonikorvaushoito aloitettu,niin ei ole riittävä. Tai sitten kaikki vie vaan aikansa.
Tiedän kyllä kuinka nujertavaa voi olla se väsymys silloin kun kropassa on joku pielessä.
Mulla se oli aikanaan kilpirauhasen liikatoiminta kauan sairastettuna ja nyttemmin olen huomaavinani ajoittaista uupumista ja todennut,että vaihdevuodet ne taitaa tehdä tuloaan. Tsemppiä kuitenkin ja jaksa hakea apua lisää,elämä ei oo ohi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.