Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paino keski-ikäisenä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.6.26 07:22:57

Olen miettinyt, mikä olisi itselle sopiva paino näin keski-ikäisenä (45v.). Taustasta sen verran, että olen ollut lapsena aina normaalipainoinen ja harrastanut liikuntaa säännöllisesti. Nuorena aikuisena myös. Lasten synnytysten jälkeen en ole päässyt takaisin siihen samaan painoon (60-68kg), mitä joskus nuorempana olin. Synnytyksen jälkeen jalan koko kasvoi 2 numeroa, tulin notkeammaksi ja nyt nelikymppisenä maan vetovoima vetää puoleensa. Toisaalta olen paljon lihaksikkaampi kuin parikymppisenä myös ja syön järkevämmin.

Painon kyttäämisestä on tullut jonkunlainen pakkomielle, ja se pyörii nyt 70 kg tuntumassa. Olen painoindeksin mukaan 2kg ylipainon puolella. Toisaalta olo on näinkin hyvä ja ei ole mitään terveydellisiä ongelmia, verenpainetta tms. Toisaalta jos en kävisi koko ajan vaa'alla niin kontrolli varmasti katoaisi.

Re: Paino keski-ikäisenä

Lähettäjä: 52 v 
Päivämäärä:   9.6.26 08:35:47

Minulla se on ollut aina noin 63-65 kg ts.painoni on hakeutunut tuohon haarukkaan luonnostaan kun psyykkinen ja fyysinen vointi on ollut tasapainossa.
Olen 169 cm pitkä.
Paino on joskus ollut alle 60 kg tai 70 kg ja yli mutta silloin on ollut kyse esim. stressistä, masennuksesta tai syömishäiriöstä.
Minulla kun on ollut bulimia oireilua yli 30 vuotta.

Lähettäjä: 52 v 
Päivämäärä:   9.6.26 08:44:30

Sen verran vielä aloittajalle että jos tunnet että tuossa n.70 kg painossa on ok olla niin en näe mitään syytä laihduttaa.
Käy vielä niin kuin minulle että iskee syömishäiriö tai painon kanssa menee jojoiluksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.6.26 12:18:34

Samaa olen miettinyt. Painoni keikkuu nyt +40v normaalipainon ja lievän ylipainon rajoilla. Peilikuva ei kuitenkaan näytä pahalta, minusta se näyttää aivan erilaiselta mitä kun olen nuorempana tämän painosena joskus ollut - nyt ei ole isoa mahapömppöä, mutta ylimääräistä kyllä. Liikun ja uskon että lihaksia on nyt enemmän kuin silloin. Mutta silti haikailen, että olisin sen viisi kiloa kevyempi, mitä joskus olin ja silloin mielestäni näytin hyvälle. Tosin nytkin näytän aika hyvältä, mutta numerona paino jostain syystä tuntuu isolta.

Lähettäjä: Muija 
Päivämäärä:   9.6.26 12:21:07

168 cm ja siinä 72 kilon paikkeilla nyt mennään. En itse tykkää painaa yhtään yli 70 kg näin reippaasti yli 50 vuotiaana. Mutta pois ei saa millään!

Liikkuva työ ja harrastan liikuntaa.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   9.6.26 12:59:57

Minä havahduin nyt nelikymppisenä lihasmassan tärkeyteen. Ihannepainoni on 72kg ja rasvaprosentti jotain 28-30% eli normaali. Haluan massaa lihaksista, siksi en enää tuijota vaakaa.

Käyn 3 kertaa viikossa salilla ja nostan ihan kunnolla rautaa. Kehossa on nyt enemmän voimaa kuin ikinä aiemmin elämässä ja ai miten mahtavalta tuntuu!

Käy salilla, keski-iässä alat pudottamaan lihasmassaa ja menopaussi vaan kiihdyttää sitä.

Lähettäjä: Manne 
Päivämäärä:   9.6.26 13:11:15

Läskinä on hyvä olla, ei vie tuuli mennessään eikä muukaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.