Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kysymys koiraharrastajien ajankäytöstä

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   5.6.26 06:48:33

Miten te, jotka harrastatte koirienne kanssa jotain, järjestätte päivänne? Oletan, että ihmiset kuitenkin käyvät töissä, heillä on perhettä ja samat kotityöt tehtävänä kuin kaikilla muillakin.

Haluaisin aloittaa jonkin harrastuksen oman koirani kanssa. Lähimpään ohjattuun harrastuspaikkaan on noin 30 kilometriä matkaa, muut ovat sitten paljon kauempana. Tuntuu kuitenkin siltä, että aika ei riitä, mutta tiedän, että hyvin organisoituun päivään mahtuu paljon, kun vain osaisi.

Re: Kysymys koiraharrastajien ajankäytöstä

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   5.6.26 07:59:01

Outo kysymys. Päivällä ihan normaalisti töissä, illalla sitten koirien kanssa harrastuksissa. Kyllähän illassa tunteja riittää.

Re: Kysymys koiraharrastajien ajankäytöstä

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   5.6.26 08:09:27

No meillä on lapsilla isä, joten jotta äiti pääsee harrastamaan niin ollaan jaettu hommia. Lisäksi isä harrastaa ja lapset, joten näiden synkronointi on äärimmäisen tärkeää.

Itse harrastan koirien kanssa tokoa ja agilityä, hallille matkaa n. 30 km ja kentälle .45 km mutta ajan suurimman osan aikaa motaria eli matka hallille kestää 17 min, kentälle ajaa reilun puoli tuntia. Onneksi yksi lapsi harrastaa jalkapalloa samalla suunnalla, joten yleensä pudotan lapset treeneihin ja jatkan omiini, lapsi saa kyydin kotiin naapurilta, jonka lapsi harrastaa samalla joukkueessa, minä siis vien pojat treeneihin.

Lisäksi viikonloput jaetaan siten, että ensin lasten pelit/ treenit ja sitten katsotaan vanhempien kesken onko jommalla kummalla jotain. Itse siis kisaan suht säännöllisesti varsinkin agilityssä, jossa kisoja on paljon ja valinnan varaa eli jos lapsella peli aamupäivällä jossain lähellä niin itse ehdin illaksi agilitykisoihin jos miehellä tai toisella lapsella on jotain mikä vaatii huoltojoukkoja (äitiä) paikalle.

Lähtökohtaisesti töiden jälkeen kotiin, ruoka mikron kautta suuhun ja sitten mennään. Meillä käy siivoaja joka toinen viikko, robotti hoitaa ja nopeat pikasiivoukset tehdään porukalla. Pyykit pyörii usein yöllä (asutaan omakotitalossa) ja ruuatkin tilataan aina viikoksi kerrallaan verkkokaupan kautta.

Toinen lapsista ratsastaa ja kun vien tallille niin treenaan omatoimisesti parkkipaikalla tokoa tai käytän koirat lenkillä.

Itse treenaan ohjatusti 2x viikossa ja omatoimisesti sitten pari kertaa viikossa. Treenihallilla käyn myös joskus aamuisin ennen töihin menoa eli kuudelta, lapset sen ikäisiä, että pystyvät itse huolehtimaan oman aamupalansa ja lähtemään kouluun omatoimisesti, toki saatan soittaa pojalle, että muista lähteä jos menevät eri aikaan kouluun kuin tyttö. Lasten isä hoitaa myös näitä aamuja jos ei ole lähtenyt kukonlaulun aikaan asiakkaan luokse. Lisäksi teen etänä jotain päiviä viikossa, nytkin astianpesukone on käynnissä ja lapset lähtevät päiväleirille ysiltä.

Toki eletään ruuhkavuosia mutta itselleni on tärkeää päästä harrastamaan ja nollata oma pää töistä. Uskoisin olevani parempi äiti ja paremmin läsnä kotona kun saan tehdä muutakin kun vain töitä, kotihommia ja olla äiti. Mutta kukin tyylillään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.