|
Lähettäjä: Näin paljon :0
Päivämäärä: 13.6.26 00:20:19
Kuuntelin tänään radiosta ohjelmaa missä keskusteltiin mikä on sopiva summa antaa lahjaksi hääparille. Siinä mainittiin ohimennen, että häissä tarjottava ruoka jo pelkästään maksaa yleensä vähintään 100€/ vieras. Saa olla kyllä hyvät sapuskat, että suostuisin tuolla summalla per vieras ostamaan tarjoilut.
Esim edellissä häissä joissa olin oli tarjolla keitettyjä perunoita, vihersalaattia ja kahta erilaista kasvispateeta. Lisäksi muutamaa erilaista leipää yrttilevitteillä. Halutessaan sai lasin viiniä ruuan kanssa. Jälkiruuaksi kakkua, vaaleita perus piparkakkuja ilman koristeluita sekä kahvia, teetä ja mehua. Häät kestivät yömyöhään ja yöllä oli tarjolla pizzapaloja sekä karjalanpiirakoita ja munavoita, nämä loppuivat kuitenkin heti kesken ja suurinosa jäi ilman.
Tämä oli mielestäni aika perus häätarjoilu. Olen ollut häissä joissa on ”huonommat” tarjoilut ja joissa on ollut aavistuksen paremmat tarjoilut. Mietin, että oikeastiko tämä minun luettelemani menu maksaa noin 100€/ vieras :0 Tuo kuitenkin oli sitä keskitasoa minun kokemuksella. Toki ymmärrän, että ruuat pitää valmistaa, kuljettaa paikalle jne, mutta miten ihmeessä tuollainen melko kevyt perus ateria voi maksaa niin paljon, kun se tarjoillaan häissä. Toki vieraita on yleensä vähintään se 100 henkilä.
|