Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työpaikasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.26 21:08:49

Aloitin keväällä ihan uudessa työpaikassa, joten toimintatavat yms ovat minulle uusia. Sain hieman huonosti kesän ajan kuvioista infoa ja neuvoja ja nyt työkaveri oli tehnyt valituksen asioista jotka eivät pidä paikkaansa. (Hän puhuu hieman huonosti Suomea joten itse en aina täysin ymmärrä mitä hän tarkoittaa) Nyt sain esimieheltä suullisen varoituksen näistä asioista mitkä eivät pidä paikkaansa. Mitä tässä asiassa pitää tehdä? Kukaan ei asiaa minun puolelta kysynyt tai antanut selittää.

Re: Työpaikasta

Lähettäjä: Yäk 
Päivämäärä:   8.6.26 21:12:22

Vai niitä ihmisiä esimiehesi on, ettei kuuntele vastinettasi. Hyh hyh. Onko hänellä esimiestä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.6.26 21:15:24

Ottaisin yhteyttä esimiehen esimieheen.

Päivämäärä:   8.6.26 21:23:55

Esimieheni esimies oli myös mukana joten yhteys häneen ei taida auttaa.

Lähettäjä: Yäk 
Päivämäärä:   8.6.26 21:28:00

Entäs, jos laitat molemmille sähköpostin siitä, että "unohtivat" kuunnella kantasi ja kerrot sen.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   8.6.26 21:28:50

Kysy suoraan miksi sinua ei kuultu ja että se olisi oikea tapa. Kai he voi sanoa miksi näin.

Päivämäärä:   8.6.26 21:32:32

Täytynee kysyä ja laittaa. Tätä ahdistuksen määrää, ahdistaa mennä enää töihin. Jos vaan pystyisi niin sanoisin sopimukseni heti päättyväksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.6.26 21:37:01

Sitten vieläkin ylemmälle taholle ja työsuojeluun

Päivämäärä:   8.6.26 21:40:15

No kyllä esimiehen tulee selvittää miten on todennut rikkeet ja jos vain toisen sana niin ei kyllä.menetele oikein jos ei kuule toista. Onkohan ihan pätevä hommissaan

Päivämäärä:   8.6.26 21:40:22

Lienee työsuojeluvaltuutettu semmoinen jolta asiaa voisi kysäistä ..?

Päivämäärä:   8.6.26 21:41:42

Näitä nimittäin löytyy jotka ratsastavat tittelillä mutta eivät osaa hoitaa hommiaan oikein. Jos on esimies on tietyt velvoitteet ja se ei ole se että.sätitään työntekijää selvittämättä asiaa.

Päivämäärä:   8.6.26 21:48:16

,. Joo minusta tämä tuntui epäreilulle että tehdään päätökset siitä mitä toinen työntekijä sanoo ja esimies ja ohjaaja antaneet eri ohjeita työtehtäviin sekä epäselviä ohjeita ja kaikki laitetaan minun syyksi. Tuntuu että oletetaan minum tietävän mitä pitäisi milloinkin osata tehdä vaikka vasta pari kuukautta tässä uudessa firmassa olen vasta ollut.

Päivämäärä:   8.6.26 21:51:26

Älä anna heidän jyrätä vaan tuo näkemyksesi selkeästi esille vaikka he eivät haluaisi. Heille on helpompaa olla selvittämättä. Joutuvat tekemään töitään. Älä päästä heitä helpolla koska sitä juuri olettavat vaan vaadi. Asiallisesti.

Lähettäjä: jipa 
Päivämäärä:   9.6.26 12:36:23

Lain mukaan työnantajalla on oikeus antaa varoitus, eikä laki velvoita antamaan työntekijälle tilaisuutta tulla kuulluksi. Se, oli varoitus aiheellinen, selvitetään sitten aikanaan oikeudessa, jos homma johtaisi irtisanomiseen.

Aloitajana laittaisin esihenkilölle ja tämän esihenkilölle asiallisen kirjallisen vastineen, johon kertoisin, miten asia on oikeasti mennyt.

Päivämäärä:   9.6.26 12:49:23

Kuulutko liittoon?

Päivämäärä:   9.6.26 14:55:10

Jipa, tämä ei ollut varoitus vaan suullinen huomautus.

Kuulun vaan ytk eli en varainaiseen liittoon.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.6.26 17:34:22

Vetoa sen ulkomaalaisen palautteen "huono suomi" -ongelmaan. Onpas outoa jos ulkomaalaisen mongerrus otetaan vakavammin kuin suomalaisen äidinkielellään tekemä selvitys.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.6.26 17:43:01

Minä tein joskus, kuitenkin ihan aikuisiällä, kotisiivouksia. Meillä vaihtui usein esimies ja jokaisen piti keksiä pyörä uudelleen ja päästä valittamaan alaisilleen.

Erään asiakkaan poika tehtaili meistä valituksia, ja kun remmiin astui uusi esimies, tuo poika valitti minusta. Ja olikin pitkä valitus. Yritin kertoa miten asiat ovat sekä tuon pojan että valituksen kohtien kanssa. Esimies vain puhui päälleni! Laitoin sitten viestin että kannattaa laittaa sinne sitten sellainen, joka osaa ja sekös esimiestä kiukutti ja laittoi minut tuonne siitä lähtien aina.

Mutta tuon valitusepisodin jälkeen seuraavalla kerralla esimies halusi nähdä nuo ongelmakohdat videopuhelussa. Olin juuri lähdössä eli ne kohdat piti olla siivottuna. Näytin ne ja voi sitä kalkatusta kun selviä tupakan polttamia ja revennyttä pinnoitetta jne. "Miksei kukaan sanonut?" Niinpä.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   10.6.26 00:35:36

"Kuulun vaan ytk eli en varainaiseen liittoon."

...Ja tässä, hyvät naiset ja herrat, on jälleen kerran yksi loistoesimerkki siitä miksi se fucken ytk ei.vaan.riitä.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.6.26 00:52:07

Huoh, myös YTK tarjoaa lakiapua ja -palveluita kassan lisäksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.