Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehestä on tullut yhtä pihi kuin isästään

Lähettäjä: Ei kiva 
Päivämäärä:   11.6.26 20:46:18

Miehen isä on aina ollut kunnon lokkeilija ja muiden siivellä eläjä ja mieheni on ennen kaihistellut miten hänellä on pokkaa. On tehnyt töitä taidealalla mikä käytännössä on ollut sitä, että tienaa muutamasta kympistä sataan euroon/ kk JOS jaksaa tehdä töitä + tietenkin kelan tuet ja olettaa muiden maksavan hänelle huvituksia, taksimatkoja ymv. Haluaisi viedä lastamme esim tivoliin, elokuviin ymv, mutta tämä tarkoittaa sitä, että me vanhemmat ostamme sinne liput heille valmiiksi ja ovella pummaa vielä käyttörahaa kahviin, herkkuihin ymv. Loukkaantuu jos hänelle antaa vain 20 euroa herkkuihin ymv käytettäväksi, kun kaikki on niin kallista nykyään. Mitä olen sivusta seurannut niin vaihtuva vaimo käy aina töissä ja maksaa elämisen.

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 20 vuotta. Talous on toiminut aikaisemmin hyvin niin, että laskut laitetaan puoliksi ja maksellaan yhteisiä menoja vuorotellen. Nyt mies on alkanut tekemään sitä, että kaupan kanssalla lähtee aina ennen maksua kävelmään kauemmaksi eli sinne kassojen toiselle puolelle tai ulos, ravintolassa tai kahvilassa tulee aina kiire vessaan kun koittaa maksun aika ja sanoo minulle kävellessään, että pyydä jo lasku. Viipyy niin kauan, että on maksettu. Jos haluaa jonkun pelin, tilausruokaa ymv niin kysyy minulta kannattaisikohan tilata sitä tätä tai tota. Jos epärein koittaa ylipuhua minua ja kun lopulta sanon, että tilaa vain, minähän tilasin viimeksi niin miehen mieli muuttuu samantien eikä enää haluakkaan sitä mitä koitti minua suostutella tilaamaan.

Miehen kanssa jos koittaa puhua asiasta niin loukkaantuu ja kääntää asian siihen, että kyllä hän osti jonkun asian x joten en voi väittää ettei hän osallistu.
Esim. Olimme muutama viikko sitten kauempana konsertissa ja jäimme sinne yöksi hotelliin. Kävimme ensin syömässä, minä maksoin, koska mies lähti maksun aikana kävelemään taas kauemmaksi, ostimme kaupasta miehen äidille synttärilahja viemisiä (tämä ei ollut kuin 20€ juttu), mutta mies pyysi minua valitsemaan kun ymmärrän näistä asioista enemmän eikä tehnyt tämän jälkeen elettäkään tullakseen kassalle. Minä maksoin hotellin 180€ ja kävin ostamassa kaupasta iltapalaa hotelille, mies ei jaksanut lähteä mukaan kun halusi levätä. Konsertista halusi juomista, mutta ei jaksanut jonottaa joten minähän ne hain ja maksoin. Mies osti meille kyllä kaupungilta kioskista jätskit eli joo oli osallistunut kuluihin noin 6€, mutta eihän tämä ole mitenkään tasapuolista varsinkaan kun aina nykyään menee näin. Mies ostaa jonkun pienen jutun reissussa/ lomamatkalla ja tämän jälkeen väittää ihan pokkana, että onhan hän osallistunut kuluihin ja ainahan me olemme maksaneet vuorotellen joten miksi minusta on tullut niin niuho rahan suhteen.

Eniten ärsyttää juuri tämä, että mies itse ehdottaa asioita x ja y, mutta maksun hetkellä vain katoaa paikalta ja minulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin maksaa myyjän seistessä vieressä ja odottaessa maksua.

Millä ihmeellä miehelle saisi sanottua nätisti ( loukkaantuu ja suuttuu vaikka koitan kuinka nätisti sanoa), että tämä ei ole reilua ja minun rahani ei vain riitä tähän kaikkeen enää. Minä saan pihistellä vaatteista ja koittaa kulkea niin etteivät esim reijät housuissa näy, en raaski harrastaa mitään jne, kun tähän ”arkeen” menee niin paljon rahaa.

Enkä ymmärrä miten miehestä jolle ennen oli automaatio, että maksettiin vuorotellen on tullut tällainen lusmu ja pakoilija. Eikä näytä potevan yhtään huonoa omaatuntoa käytöksestään.

Re: Miehestä on tullut yhtä pihi kuin isästään

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.6.26 20:47:55

Sano seuraavan kerran lähtiessä, että sinä jätät lompakon kotiin kun maksoit edellisellä kerralla. Siinähän katoaa kassan kohdalla, sinä et voi maksaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.6.26 20:51:41

Ei sille mitään tarvi nätisti sanoa, tyhmäkö olet?

Lähettäjä: ht-lady 
Päivämäärä:   11.6.26 20:52:55

Jaksoin lukea vain alun mutta sanon heti että lapikasta kitupiikille.

Lähettäjä: Dadaa 
Päivämäärä:   11.6.26 20:53:03

Se on veloissa tai jotain.

Ei muuta kuin kova kovaa vastaan ja käsket olla suuttumatta kuin pikkulapsi. Kävelet perässä niin kauan kunnes alkaa puhua. Jos lähdette johonkin jonne hän haluaa, kysyt että kuka maksaa.

Tuo on perseilyä johon nyt vaan on jokin syy ja tuohon pitää puuttua.

Päivämäärä:   11.6.26 20:54:06

Mies on kerran tehnyt senkin, että lähdimme 5 päivän lomalle ulkomaille hän totesi lentokentällä lähtöselvitylsen jälkeen, että unohti pankkikorttinsa kotiin. Selityksenä, että oli vaihtanut kortit mitä tarvitsee mukaan pienempään lompakkoon.

Päivämäärä:   11.6.26 20:55:48

Kirjaatte menot ylös mustaa valkoiselle

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   11.6.26 20:56:31

Hyvä neuvo edelliseltä. Kuulostaa kyllä tosi kummalliselta että 20 v eri tavalla käyttäytynyt mies muuttaa toimintaansa tuolla tavalla? Onko miehesi saanut potkut töistä muttei ole sulle kertonut? Tehnyt jonkun rahakämmyn ja joutunut lainakierteeseen? Vai joku muu ongelma - hassahtanut rahapeleihin? Ei tuossa auta kun suoraan nostaa aiheesta kissa pöydälle, tuli mitä tuli. Itseäni raivostuttaisi aivan järjettömästi jos ukko alkaisi tuolla lailla lokkeilla omassa perheessään, olis jopa kohta ero lähellä….

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   11.6.26 20:57:25

Voi että, kyllä sun nyt pitää vaan uhrautua. Rahaahan se vaan on. Pääasia ettei kultamussukalle tule paha mieli.

Päivämäärä:   11.6.26 20:58:42

Ja siis lisäyksenä, että tienaamme suurin piirtein samanverran. Mies arviolta noin 200-400€ enemmän/ kk riippuen lisistä.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   11.6.26 21:16:19

Hei oikeesti nyt alat kirjata joka sentin teidän menoista ylös. Tuolla tavalla miehesi saa huijattua sinulta lyhyessä ajassa tuhansia/kymmeniä tuhansia euroja, eikä sinulla ole mitään keinoa niitä karhuta takaisin! Voimme vain arvailla, mitä päivänvaloa kestämätöntä omilla rahoillaan tekee :/

Päivämäärä:   11.6.26 21:17:38

Ansaitset tällä hetkellä hyväksikäytetyksi tulemisen.
Me ollaan elämässä oppiaksemme asioita.
Sun oppi, on suojella itseäsi ja pitää omia puoliasi.

Sulla on nyt oma itsetunto ja rajat tasoa kynnysmatto.
Pelkäät ihan hirveästi omaa miestäsi ja hänen reaktioitaan.

Mies käyttää valtaa sinua kohtaan.
Hän tietää erinomaisesti että jos nostaa ääntään ja laittaa tunnereaktion peliin, sinä peräännyt. Koska olet nynny.

Voit muuttua just nyt. Tällä hetkellä. Sulla on voima. Käytä sitä.

Unohda HETI tuollainen "miten saisin nätisti miehelle sanottua..."

EI.

Ei mitään munankuorilla astelua, ei mitään nöyristelyä, ei mitään kynnysmattoilua. Nyt lopetat hetipaikalla alistumisen mitä teet. Sinä ET SAA PELÄTÄ miehen "loukkaantumista" ja suuttumista.

Sinä ET ENÄÄ MAKSA kuin puolet menoista. Et tee sitä enää koskaan. Jos mies lähtee pakoon maksun aikana, odotat kunnes palaa maksamaan. Nyt loppui tämä pelleily sinun osaltasi.

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   11.6.26 21:24:32

Voit hyvin sanoa että etsit ulkopuolista, neutraalia talouden asiantuntijaa tähän muuttuneeseen tilanteeseen mukaan. Että kun laskujen mukaan sulle näyttää jäävän enemmän maksettavaa yhteisistä menoista samalla kun hänen rahastonsa vastaavasti kasvaa, niin nyt on hyvä hetki tutkia tätä, tässä vielä ennen eroa, koska sitähän mies tuossa valmistelee turvaamalla talouttaan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.6.26 21:32:30

Ostat kaupasta mitä itse tarvit ja syöt. Menet ravintolaan yksin. Menet hotelliin yksin. Tilaat ruokaa woltilla kotiin itselle. Ja mikä tärkeintä, tee lista näistä mitä olet maksanut enempi ja vaadit niistä maksua. Jos ei maksa eikä asiasta puhuta niin seuraavaksi avioeropaperit pöytään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.