Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pää tuntuu olevan pahvia

Lähettäjä: Aivot narikkaan 
Päivämäärä:   4.6.26 14:48:26

Voivatkohan oppimisen ja keskittymisen ongelmat alkaa tai tulla esiin vasta aikuisena, vai olenko mä vaan keskimääräistä pahvipäisempi?

Eli kun pitäisi opetella jotain uutta asiaa, niin pää tyhjenee täysin. Aivot poistuvat takavasemmalle ja vaikka miten luen jotain tekstiä tai kuuntelen kun toinen selittää, niin mitään ei tartu päähän. Lapsena oli aivan päinvastoin, pää imi tekstistä tai puheesta tietoa kuin pesusieni ja muistan paljon lapsena oppimiani asioita vieläkin, vaikka en ole tarvinnut niitä pitkään pitkään aikaan.

Olen myös tosi huono selittämään toiselle miten joku asia tehdään ja mikä siihen vaikuttaa, vaikka itse osaisinkin. Ainoa tapa jolla tunnun enää oppivan on tekeminen, ja huomaan siinäkin että moni muu oppii kerrasta-parista ja minulla voi mennä kymmenisen kertaa, että osaan tehdä varmuudella oikein. Teen sitten kyllä hyvin, tarkasti ja ripeästi, mutta oppiminen kestää.

Olin jo lähes täysi-ikäinen älylaitteiden tullessa, enkä ole ikinä oikein viettänyt aikaa somessa. En siis usko, että älylaitteet olisivat muusanneet aivoni. Joku muu pahviutuminen tässä on tapahtunut.

Re: Pää tuntuu olevan pahvia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.6.26 15:16:59

Onko verensokerit kohdillaan? Rauta-arvot? Itse olen kamppaillut molempien kanssa ja ne kyllä oikeasti tyhmentää ihmistä!

Lähettäjä: Aivot narikkaan 
Päivämäärä:   4.6.26 17:45:08

1- tyypin diabeetikkona pyrin pitämään sokerit kohdallaan ja suurimman osan ajasta se onnistuukin, mutta toki ne joskus heittelevätkin. Sekin kyllä vaikuttaa, se on ihan totta. Rauta-arvoista en tiedä!

Lähettäjä: Jmmm 
Päivämäärä:   4.6.26 20:11:57

Minulla alhainen b-vitamiini (b12) aiheutti tuota.

Lähettäjä: Nata 
Päivämäärä:   4.6.26 20:59:33

Sama täällä. Kävin pääsykokeissa jotka menivät päin mäntyä, koska en pystynyt keskittymään/sisäistämään tehtävänantoja. Meni ulos aivoista samaa vauhtia kun luki. Ei ole ennen ollut tällaista. Toki olen ylikuormittunut tällä hetkellä joka vaikuttaa varmasti.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   4.6.26 21:32:04

Kyllä moni asia vaikuttaa. Jos unen saanti on vajaata niin jo se yksinään pehmentää kuupan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.