Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Haittaako" jos lapsen nimi on hyvin yleinen?

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   5.6.26 18:54:06

Lapsi siis vasta toiveissa, mutta pohdiskelen tässä jo.

Olen hyvin mieltynyt muutamaan nimeen, jotka eivät vielä ole aivan suosituimpien joukossa, mutta ovat tässä viime vuosina kasvattaneet suosiotaan ja kenties suosio vain nousee. Viitsiikö tällaistä nimeä antaa lapselle vai onko se sitten itsestä/etenkin lapsesta ärsyttävää, kun kaimoja vilisee kaikkialla? Vai tuleeko siihen edes kiinnitettyä huomiota?

Itselläni on etenkin ikäluokalleni hyvin harvinainen nimi, enkä ole juuri koskaan kaimaan törmännyt, joten en oikein osaa sanoa, kuinka paljon tämä häiritsisi.

Re: "Haittaako" jos lapsen nimi on hyvin yleinen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.26 19:06:11

Itseäni haittaisi. Olen tosi onnellinen että nimeni ei ole tusinanimi, olen eläessäni törmännyt vain yhteen saman nimiseen vaikka ihan on suomalainen nimi kyseessä.

Ainakin sisaren lasta on kiukuttanut kun luokallaan ja harrasteryhmissään on samannimisiä lapsia kuin mitä itsekin on. Omalla luokallani lapsena oli Laura ykkönen, Laura kakkonen ja paksu-laura. Kuka niistä olisit halunnut olla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.26 19:09:56

On se vähän rasittavaa jos samalla luokalla tai ratsastustunnilla tai sählyjoukkueessa on viisi samannimistä. Ei kai muuta ongelmaa. Ehkä voi antaa toiseksi nimeksi jonkun vähän harvinaisemman jota voi käyttää jos niin käy?

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   5.6.26 19:13:38

Itselläni harvinainen nimi, mutta miehellä yleinen ja olen itse sekaisin kun porukassa puhutaan Jani taas teki sitä, no kuka Jani, sun, mun vai kolmannen kaverin mies.

Mutta en lähtisi liian erikoiseenkaan nimeen, ne on moni jo yliampuvia.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   5.6.26 19:16:12

Oliko paksu-Laura opettajan antama nimi?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.