Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten oppia ratsastamaan isoilla hevosilla?

Lähettäjä: 150/47 
Päivämäärä:   5.6.26 13:19:41

Onko jollain omakohtaista kokemusta isoilla hevosilla(165-172cm)ratsastamista? Miten olette oppineet ratsastamaan ja miten siihen saisi rohkeutta? Poneilla ei vissiin aikuinen saa kisata(heA/re100 jos jotain kiinnostaa)?

Re: Miten oppia ratsastamaan isoilla hevosilla?

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   5.6.26 13:26:56

Ei niillä ole sen kummempas ratsastaa kuin muillakaan. Eräällä isolla oli pitkä kaula ja tuntui hassulta ohjastuntuma. Olen lyhyt ja ratsastanut poneja ja isoja hevosia.. Helpommin ponin selästä pukittelussa tippuu kuin ison

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   5.6.26 13:42:53

Koskas avoimissa luokissa on aikuisilta ponit kielletty :D

Ihan samalla tavalla niitä isoja ratsastetaan, isoliikkeisen selässä tarvii kyllä enemmän keskivartalon lihaksia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.26 13:51:54

Oikeastaan vaan ratsastamalla niillä ja löytämällä sellanen iso hevonen johon oikeasti luottaa 100%. Äitini osti aikanaan kun olin nuori niin itselleen 175cm puokin ja se on ollut kyllä maailman turvallisin hevonen jonka olen koskaan tavannut. Silloin jännitin itsekkin isompia hevosia. Sen kanssa vähän pelokkaat, vähän kokemattommat äitini ystävät meni maastoon yksin ja kisapaikalla oli kyllä niin täys 10. Ilman varusteita pystyi tarhata ja jättää vaikka yksin kentälle kun piti hakea tallista jotain, niin se ei liikkunut mihinkään. Toivon että jokainen joka pelkää isoja hevosia löytäisi yhtä kultakimpaleen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.26 14:27:09

itse oon aloittanut heppailun 12v, olin jo aika iso. eli olen alusta asti tottunut menemään isoilla poneilla ja hevosilla. sen sijaan muistan kun joskus on päässyt ns paremman ratsuhevosen selkään, jolla on isot ja pitkät liikkeet, onhan se haasteellista :D siinä kannattaa olla lyhyet jalustimet, vahva reisi ja napakka tuki keskivartalosta. sellanen kokovartalo jännitys päälle, että jaksaa pitää pakan kasassa. ei auta kuin ratsastaa ja totutella.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   5.6.26 14:53:10

Ratsastuskouluaikoina tuli mentyä niilläkin, mutta olen aina tuntenut itseni kotoisammaksi ponin selässä, joten omat hevoset on aina olleet ponikokoa, vaikka itsellä on ikää noin 40 v.

Totta kai aikuinen saa kisata ponilla, tsekkaa esim. Minion Verde, jolla kilpailee Anna Kärkkäinen.

Lähettäjä: omgh 
Päivämäärä:   5.6.26 15:10:57

Mitenniin ei saa aikuinen kisata ponilla? Tietysti saa, ei vain junnuluokissa missä nyt ei muutenkaan aikuinen saa kilpailla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.