|
Lähettäjä: ,
Päivämäärä: 6.6.26 11:33:32
Minulla on todettu teininä OCD. Nyt aikuisena mietin JATKUVASTI onko maapallo universumissa vain onnekas sattuma vai onko elämää enemmänkin. Kaikki teoriat tuntuvat olevan tätä vastaan sillä maapallolla on niin monta superonnekasta sattumaa jotka mahdollistavat monisoluisen elämän ja tämä on se mikä pyörii päässäni. Yritän jatkuvasti etsiä todisteita sille että elämää voisi olla enemmänkin, mutta mitä enemmän asiasta luen, sen enemmän alan kallistua siihen että ei taida olla muuta ja OCD tarttuu tähän epävarmuuteen. Eilen googlettelin 10 tuntia asiaa, työpäivän sain ahdistuneena loppuun ja sen jälkeen istuin tunnin autossa googlamassa ennen kuin löysin hetkeksi minua miellyttävän todisteen jotta pystyin ajamaan kotiin.
Edellinen kriisi koski kuolemaa, pakkomielteisesti etsin edes pientä mahdollisuutta sille että voi olla jotain. En tarvinut kovia todisteita vaan minun oli pakko löytää edes muutama ihminen joiden ajatukset osuvat omiini että pystyin toimimaan elämässä, ennen kuin kierre alkaa alusta ja tarvitsen lisää vakuuttelua. Yksikin eri mieltä oleva voi saada minut raiteiltaan.
Näitä on ollut niin pitkään kuin muistan mutta ennen ne kestivät päivän-pari, nyt kaikkea viikosta kuukauteen jonka aikana en voi tehdä mitään muuta kuin syödä, nukkua, töitä ja etsiä todisteita.
Tämä on aivan karmeaa enkä tiedä mitä tehdä. Olen väsynyt pelkäämään eksistentiaalisia kysymyksiä. En halua vaivata ammattilaisia tällä sillä resurssit on tiukat ja on ihmisiä jotka sitä apua kipeästi tarvivat.
|