Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä postia vaivaa?

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   10.6.26 10:53:28

Kun minä vien vkl paketin postiin on se jossain Helsingissä ti tai ke mutta jos sieltä lähettää joku meille niin aikaisintaan pe tai seuraavana ma. Miten se voi olla nopea toiseen suuntaan ja toiseen hidas?

Re: Mikä postia vaivaa?

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   10.6.26 11:12:08

Jos lähettää esim. Helsinkiin tai Turkuun, näissä se tulee lähtöpaikasta suoraan lähellä olevaan lajittelukeskukseen (Vantaa, Lieto) ja niistä jaellaan automaatteihin suoraan ja nopeasti (jopa viikonloppuisinkin). Jos täältä lähettää esim. pohjoisemmaksi jonnekin pienelle paikkakunnalle, paketti menee ehkä jonnekin lajittelukeskukseen (esim. Seinäjoelle), joka ei ole lähellä lopullista määränpäätä. Sieltä se kulkee määränpäähän ehkä vielä joidenkin välivaiheiden kautta ja harvemmalla jakelulla.

Olen tämän itse Turussa asuvana huomannut, että saan muualta pakettini nopeasti, mutta minun lähettämäni eivät välttämättä aina yhtä nopeasti perille mene.

Re: Mikä postia vaivaa?

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   10.6.26 11:28:04

Suomessa on siis ne tietyt pakettien lajittelukeskukset, joiden kautta paketit kulkevat. Suurimmat ovat Vantaa ja Lieto. Muita on ainakin Tampere, Oulu, Kuopio, Seinäjoki, Jyväskylä, Rovanniemi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.