Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Helsingin etniset ravintolat!

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   4.6.26 04:51:35

Lupasin joskus aikaa sitten suositella Helsingistä etnisiä paikkoja jollekulle, joka kysyi ravintolasuosituksia. Viimeistelin listaani jonkin aikaa ja pyytäisin huomioimaan, että käyn näissä tosiaan lähinnä lounasaikaan ja harva näistä on mikään tunnelmointiin sopiva illallispaikka sekä moni on tosi pikkuinenkin. Hyvää ja autenttistakin Helsingistäkin löytää kyllä.

Listalla ei ole yhtään intialaista tai nepalilaista - en ole ihan suurin genren fani ja valitettavasti mielestäni nämä ovat kautta linjan hyvin samanlaisia ilman, että yksikään olisi erottunut tarjonnasta kovinkaan paljon.

Toivottavasti näistä on jollekin iloa.

Owan
Pienen pieni lounasravintola (muistakaseni alle 10 asiakaspaikkaa Uudenmaankadun pisteessä), tarjolla on rajattu määrä japanilaisia annoksia, mutta ei sushia. Suosikkini on riisikeitto kalalla tai dippinuudelit (tsukemen). Maut puhtaita ja herkiä. Näillä on nykyään toinenkin toimipaikka, joka on auki vain lounasaikaan.

Thai Noodle
Ensimmäinen autenttinen thaimaalainen ravintola, jossa olen Suomessa käynyt. Annokset maistuvat muultakin kuin sitruunaruoholta ja kookosmaidolta (Thaimaan ruokakulttuuri sisältää aika paljon muutakin!). Todella pieni paikka Pursimiehenkadulla, max kymmenen asiakaspaikkaa. Tämä oli uusi löytö ja olen ehtinyt käydä parissa viikossa jo kolmasti! Kaikki maistamani on ollut hyvää! Tulinen on sitten oikeasti tulista.

Saburo shokudou
Pieni lounaspaikka Punavuoressa ja kovasti suosittu. Tarjoilee karaage- kanaa, udonia, gyosaa, sashimia (ainakin aiemmin oli?). Tänne olen mahtunut sisälle vain kerran - pitänee korjata asia arkipäivänä viikonlopun sijaan.

Mala Master
Akuuttiin Taiwan-ikävään Punavuoren (ja Itiksen) helmi. Valitset buffetista haluamasi tuotteet (kalaa, lihaa, tofua, sieniä, kasviksia, äyriäisiä, nuudeleita) sekä haluamasi liemen. Kannattaa huomioida, että annos punnitaan ja rahastus painon mukaan, minimi oli muistaakseni 400 g sekä se, että tulinen on sitten tulista. Saat ison kulhon keittoa, jota voit vielä tuunata lisämausteilla!

Mei Lin
Autenttisempi kiinalainen Kampissa, josta saa mm possunsuoli-annoksen. Oma suosikkini on vegaaniset dumplingit chililiemessä ja kurkkusalaatti - nämä otetaan aina! Dumplingit ovat omatekoisia, eivät tehdasvalmisteisia pakasteita.

Sushi San
Munkkivuoren salattu helmi ostarilla. Pienen pieni paikka ja silti täältä saa aina todella freesiä ja hyvää sushia. Paikka ei ehkä ole kutsuva, mutta ruoka on aina hyvää ja tuoretta!

Sushi Wagocoro
Toinen pieni suosikkisushipaikkani Töölössä. Vain pari pöytää, kannattaa varata, jos et ota mukaan. Heillä on satunnaisesti myös erikoisempia raaka-aineita, kuten matsutakesushia tai tonnikalan vatsaa (rasvaisempaa ja arvostetumpaa tonnikalaleikkuuta).

Kizuna
Kotoisa japanilainen Punavuoressa. Ramenkeitto ei ole täällä ihan se juttu (sitä saa, muttei kaksista), mutta kaikenlaista muta kivaa löytyy. Olen käynyt vain kerran lounaalla ja syömäni sashimi-lohta, riisiä ja mm lohenmätiä sisältävä annos oli oikein maukas - ilta olisi kiva kokeilla. Paikka on suosittu viikonloppuisin.

Jumbowl noodle
Käsintehtyjä nuudeleita Kampissa (näillä saattaa olla toinenkin piste). Suosittu lounasaikaan erityisesti. Tykkään erityisesti kananuudeleista pähkinäkastikkeella. Nuudeleissa tosi hyvä, sitkas purutuntuma!

Tikke kebab
Luultavasti kaupungin parasta shish-kebabia Kontulan ostarilla. Paistavat haluamasi vartaat avotulella ja lisäksi saat linssikeittoa, salaattia ja naan-leipää. Paikka on aina suosittu ja täynnä ja tästä syystä eivät enää paista jokaiselle naan-leipää vasta tilauksesta, vaan tekevät ne ennakkoon. Pieni huononnus, mutta shish-vartaat ovat aina erinomaisia.

The Frogg, Pho Viet, Que Em
Näissä kolmessa en ole nyt käynyt pitkään aikaan, mutta ainakin aiemmin jokaisella on ollut tarjolla varsin maukasta phokeittoa! Que Emin lista on muutoinkin mielenkiintoinen, Pho Vietin muita annoksia kokeilisin varauksella.

Hummus House
Olen käynyt vain jo kuopatuissa Espoon paikoissa, mutta omistajat ovat yhä samat ja uskoisin heidän yhä tarjoavan yhtä herkullisia falafeleja. Ilokseni huomasin, että ovat pian avaamassa Espooseen uudelleen!

Bubbling under:
Nämä kolme paikkaa ovat listalla ja kehuttuja, mutten ole vielä ehtinyt itse käydä niissä. Katana ja Bui tarjoavat ramenia, Momossa on kehuttuja nepalilaisia momoja.
Katana
Bui Ramen
Momo Punavuori
Ja lisäksi vielä yksi, joka voisi olla kiva illalliselle ja sekin vielä kokematta:
Akira Izakaya

Re: Helsingin etniset ravintolat!

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   4.6.26 07:11:42

Kiitos, Ällö. Näistä menee kesällä muutamakin testiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.6.26 07:22:57

Miksi syrjit pajeetteja?

Päivämäärä:   4.6.26 07:32:32

>kontulan ostarilla

XD

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.26 07:44:34

"täjä: -
Päivämäärä: 4.6.26 07:32:32

>kontulan ostarilla

XD"

Siellähän se asuu.

Lähettäjä: Ranta 
Päivämäärä:   4.6.26 07:49:33

Olen kuullut tuosta Kontulan ostarin paikasta hyvää muualtakin. Helmiä voi todellakin löytyä syrjäisistä paikoista. Jos vaikka matkustelee esim. eteläisessä Euroopassa, niin parhaita ruokaelämyksiä saattaa saada nuhjuisista pikkuravintoloista kaukana keskustoista ja turistirysistä.

Kiva kun tuli tuosta muistutus, en ole vielä tullut siellä käyneeksi, vaikka kauan sitten kuulin siitä kehuja. Pitääkin ottaa tuo kohteeksi kesän aikana!

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.6.26 09:19:41

Harmi kun sulla ei ole suositella intialaisia ravintoloita. Tosin jos oikein olen ymmärtänyt niin Suomessa kaikki intialaiset ravintolat edustavat (pääosin) pohjois-intialaista keittiötä eivätkä ne etelä-intialaisille kelpaa.

Olisi siis kiva löytää hyvä ruokapaikka intialaiselle kaverille jolle ei oikeasti kelpaa mikään muu kuin kotiseutunsa ruoka. Mut laitan noita vinkattuja talteen jos vaikka kokeilisi käydä hänen kanssaan ainakin tuolla missä tulinen on oikeasti tulista.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   4.6.26 11:15:28

S, juu,valitettavasti ei ole intia/nepaliakselilta mitään. Olen kokeillut useita, mutta ovat aikalailla toistensa toisintoja. Sama ongelma oli noiden thaimaalaisten kanssa ennen kuin löysin tuon yhden. On ollut tarkoituksena käydä etsimässä Lontoosta kunnollinen intialainen, kunhan taas sinne eksyn.

Kontulan ostarilla on ihan hyviä etnisiä - tuohon yhteen eksyin sattumalta, kun piti saada syötävää koulusta reissuun lähtiessä ja katsoin lähialueiden ravintoloita. Erittäin hyvää shishiä ja niitä ei oikein Itä-Helsingin ohella muualta pk-seudulta saa. Tikke on huomioitu myös Helsingin Time Outissa taannoin, mikä ilahdutti suuresti.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.6.26 11:28:33

Ällö: jos löydät Lontoosta hyvän intialaisen niin vinkkaa täällä jos muistat. Olisi kiva käydä jossain oikeasti hyvässä intialaisessa ja Lontooseen matka/ matkoja suunnitteilla.

Kiitos kun viitsit näitä vinkkejä laittaa. Mä oon huono menemään mihinkään ravintolaan ja aina helpompi mennä jos joku on jo todennut hyväksi.

Päivämäärä:   4.6.26 11:42:15

>kun piti saada syötävää koulusta reissuun lähtiessä

Huutista Metropolialle. XD

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   4.6.26 12:35:23

Hyvä intialainen keskustassa on Samrat Eteläespalla, sinne vaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.26 13:13:07

Vai lähtee etsimään Lontoosta. Taitaa googlettaa Kontulassa.

Lähettäjä: jipa 
Päivämäärä:   4.6.26 15:25:29

Ihme kommentteja täällä taas. Käyn syömässä aika usein helsingin keskustassa ja kalliimmissakin paikoissa. Silti on kiva mennä välillä puhoksen tai kontulan ostareille fiilistelemään etnisiä ravintoloita siellä ja puhoksella tunnelmaa ylipäänsä.

Ei kannata olla noin ennakkoluuloinen.

Lähettäjä: Yök 
Päivämäärä:   4.6.26 17:01:55

Pääsyvaatimus intialaiseen ravintolaan kokiksi on pesemättömät handut paskallakäynnin jälkeen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.