Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  yamk vs. maisteri

Lähettäjä: ööh 
Päivämäärä:   10.6.26 21:56:15

jos on valmistunut yamk-tradenomiksi niin voiko sanoa itseään kauppatieteiden maisteriksi? yksi selitti tänään että tietenkin saa koskaa tutkinnot vastaavat kuulemma toisiaan.

Re: yamk vs. maisteri

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.6.26 21:58:19

Ei voi – ylempi ammattisurkea on vitsitutkinto.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   10.6.26 22:06:41

Saathän sä sanoo vaikka kissaa valaaksi, mutta ei ne ole sama asia. Itsekin opiskelen yamk-tutkintoa (ja ei kyl ole minusta mikään vitsi omalla alallani, vaan hyvinkin vaativat opettajat ja alalle oikeasti sopiva tutkinto), mutta en mä maisteriksi kutsuis itseäni, koska sitä koulutusta en ole käynyt. Kunnia sille, jolle se kuuluu eli niille maistereille. Mä kannan kunnialla omaa tutkintonimikettäni, kun sen saan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.6.26 22:11:14

Yamk vastaa vaativuudeltaan maisteria, vaikka tutkintonimike on eri. Tämä yamk on Suomen juttu, muualla on vaan kaikki maistereita. Tämähän on ihan lakiin kirjattu, mutta siihen ollaan kuulemma hakemassa muutosta, että täälläkin olisi kaikki yamkit maistereita ihan virallisesti myös.

Lähettäjä: Vilkku 
Päivämäärä:   10.6.26 22:33:29

Ei voi mielestäni maisteriksi kutsua, ellei tutkintonimike sitä oikeuta.
Yamk-tutkinnot taidetaan ilmaista lisäämällä YAMK nimikkeen perään. Esim. Tradenomi, YAMK.

Yleisesti ottaen mun mielestä vähän typerää vähätellä amk:ta kuin mitään muutakaan koulutusta.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   10.6.26 22:58:29

Mielenkiinnosta kysyn onko jollain alalla paljonkin YAMK:lle töitä? Omalla alalla ainakin melko turha tutkinto ja muilta olen kuullut samaa. Ei kyllä oikein voi verrata maisteriin, joka sitten taas monella alalla se perustutkinto ja ylemmät sit tohtoreita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.