Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tehdä yksin kesällä?

Lähettäjä: Elanore 
Päivämäärä:   8.6.26 14:41:36

Tuleva kesäloma tulee olemaan normaalimpia yksinäisempi, mitähän sitä keksisi tekemistä pk-seudulla? Varsinkin tekemiset Juhannuksena kiinnostaa!

Olen varannut jo pienen määrän kirjoja ja ajattelin ulkoilla mahdollisimman paljon, kivat lenkkeilypaikat ja kesäkahvilat kiinnostaa eli saa suositella!

Re: Mitä tehdä yksin kesällä?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   8.6.26 14:48:13

Juhannus ja muut juhlapyhät kirjoitetan pienellä kirjaimella. Helsingissä on paljon tarjontaa, olisiko esim Lonnan saarella, Allas Seapoolilla tai Seurasaaressa jotain sinua kiinnostavaa? Kannattaa katsoa Hesarin sivuilta https://www.hs.fi/menokone , siellä on varsin kattavasti tarjontaa.

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   8.6.26 14:53:09

Tee samoja asioita kuin porukassa/parisuhteessa? Itse käyn matkoilla, museoissa, syömässä uusissa ravintoloissa, teattereissa, konserteissa jne.

Joukkuelajeja ei pysty yksin harrastamaan, mutta kaikkea muuta kyllä. Älkää antako yksinolon jumahduttaa teitä kotiin.

Lähettäjä: mare 
Päivämäärä:   8.6.26 15:04:39

Tuli aikoinaan pistettyä parisuhde pakettiin juhannusaatonaattona. Lähdin sitten aattona extempore Helsingin yöttömään yöhön ja yllätyin kovasti - liikkeellä on paljon kaltaisiani, aattoa syystä tai toisesta yksin viettävää. Löytyipä sieltä oikein mukava seuralainenkin siksi yöksi kanssani kesäöistä kaupunkia kiertämään. Kuin sanattomasta yhteisestä sopimuksesta lähdimme kumpikin aamun ensimmäisillä junilla omiin suuntiimme numeroita vaihtamatta, meistä kumpikaan ei siinä elämäntilanteessamme ollut valmis enempään. Ja hyvä niin, ikuinen mielyttävä muisto hänestä kuitenkin jäi.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   8.6.26 15:06:53

Vinkkaan aloittajalle vielä stadissa.fi sivun, jossa on myös kattavasti tapahtumia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.6.26 15:25:11

Väistele raiskaavia mamujengejä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.26 15:43:38

Mikäs v...itun oman elämänsä äidinkielenlehtori täällä pyörii?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.6.26 15:46:32

>stadissa.fi sivun

Stadissa.fi-sivun*.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   8.6.26 15:49:31

. , jostain syystä tuo juhlapyhien isolla kirjoittaminen on aina häirinnyt ja sehän on peräisin englannista.

On minuakin täällä oiottu ja olen siitä ihan kiitollinen. Oli aika noloa ymmärtää kolmikymppisenä kirjoittaneensa aina elämäkerta-sanan väärin. Kiitos siitä, joku tästä neuvoi. Ja kiitos myös hänelle, joka kertoi, että järjestäen on väärä termi siinä, miten sitä käytin, ja oikea termi on järjestään.

Ei elämässä kannata loukkaantua, jos joku korjaa virheen.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   8.6.26 16:19:37

Saattaa keskustelupalstoilla olla niin paljon tekstiä että ällöllä on kiirus oikoa kaikkia virheitä. Aina sitä tarvii päteä.
Ja saattaa noita virheitä tulla vahingossakin. Ällö hoitaa senkin...

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.6.26 16:22:25

Itse menen juhannuksena kuusijärvelle uimaan ja saunomaan. Teen hyvää ruokaa ja ostan hyvää juomaa.

Muuten käyn leffoissa, tutustun Helsingin puistoihin, käyn eri kirjastoissa, kävelen Helsingin katuja arkkitehtuuria ihastellen, käyn musikaaleissa ja teattereissa (sen mukaan miten on tarjolla), uimarannoilla, luontopoluilla jne jne

Loman aloitan ehkä ottamalla oikein hyvän hotellihuoneen päiväksi-pariksi ja nauttimalla huolettomasta elämästä!

Ai niin, aika paljon ilmaiskonserttejakin kesällä :)

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   8.6.26 16:26:24

Typoja tulee minullekin paljon, kun kännykällä olen, mutta iso kirjain juhlapyhän kohdalla ei sellainen ole, vaan ihan selkeä virhe.

Mä, oletko käynyt koskaan Sipoonjoen perinnesaunassa? Voin lämpimästi suositella sitä. Sinne pääsee julkisilla myös, mutta autolla helpompi.

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   8.6.26 16:38:48

Itse matkustelen autolla tai asuntoautolla, käyn kansallispuistoissa ja päivävaelluksilla, sompasauna voisi olla juhannuksena kiva, mustikkasaaressa on ainakin joskus ollut kesäteatteria ja eläintarhakin on kiva.

Päivämäärä:   8.6.26 17:14:45

"Lähettäjä: ^^
Päivämäärä: 8.6.26 16:19:37

Saattaa keskustelupalstoilla olla niin paljon tekstiä että ällöllä on kiirus oikoa kaikkia virheitä. Aina sitä tarvii päteä.
Ja saattaa noita virheitä tulla vahingossakin. Ällö hoitaa senkin..."

Nauroin ääneen loppukaneetille :D !

Lähettäjä: ;) 
Päivämäärä:   9.6.26 00:19:46

Omaa kivaa :)

Päivämäärä:   9.6.26 03:49:05

Miksei Ällö vain voinut pitää päätään kiinni, taas pilaamassa muiden päivän.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   9.6.26 03:51:23

., montako vinkkiä annoit aloittajalle?

Päivämäärä:   9.6.26 04:02:52

Aloittaja voi mennä Seurasaareen polkupyörätelineeksi, eli nuderannalle hanuri pystyssä ottamaan aurinkoa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.