Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Bartholin kysta?

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   3.6.26 20:10:51

Huomasin maanantaina, että minulla on tuolla alakerrassa häpyhuulen takaosassa kipeä patti ja pikaisen googlettelun perusteella se olisi joku bartholin kysta. En tiedä onko se tulehtunut vielä, vessassa kun pyyhkii niin siihen sattuu. Mutta istuessa ja kävellessä ei. Suuren herneen kokoinen ehkäpä.. ei ole koskaan ennen ollut. Milloin kannattaisi mennä lääkäriin? Onko täällä muita, keillä ollut sama vaiva?

Re: Bartholin kysta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.26 20:12:09

Ettei olisi tukkeutunut talirauhanen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.26 20:17:07

Kyllä se barholin rauhanen on. Ärsyttävä vaiva, ei sen takia lääkärille tarvitse mennä. Pidät itsesi puhtaana ja parissa viikossa rauhottuu. Itsellä vaivaa pari kertaa vuodessa, joskus tulee tippa mätää jonka jälkeen paranee välittömästi. Ärsyttävä asia mutta kohtele kuin vaikka haavaa sormenpäässä, ei se sen ihmeempi juttu ole.

Päivämäärä:   3.6.26 20:29:21

Minulla on ollut tukkeutunut talirauhanenkin joskus, mutta se on kyllä ollut mielestäni erilainen, niissä on aina se valkoinen mätäpää, mikä räjähtää aika äkkiä ja sitten tyhjentynyt ja hävinnyt nopeasti. Tässä ei ole nyt mitään mätäpäätä ja Googlen kuvien perusteella sijainti aika sama kuin bartholin kystalla ja muoto. Mietin vaan, mistä tiedän onko se tulehtunut? Istumakylvyt aloitin tänään, jos se auttaisi. Ei ole koskaan ennen ollut pattia tuossa kohtaa alakertaa ja näin isohkoa. Normaalisti olleet aika pieniä nuo tunkeutuneet ihohuokoset.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   3.6.26 22:40:51

Minulla oli sellainen iso patti mikä kasvoi yli herneen kokoiseksi. Ei siinä mitään päätä ollut eikä saanut mitään ulos. Kävin näyttämässä ja kyllä se oli talipatti. Se hävisikin sitten itsestään. Tulehtunut paise on kipeä ja ehkä punainen? Luultavasti tuokin on talipatti.

Päivämäärä:   3.6.26 22:50:50

Onhan tuo kipeä, kun vessassa käy ja pyyhkii, muuten ei istuminen esim satu tai liikkuminen. Samalla tavalla koskee kun talipatti, mutta tuo sijainti on ihan samassa kohdassa kun bartholin kysta. Ja näkee selvästi, ei ole mikään megaiso rypäleen kokoinen, mutta ehkä puolikkaan rypäleen kokoinen. Istuin todella kuumassa kylvyssä parikymmentä minuuttia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.6.26 23:34:28

Kysta se tuskin on, mutta paise ehkä tuloillaan. Hyvällä tuurilla paranee itsekseen, mutta mikäli tuosta kasvaa/muuttuu kipeämmäksi, niin on mukavampaa käydä tyhjentämässä lääkärissä.

Lähettäjä: Pläski 
Päivämäärä:   4.6.26 00:37:19

Saattaapa olla bartholin kysta. Mulla oli, pari päivää sinnittelin ja lopulta kävin lääkärissä. Kipeää teki puudutuspiikki ja tyhjennys, mutta helpotti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.26 00:40:08

Pari kertaa nuoruudessa ollut. Pesua vaan ja menee päivässä parissa ohi kun ei hirveesti hipelöi vaan yrittää unohtaa koko jutun

Päivämäärä:   4.6.26 08:11:27

Juu en hipelöi, koitan nyt pyyhkiä niin etten osu siihen ja huuhtelen käsisuihkulla puhtaaksi. Eilisten istumakylpyjen jälkeen tuntuu sen olemassaolo vähän enemmän, että olisikohan kohta räjähtämässä. Ei ainakaan ole kasvanut suuremmaksi. Ärsyttävä vaiva, toivottavasti ei tarvitsisi mennä lääkäriin.

Lähettäjä: Kelli 
Päivämäärä:   4.6.26 10:40:25

Mä yritin hoitaa itse, mutta ei auttanut. Lääkäriin oli mentävä ja ihan siedettävä se puhkaisu. Sen jälkeen pari päivää oli vielä kipeä ja sen jälkeen alkoi onni ja autuus.

Päivämäärä:   4.6.26 11:32:23

Kello, kauan odottelit ennen kuin menit lääkäriin? Ja ihan terveyskeskukseen vai? Yksityiseen ei ole rahaa

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   4.6.26 11:56:25

Reteesti puristin itse, sattui ihan tusti, mutta meni pois. Vaivaa ajoittain. jotkut alttiimpia kuin toiset i guess..

Lähettäjä: Kelli 
Päivämäärä:   4.6.26 12:19:23

En kyennyt tekemään töitä, kipeytyi työpäivän aikana, niin suoraan lääkärille

Päivämäärä:   4.6.26 13:13:47

Mulla tuli nyt vasta ekan kerran tuo, toivottavasti ei tule jatkossa. Voikohan sitä jotenkin ehkäistä ettei tule jatkossa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.