Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  onko pakko vaihtaa autoa?

Lähettäjä: nålå 
Päivämäärä:   12.6.26 08:20:51

Ennen kuin lapset alkoi harrastaa ratsastusta, ostettiin oma hevonen jne, vaihdoin autoa melko usein, aina max pari vuotta vanhaan vähän ajettuun.
Nyt mulla on Volvo, joka on jo 9 v vanha. Sillä on ajettu 90 000. Itse ajan 7000 vuodessa.
Sukulaiset ja tutut vaihtaa sähköautoihin. Meillä isot kulut koska heppaharrastus. Sisko tiukkaa, onko meillä liian isot menot, kun en vaihda.
Onhan tässä kuluja 3 lapsen perheessä... Ei tekisi mieli lisätä niitä vaihtamalla autoa. Sähköautosta en hyödy taloudellisesti näillä kilometreillä. Perheessä myös toinen auto, joka vaihtuu syksyllä, muttei sähköautoon.
Olenko nolo, kun ajan vanhalla bensavolvolla?

Re: onko pakko vaihtaa autoa?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   12.6.26 08:24:38

Minä olen perustellut 10 vuotta vanhan dieselvolvoni sillä, että tarvitsen vetokykyä mitä mun lompakolle sopivista sähköautoista ei löydy.

Puoliso vaihtoi sähkövolvoon. Se on ihan kiva, mutta vetomassat ei riitä.

Eli ei ole noloa. Sulla on hyvät perusteet. Sen ehtii laittaa sitten joskus, jos siltä tuntuu.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   12.6.26 08:26:55

Olet nolo. Auton pitää olla uusi ja hieno, ettei sukulaisten tarvitse hävetä.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   12.6.26 08:29:23

Anna siskon tivata. Noilla kilometreillä ja vuosilla ei voi edes puhua vanhasta autosta. Mitä sitä hyvää ja toimivaa autoa väkisin vaihtamaan. Turhaa luonnonvarojen tuhlausta jatkuvasti vaihtaa autoa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   12.6.26 08:30:35

Jos pitää valita hevosen ja auton väliltä niin ei kahta sanaa. Ajan vanhoilla dieseleillä niin kauan kuin niitä saa ja mittarista tulee menovettä. Sähköautoa ei tähän taloon tule. Nyt alla vm 10 400 tkm ajettu C ja kyllä minä tuohon vielä yhen satatuhatta ajan. Kilometrejä tulee vuodessa vain joku reilut 30 000 niin ei ole mitään järkeä uutta pitää.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   12.6.26 08:35:28

Vastaa, että sinulla on niin tökerö sisko, ettet voi sen takia vaihtaa. Sitten iske silmää ja tee kädelläsi sitä rahaliikettä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   12.6.26 08:38:03

Mulla vm. -07 diesel Honda crv ja oon ajatellut ajaa sillä niin kauan kuin pystyy. Mittarilukemaa en muista, taitaa olla päälle 300 000 km. Useamman vuoden on mulla ollut. Moottori piti kerran vaihtaa, muuten toiminut hyvin. Ei innosta alkaa ottamaan taas jotain lainaa autoa varten kun tuon lainan on saanut maksettua.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   12.6.26 08:44:21

Vaihdettiin autoa viime vuonna, nyt käytössä bensa-kevythybridi. Sähköautosta ukko haaveilee mutta minä en sellaiseen rahojani laita. Ikävä on poisvaihdettua diesel nelivetoa.

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   12.6.26 09:05:51

"Jo" 9v vanha auto? Ihan naurattaa.

Meidän talouden ainoa menopeli on reilusti yli 25v vanha, eikä puhettakaan että vaihdetaan niin kauan kun bensalla kulkee. Ei osata itse tehdä muuta kuin täyttää pissapoika ja vaihtaa pyyhkijän sulat, ja niin kauan kuin vuotuiset korjauskulut pysyy alle uuden auton kuukausikustannuksissa, pysyy auto meillä.

Kaveri vaihtoi juuri oman alle 10v vanhan bensa-auton täyssähköön, ja sen auton hankintahinnalla meidän autoon ostaa bensaa yli 30 vuoden tarpeisiin. Että säästääkö penniäkään siinä miten edullista lataaminen vielä toistaiseksi on, no ei. Monilla unohtuu autuaasti se, miten paljon joutuu rahaa laittamaan kiinni siihen että pääsee säästämään polttoainekuluissa.

Meidän vuotuiset ajokilometrit on suunnilleen samaa luokkaa kuin aloittajalla, ehkä vähän enemmän. Kannattaa miettiä voisiko antaa ihmisten udella ja tuomita jotain auton hankintoja ihan keskenään, jokainen ihminen päättää itse siitä mihin rahansa käyttää. Uuden auton hankintahinta on sellainen summa, minkä käyttämistä ei oikeasti VOI perustella sillä että sukulaiset ja ystävät vaihtaa autoja ja kyselee miksi ette vaihda.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.6.26 09:06:19

Ei ole pakko vaihtaa autoa, ettei sukulaisia hävettäisi.
Itselläkin on 9 vuotta vanha hybrid diesel ja palvelee mallikkaasti.

Hevosautot on sitten erikseen.
Nekin on hyvin ajettuja dieseleitä ja pois ei vaihdeta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   12.6.26 09:16:38

Miksi vaihtaa hyvä auto pois ? Noin vähän ajettukin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.6.26 09:26:04

Vanha auto, haha :D Itse sijoitan mieluummin osakkeisiin ja harrastuksiin kuin ostaisin uuden auton. Ajan vm 08 dieselillä (ajettu 400 000 km) niin kauan kuin korjauskulut pysyy kohtuullisena.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   12.6.26 09:27:39

Olet nolo, kun sinua kiinnostaa vttuakaan mitä muut sun autostasi ajattelevat.

t. 10v auto eikä aikomustakaan vaihtaa

Lähettäjä: status 
Päivämäärä:   12.6.26 09:32:13

No kyllähän auto on vähän sama asia kuin vaatteet. Et kai lähtisi kylillekään alasti, tai resuisissa vanhoissa vaatteissa?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   12.6.26 09:34:52

Joo mutta vanhat vaatteetkin voivat olla täysin ehjiä, puhtaita ja kunnossa siinä missä uudet paskaisia ja resuisia. Ei se ikä vaan se pito...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.