Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele läppäriä

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   12.6.26 14:51:50

Mulla on tällä hetkellä varmaan 5-6 vuotta vanha Asus VivoBook 14. Alkaa olla käyttöikänsä päässä, toimii hitaalla, eikä akku kestä enää tavallista netin selaamistakaan kuin vajaan tunnin verran ilman laturia, jämäkämpää käyttöä ei senkään vertaa.

Pikaisella selailulla noita samannimisiä, toki uudempia myydään edelleen. Voisi siis olla yksi vaihtoehto. En ole mikään tekniikkaguru itse, vaan olen aina ostanut läppärit niin, että olen ensin selaillut itse tarjontaa ja sitten kysynyt esim. asiaan enemmän perehtyneiltä silloiselta kumppanilta tai isältä vielä vinkkejä. Nyt ei ole kumpaakaan enää keneltä voisi kysellä.

Työkoneena mulla on ollut Aceria ja HP:ta ja riippuu toki varmaan mallista, mutta en ole pitänyt niitä kovin laadukkaina. Kipuraja menee toki itsellä hinnan suhteen siinä + 500 eurossa, eli mitään luksusluokan peliä en myöskään tarvitse. Ja pitää olla Windows-kone.

Olisiko antaa suosituksia? Käytän läppäriä välillä yksistään, mutta useimmiten ulkoisen näytön kanssa, eli joku 14-15 tuumainenkin voisi riittää. Harrastan valokuvausta ja kuvankäsittelyä ja vaikka siinä toki ulkoista näyttöä hyödynnänkin, niin myöskin kannettavan näytön pitää olla edes semilaadukas. Ja lisäksi koneen pitää jaksaa pyörittää esim. Lighroomia tai vastaavia, eli ihan hepponen peli ei riitä.

Re: Suosittele läppäriä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.6.26 14:54:50

MacBook Pro

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.