Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käyttekö lääkärintarkastuksissa?

Lähettäjä: Keski-ikäiset 
Päivämäärä:   10.6.26 14:21:06

Hoi, keski-ikäiset joita täällä tuntuu olevan. Kuinka usein käytte lääkäritarkastuksissa tms tai käyttekö? Siis jossain perusverikokeissa ja lääkärin puhuttelussa tai mitä noissa nyt otetaankaan tai tehdään.

Itse olen käynyt lääkäritarkastuksessa parikymmentä vuotta sitten kun silloin tuo kuului vielä työterveyteen ja ihan kutsuttiin käymään. Sen jälkeen en ole käynyt kun mitään vaivaa tai ongelmaa ei ole. Joskus miettinyt, että pitäisikö käydä jo tässä iässä. Tuntuu vaan tyhmältä käydä kun ei tosiaan mitään ongelmaa ole. Varmasti kyllä löytävät jotain koska olen reilusti ylipainoinen, ja ties mitä lääkitystäkin varmaan laittavat mistä en välittäisi. Kaikilla tän ikäisillä, ja useilla nuoremmillakin, kun tuntuu joku lääkitys jo olevan.

Re: Käyttekö lääkärintarkastuksissa?

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   10.6.26 14:41:02

Hei, ihan taatusti sun olisi hyvä käydä verikokeissa! Mä oon joutunut säännöllisesti käymään lekurissa ihan siksi, että mulla on paljon sairauksia. Mutta syystä tai toisesta multa katsottiin tänä keväänä ekaa kertaa ikinä kolesteroliarvot ja ne olikin tosi korkeat. Muutin ruokavaliota ja nyt ne on jo tullut alaspäin 6 viikossa, vaikka ei viitteissä vielä kuitenkaan. Myös paineet on korkeella ja maksimisykkeillä tullut tänä keväänä oireita jotka voi viitata sydänongelmiin, joten ens viikolla menen kardiologille. Mä olen 42v.
Multa on siis muuten tsekkailtu verikokeita suht säännöllisesti, mm ferritiini on tällä hetkellä surkea ja sisätaudeille taas lähtee lähetettä.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   10.6.26 14:43:33

Työterveyden tarjoamissa käyn. Just täytin 50 v ja otettiin kaikki perusverikokeet, käytiin olemassa olevat lääkitykset ja mahdolliset vaivat ja selvitystarpeet läpi. Ihan yllärinä löytyikin munuaisten vajaatoiminta, taso 2/5. Hyvä oli löytää se nyt, eikä sitten, kun oireita jo on, koska nyt taudin etenemistä pystyy jarruttamaan, jopa pysäyttämään sen.

Lähettäjä: ölk 
Päivämäärä:   10.6.26 14:45:21

En käy mitenkään rutiinisti, kun ei ole tarvetta. Kilpirauhasarvot tsekataan vuosittain verikokeella, siinäpä se. Verenpainetta seuraan itsekseni ja otan kyllä yhteyttä johonkin, jos jotain syytä olisi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.6.26 14:45:54

Pakko käydä viiden vuoden välein työterveydessä tarkistuksessa. Tekevät huumetestit, ottavat labroja, katsotaan näkö&kuulo ja lääkitykset käydään läpi. Kotona mittailen huvikseni verenpaineita. Lääkityksiä ei vielä onneksi ole, mutta henkisesti olen valmistautunut siihen että sukurasitteen myötä varmaan kolesterolit tai verenpaine alkaa nousta. Yritän liikkua paljon ja syön suht terveellisesti. Viimeksi kun nuo kaikki kattavat labrat otettiin niin kokonaiskolesteroli oli ok, mutta sitä huonoa kolesterolia vähän liikaa. Nyt olen yrittänyt pudottaa painoa vähän. Toinen mikä mietityttää on vaihdevuosiin liittyvät lääkitykset..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.6.26 14:46:15

Mikään pakkohan ei ole läydä lääkärissä, ei vaikka vaivaakin olisi. Moni tauti on pitkään oireeton ja noutaja vaan sitten tulee, mutta toki se tulee kaikille jollain aikataululla.

Lähettäjä: Keski-ikäinen 
Päivämäärä:   10.6.26 14:54:47

Sukurasitteista aina puhutaan. Mun vanhemmilla päinvastaiset tilanteet.

Isällä jotain lääkityksiä (verenpaine ainakin) ja niitä säännöllisesti muuttavat jonka jälkeen on sekaisin kuin seinäkello sekä henkisesti että fyysisesti.

Mutsilla taas ei ole mitään vaivoja eikä lääkityksiä vaan kroppa ja pää pelaa hämmästyttävän hyvin vaikka on tupakoinut koko ikänsä ja on alkoholisti.

Tiedä sitten kumman geenit olen perinyt, vai joku mix.

Lähettäjä: Keski-ikäiset 
Päivämäärä:   10.6.26 14:56:37

Edellinen siis aloittajalta. Muistisairas varmaan kolkuttelee kun muista edes nimimerkkiä. :D

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.6.26 16:10:23

En, koska ei ole oireita, niin mitäpä sitä. Verenpainelääkitys tosin on ja ennen sen aloitusta otettiin verikokeet. Varmaan reseptin uusimisen yhteydessä pitää käydä taas verikokeissa. Työterveys kattaa työhöntulotarkastuksen ja siitä tarkastuksesta on nyt melkein 10 vuotta.

Optikolla tulee käytyä silmälasien vuoksi ja hammaslääkärissä toki oon käyny säännöllisesti.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.6.26 17:16:02

Puhdin kautta otan perusverikokeet vuoden-parin välein. Lääkärillä käyn vain, jos on aihetta. Eli en käy missään tarkastuksissa. Jos sellaisia olisi tarjolla, niin toki kävisin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.