|
Lähettäjä: Latte
Päivämäärä: 4.6.26 07:05:05
Ei mulla varmaan muita olekaan kuin outoja tapoja :D
Mulla on myös tuo, ettei juomaa tai ruoka-annosta saa syödä loppuun, vaan aina pitää jättää vähän pohjalle ja syödä tai juoda ne jämät myöhemmin. Just tuossa otin mun eilisen aamun tuorepuuron jämät tähän aamupalalle sekä katsoin eilisen iltapalan fetasalaatin jämiä jääkaapissa. Todella paljon parempaa varsinkin tuo salaatti olisi ollut ihan tuoreena annoksena, kun nyt jääkaapissa vettyneenä (mutta syön sen silti tänään loppuun ja jätän tän päivän ateriasta jämät taas seuraavalle kerralle :D) Ihan puhtaasti mullakin joku outo henkinen juttu.
Ja jos mulla on vaikkapa hedelmä, proteiinipatukka tms, niin en voi syödä niitä suoraan sellaisenaan, vaan lohkon ne ensin palasiksi kippoon + jätän vähintään yhden palan jäljelle. Kai se on mulla joku pelko siitä, että pidetään ahneena, jos syö jonkun loppuun asti kerralla
Myöskään lämmin ruoka ei oikein maistu, syön kotona kaiken kylmänä.
Voisin myös vallan hyvin elää pelkillä ns naposteltavilla / ns välipaloilla, vihaan sellaista täyden vatsan oloa (enkä puhu nyt ähkystä), mielummin napsin jotain pientä pitkin päivää ja koen pientä nälän tunnetta.
Suuri osa tavoista on varmasti juurtunut minuun jo ihan kotoa lapsuudesta, äitini oli nimittäin ruoan kanssa aika noh, omanlaisensa. Ei kovin terve näin aikuisena kun sitä ajattelee. Esim äiti oli kotona tarkka, ettei perheen naiset saanut syödä leipää koskaan muuta kuin puolikkaan viipaleen, juustoa ja levitettä ei saanut olla samalla leivällä vaan piti valita jompaa kumpaa, ennen ruokaa opetettiin juomaan iso lasi vettä ennen kuin sai aloittaa syömisen, kaikki talon herkut oli varattu vain vieraille ja jos äiti leipominen kaikki laitettiin ihan heti pakkaseen eikä meillä koskaan kukaan perheessä itse saanut niitä syödä ja olihan sitä kaikenlaista nyt kun miettii. Ja syy tuolle ei ollut esim rahan puute tai säästösyyt, vaan ihan puhtaasti äidin oma kiero ajatusmaailma siitä kuinka naisen kuuluu syödä mahd vähän ja jatkuvasti tarkkailla linjojaan…
|