Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tekemistä miehelle, huokailee kuinka tylsää

Lähettäjä: Minun syytä 
Päivämäärä:   8.6.26 10:07:11

Mies on taas enemmän ja enemmän huokaillut luinka tylsää on kun minä en kerro hänelle viihdyttäviä juttuja tai keksi yhteistä tekemistä. Etenkin näin aamuisin tuntuu aika kohtuuttomalta. Heräsin vähän klo 8 jälkeen ja eilen olin lapsen kanssa ulkotapahtumassa aikalailla koko päivän (klo 9-19) joten nyt tekisi mieli syödä aamupala rauhassa ja juoda kahvia. Tuntuu, että aina kun olemme kotona yhtä aikaa mies huokailee kuinka en keksi mitään yhteistä tekemistä, olen möllö enkä keksi tarpeeksi älykästä keskusteltavaa. Minusta taas on ihanaa välillä vain olla. Juoda kuppi kahvia, selata nettiä tai lukea kirjaa ilman, että tarvitsee samalla tehdä jotain. Ymmärrän miehen näkemyksen siinä mielessä, että ei osallistu juurikaan kotitöihin, pihatöihin, pieniin remontteihin tai lapsemme kanssa mihinkään. Minusta taas tuntuu, että päivät ovat täynnä ohjelmaa, kun on töitä, pitää ehtiä tehdä ruuat, käydä kaupassa, että sitä ruokaa on kaapissa, kotityöt, pihalla olisi tänä keväänä paljon harvemnettavaa, pieniä puita kaadettavaksi ymv, on lapsen harrastuksia ja muita menoja. Mies taas käy töissä ja huokailee sohvalla kuinka tylsää on. Varsinkin nyt kun telkkarista ei tule mitään urheilukilpailuja. Häntä ei ole koskaan kiinostanut osallistua näihin arjen
”pakollisiin” asioihin muuten kuin käy töissä ja kotona minun pitäisi keksiä hänelle tekemistä ja olla seurana. Miestä ei huvita oikeastaan mitkään ilmaiset asiat esim kävelyt, geokätköjen etsiminen, rannalle meneminen ymv vaan tuntuu, että hänet pitäisi viesä ravintolaan, elokuviin ymv ja minulla ei rahat riitä niin usein tällaisiin. Kuitenkin ravintolassa käyminen tai elokuvatkin ovat aika kallis hupi kun ostat kolmelle liput ja herkut. Miehen innostus tekemiseen mitä on ensin itse ehdottanut loppuu siihen jos sanon, että maksa sinä vuorostasi. Sitten ei enää huvita esim se elokuvat ja alkaa hetken päästä vinkumaan uudestaan kuinka tylsää.

Joten ehdotelkaa jotain tekemisiä. Ideani ovat ihan loppu, kun miestä ei tunnu kiinostavan mikään ilmainen tai edullinen asia mitä minä ehdotan ja minulla ei ole jatkuvasti rahaa pistää melkein 100€ ravintolassa käymiseen tai 50€ elokuvissa käymiseen. Välillä nämä asiat ovat ihan ok, mutta ei montaa kertaa viikossa.

Re: Mitä tekemistä miehelle, huokailee kuinka tylsää

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.6.26 10:08:19

Onnea, sinulla on mieskin lapsena. Kumppania sinulla ei valitettavasti ole.

Onko siitä jotain iloakin sinulle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.26 10:08:43

0/5

Päivämäärä:   8.6.26 10:08:45

Härötetty.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.6.26 10:09:05

Kuules kynnysmatto. Laitat listan tekemättömistä töistä miehelle käteen, että siitä järjestyksessä ja tylsyys poistuu. Mieslapsen on syytä ymmärtää, ettei aina kaikki tekeminen voi olla kivaa ja kiinnostavaa.

Lähettäjä: Minun syytä 
Päivämäärä:   8.6.26 10:13:54

Täysin turha ehdottaa miehelle jotain kotitöihin ymv liittyvää kun vastaus on vihainen ”just, kyllä sinun pitäisi tietää ettei minua kiinosta tehdä tällaista” tai ”tee keskenäsi” ja huokailua perään.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   8.6.26 10:18:12

Ja olet tämän miehen kanssa miksi?

Päivämäärä:   8.6.26 10:20:49

Itse olen persoona joka tylsistyy helposti ja haluaisi tehdä paljon kumppanin kanssa. Miehellä taas extra paljon töitä joten totta kai ymmärrän ja kunnioitan häntä ja annan hänen chillata kotona kun vaan mahdollista. Miehesi tulee ymmärtää, että ei ole toisen vastuulla viihdyttää. Miehesi on kuitenkin aikuinen ihminen. Itse teen jos on tosi tylsää niin kodin askareita kuten itsekkin mainitsit. Miksei miehesi tee yhtään niitä? Saisitte lisää aikaa yhteiseen arkeen jos mies auttaa kotihommissa.

Päivämäärä:   8.6.26 10:25:37

Älä ole niin nipo. Perustat ohjelmatoimiston ja järkkäät sitä ohjelmaa miehelle, kyllä nyt sen verran voit miehesi eteen vaivautua.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   8.6.26 10:28:56

Että sellainen provo tällä kertaa!

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   8.6.26 10:32:49

Joo o aikamoisen Uunon olet löytänyt... Jos oikeasti olemassa niin sanoppa että herra kasvaa aikuiseksi tai palkkaa jonkun muun tekemään hommat niin sitten voi jaksaa tehdä niitä kivojakin juttuja.

Lähettäjä: ------S 
Päivämäärä:   8.6.26 10:38:50

Jos ei ole provo, niin sinulla, aloittaja, on elämässäsi hyväksikäyttäjä ja loinen eikä miesystävä. Eikä hän tee sitä vahingossa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.6.26 12:37:42

Eropaperit allekirjoitettavaksi, siitä on puuhaa.

Lähettäjä: vanha ämmä 
Päivämäärä:   8.6.26 12:40:53

"Ymmärrän miehen näkemyksen siinä mielessä, että ei osallistu juurikaan kotitöihin, pihatöihin, pieniin remontteihin tai lapsemme kanssa mihinkään."

Ymmärrät? Mutta lauseessasihan piilee se varsinaisen ongelmankin ratkaisu ja sisältöä mieslapsen päiviin.

Lähettäjä: Oivoi 
Päivämäärä:   8.6.26 12:43:35

Kohta alkaa futiksen MM-kisat, sitten on miehellä tekemistä. Pikkuvaimo pitää sitten vaan huolen, että jääkaapissa on kaljaa ja makkaraa ja pidät suusi kiinni matsin aikana.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.6.26 12:49:52

Oletko ajatellut hankkia toisen työn tai tehdä nykyisessä enemmän tunteja, jotta olisi rahaa kustantaa miehelle tekemistä?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   8.6.26 12:52:03

Pakko olla provo.

Ensinnäkään kenenkään ei pidä olla toiselle mikään ohjelmatoimisto ja sirkustirehtööri, joka luotsaa koko ajan elämyksiä. Oli kyseessä sitten lapsi tai aikuinen. Vielä huolestuttavampaa on, että aikuinen ei keksi omaa tekemistä ilman viihdyttämistä ja että kotityöt kaatuu aloittajalle.

Ei voi olla totta tämä satu.

Oivoi, mistä oletus, että kaikki miehet seuraavat jalkapalloa?

Lähettäjä: vanha ämmä 
Päivämäärä:   8.6.26 12:54:11

"Ei voi olla totta tämä satu."

Ei välttämättä, on näitä ikuisia passaajia tosielämässäkin tullut tavattua. Eikä kumpikaan osapuoli näe asiassa mitään outoa.

Lähettäjä: Oivoi 
Päivämäärä:   8.6.26 13:10:32

Miehet jotka eivät katso futista, ovat homoja tai ituhippejä.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   8.6.26 13:15:24

Oivoi, tai sitten heitä vaan kiinnostaa erilaiset asiat. Tunnen useita miehiä, jotka eivät juurikaan seuraa urheilua. Eivät kaikki naisetkaan välitä kauneudenhoidosta ja shoppailusta. Stereotypiat ovat oikeasti aika kankeita, kertoo ihmisen kapea-alaisuudesta, joa liittää ihmisryhmän sukupuolensa mukaan päässään keksittyyn oletettuun muottiin.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   8.6.26 13:15:54

Mikä saa aikusen naisen lisääntymään tuollaisen kanssa?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   8.6.26 14:01:11

Nyt on vähän liian paksua lööperiä. Ja yhdet sulkeet oli unohtuneet mukaan.

Lähettäjä: Efg 
Päivämäärä:   8.6.26 14:21:44

Provoksi haukutaan, mutta tällaisia miehiä oikeasti on. Itse eivät keksi mitään, ja naisen pitäisi olla joku ohjelmatoimisto. Itsekin kävin muutamilla treffeillä vastaavan kanssa ja jätin sen jälkeen "miehen" kotiinsa huokailemaan itsekseen.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   8.6.26 14:30:57

Leikitään nyt mukana. Aloittaja, kerrohan syy siihen, että tämän ”miehen” kanssa pitää olla? On siis näemmä laiska, tyhmä, pihi ja ilkeä, mutta mitä loistavaa hän tuo parisuhteeseen? Vai onko hän esimerkiksi saanut vaikean aivovamman, ja olet hänen omaishoitajansa?

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   8.6.26 14:30:59

Lähettäjä:)

Päivämäärä8.6.26 14:01:11

Nyt on vähän liian paksua lööperiä. Ja yhdet sulkeet oli unohtuneet mukaan.

^ Tämä. Tarinatötsällä yritystä mutta tällä kertaa liikaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.6.26 16:54:30

Entäs jokin kiva leiri? Mistä hän olisi kiinnostunut?

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   8.6.26 17:04:43

No tässä sulle tekemisehdotus: heitä se ukko pihalle. Vai onko niin hyvätuloinen että siksi elät hänen kanssaan?

Seuraava ehdotus: sano sille vätykselle että hanskat käteen ja puita karsimaan. Miten voi asua muualla kuin kerrostalossa jos ei laita tikkua ristiin minkään asian eteen?

Se on katsos niin, että pitää saada suu auki ja sanoa asioista. Ja lopettaa viihdekeskuksena toimiminen.

Lähettäjä: sjss 
Päivämäärä:   8.6.26 17:36:44

Onhan tämä provo? Ei kai kukaan ole yhtä tyhmä kuin aloittaja?

No, leikitään että ei ole provo ja aloittaja on tosissaan...:

"Tuntuu, että aina kun olemme kotona yhtä aikaa mies huokailee kuinka en keksi mitään yhteistä tekemistä, olen möllö enkä keksi tarpeeksi älykästä keskusteltavaa."

Keskusteluun tarvitaan kaksi. Muuten kyseessä on monologi.

Miksi mies ei keksi mielenkiintoista keskusteltavaa tai yhteistä tekemistä? Miksi hän ei osallistu kotitöihin tai pihatöihin? Miksi hän ei maksa teille järkevää tekemistä, kun sellaista kaipaa?

Käske miehen muuttaa muualle ja etsiä uusi kumppani. Jos se seuraava vaikka olisi lompakkona pillupatjan lisäksi.

"just, kyllä sinun pitäisi tietää ettei minua kiinosta tehdä tällaista” tai ”tee keskenäsi” ja huokailua perään."

Jos häntä ei kiinnosta tehdä mitään tylsää, niin ei hän silloin voi vaatia sinua keksimään mitään kivaakaan tekemistä. Tylsät jutut tehdään aina ensin alta pois. Tämä on jokaiselle opetettu jo kotona vanhempien toimesta, onhan?

Jos lapsi vinkuu, että on tylsää eikä ole tekemistä, hänet laitetaan siivoamaan, kuorimaan perunoita tms. Loppuu se tylsyydestä vinkuminen ja alkaa löytyä tekemistä, kun vanhemmat laittavat tekemään jotain, jota ei huvita tehdä... :)

Sano sille poikapaskalle, että ensin tekee tylsät jutut ja sitten vasta vinkuu, että pitäisi olla älykästä keskusteltavaa ja kiva tekemistä. Kyllähän tekemistä löytyy sen sohvalla haisemisen tilalle.

Lähettäjä: Villi 
Päivämäärä:   8.6.26 17:44:11

Villi ehdotus: palautat pojan vanhempiensa luokse, koska eikös se olekin enemmän vanhempien tehtävä keksiä lapsilleen puuhaa? Selkeästi kaipaa miesrukka vielä vanhempien ohjausta sekä tukea elämäänsä.

Lähettäjä: jjs 
Päivämäärä:   8.6.26 17:47:54

Onko se mies kehitysvammainen vai muuten vain kolmevuotiaan tasolla?

Päivämäärä:   8.6.26 18:05:32

Voit käskeä sen turhakkeen vaikka alkaa etsiä omaa kämppää. Siinä tuollaiselle loiselle sopivaa tekemistä.

Lähettäjä: lost 
Päivämäärä:   8.6.26 18:05:33

kysyt vain mieheltä että mitä haluaisi että tehdään. järjestä vain, sulle ok.

Päivämäärä:   8.6.26 18:09:01

Mitä sinä saat tuollaisesta suhteesta? Onko sillä jumalainen kulli vai mitä ihmettä? Mahdollisista rahoista ei ilmeisesti ainakaan ole sinulle hyötyä, vaikka tuolla miesvauvalla pätäkkää olisikin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.6.26 23:04:48

Siis ukko huokailee että tylsää eikä osallistu mihinkään perheen toimintaan. Lapikasta. Eihän kukaan tuollasta luuseria katsele.

Päivämäärä:   8.6.26 23:17:54

Osta sille kinkkyhoro, voit itse katsella kun ukko painaa pää punasena.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.6.26 11:01:35

En tiedä miksi mutta mulla leikkaa kiinni välittömästi, jos aikuinen mies märisee mulle tylsyyttä eikä ole itse ensin etsinyt ratkaisuja siihen/ ehdottanut jotain.
Eräs ex oli semmonen että oli parit kerrat haksahtanut tuohon joten tiesin jo lauantai- iltana täyden retkipäivän jälkeen ehdottaa vielä lisäksi sitä sun tätä, ihan vaan ettei pääse märisemään. Ei, mitään ei tarvii/ jaksa tehdä.
Kauanko siinä meni että sieltä se tuli...@!#$ siistiä illanviettoa :D :D
Joo on entinen.
En ymmärrä millainen ihminen valittaa jos a) ei itse ehdota mitään ja b) mikään ehdotettu ei kelpaa. Riitaa haastava?

Lähettäjä: nalle 
Päivämäärä:   9.6.26 11:49:45

Kyllähän tuolle tekemistä keksii ihan helposti. Ensin etsii oman asunnon, sitten pakkaa tavaransa, muuttaa ja sen jälkeen voi vaikka Tinderistä alkaa etsiä uutta passaajaa, elättäjää ja viihdetoimistoa.

Mitä sinä saat tuosta parisuhteesta? Mies ei tee omaa osuuttaan kodin eteen, ei ota vastuuta yhteisestä lapsesta, ei arvosta sinun vaivannäköäsi, puhuu rumasti ja vaatii sinun maksavan hänen huvituksensa.

Suhtaudut tähän hämmentävän alistuneesti. Oikea kysymys ei ole se, mitä tekemistä miehelle, vaan miten herättää mies kantamaan oma kortensa kekoon teidän yhteisen elämänne eteen. Tai se, kuinka nopeasti pystyy antamaan lapikasta.

Päivämäärä:   9.6.26 12:08:53

Tylsää, että aloittaja hylkäsi provonsa heti. Olisit nyt edes vähän aikaa jaksanut leikkiä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.6.26 12:16:53

Aloita OF-tili, sillä voit tienata muutaman euron miehen kulujen kattamiseen. Lapsen laitat naapuriin hoitoon ettei häiritse harrastuksia.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   9.6.26 15:51:07

Mun tarvitsee sanoa että osin ymmärrän aloittajaa, vaikka minulla on päinvastainen ongelma ja mies ei halua tehdä mitään, mutta sikäli että kimpassa uunon kanssa ollaan.
Valitettavasti en oikein saa tätä arkea pyöritettyä yksinkään siltä osin kun haluaisin ja mielellään otan puolet asumisen menoistakin kun en halua pienempään muuttaa. Siispä toistaiseksi katselen mieslasta, mietin asiaa myöhemmin kun lapset isompia.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   9.6.26 17:20:15

Jestas mikä aloitus! Aikuinen ihminen ei keksi itselleen tekemistä! Nyt täytyy sanoa että perinnejalkinetta!

Päivämäärä:   9.6.26 18:14:30

" Oivoi
Päivämäärä: 8.6.26 13:10:32

Miehet jotka eivät katso futista, ovat homoja tai ituhippejä."

Päinvastoin, jalkapalli on homojen laji. Jenkkifutis, jääkiekko ja rugby heteroalfojen lajeja.

Päivämäärä:   9.6.26 18:16:29

Itse 100% hetero ja persu.

Päivämäärä:   9.6.26 18:21:46

Ei kai kerta homoksi tee?

Päivämäärä:   9.6.26 18:22:39

Tekee.

Lähettäjä: Sebu 
Päivämäärä:   9.6.26 18:23:11

Ei tee jos sen tekee mustan miehen kanssa.

Päivämäärä:   9.6.26 18:23:37

Miksi syrjitte Tynkkystä?

Päivämäärä:   9.6.26 18:23:59

Voisin kokeilla.

Päivämäärä:   9.6.26 18:26:03

100% horsegirl-only.

Päivämäärä:   9.6.26 18:44:00

Homopakottajat tarjoiltu.

Lähettäjä: ´ 
Päivämäärä:   10.6.26 08:55:31

Osta sille värityskirja.

Päivämäärä:   10.6.26 09:04:39

"Täysin turha ehdottaa miehelle jotain kotitöihin ymv liittyvää kun vastaus on vihainen ”just, kyllä sinun pitäisi tietää ettei minua kiinosta tehdä tällaista” tai ”tee keskenäsi” ja huokailua perään."

Mitä jos vastaisit vätykselle, ettei sinuakaan kiinnosta tehdä tällaisia, mutta pakko ne on tehdä? Kait sä jätät edes miehen palvelemisen tekemättä? En pesisi tuollaisen vätyksen vaatteita, tiskaisi tiskejään, siivoisi muita sotkujaan yms. Hoitaisin vain omat ja lapsen asiat (osallistaen lasta ikänsä mukaisesti).

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.6.26 09:14:45

Pakkaa sen tavarat ja anna läksiäislahjaksi palapeli niin on puuhaa sitä kootessa omassa asunnossa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.