Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko sinusta outoa (on lomailusta)

Lähettäjä: Banjo 
Päivämäärä:   3.6.26 17:21:59

Onko sinusta outoa, jos joku ihminen ei ikinä käy "missään"? Siis on aina kotikaupungissa ja tekee yleensä vapaalla aika samoja asioita (sali, sarjat, kävely, pari kertaa vuodessa kavereiden tapaaminen). Kesälomalla henkilö voi käydä sadan kilometrin päässä olevassa pikkukaupungissa mökillä yön tai pari, mutta mitään muita matkoja ei ole. Tuntuu, että ihmiset reissaa nykyään tosi paljon...

Re: Onko sinusta outoa (on lomailusta)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.6.26 17:28:48

ei ole outoa, ei kaikilla ole varaa reissata ympäriinsä

Päivämäärä:   3.6.26 17:32:46

No ei ole rahasta kiinni. :)

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   3.6.26 17:32:52

Ei. Olen itse juuri tuollainen. Muut voivat pitää outona, mutta samapa tuo.

Lähettäjä: Sanna Lopakka 
Päivämäärä:   3.6.26 18:01:57

Eipä ole outoa. Emme mekään sulhaseni kanssa olla reissattu "missään". Ihan kotimaassa ollaan oltu. Päiväreissuja tehtiin muutamia vuosia sitten. Nyt mennyt useita vuosia ettei käydä missään. Hyvä kun Haaparannassa ollaan päästy käymään. Ja ei, ei ole kyse rahasta. Vaan meillä on mm asuntovaunu, joten ollaan siellä vietetty aikaa. Tosin nyt taitaa olla reilu vuosi sitten. Aika mennyt auton remottia tehdessä (aika-ajoittain ollut jotain laitettavaa).

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   3.6.26 18:09:37

Ei ole outoa. Jokainen saa tehdä lomallaan mitä haluaa.

Lähettäjä: voikokassaaskimmat 
Päivämäärä:   3.6.26 18:14:12

Minusta on outoa, että lähialepassa ei luvut summaudu yhteensä summaan tänään ip..laitoinkin s24 juttuu "alepa". Ei ollut mitään kampanjatuotteita tai alea S kortilla. Weird!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.6.26 18:34:49

Putoa on se, että ystäviä näkee vain pari kertaa vuodessa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.6.26 18:37:38

Outoa on lähinnä se, että ensimmäisenä oletetaan että johtuu rahasta.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   3.6.26 18:41:48

En ole ikinä pitänyt matkustelusta. Rahaa olisi ollut kyllä, mutta ennemmin olen ostanut vaikka uuden satulan. Jokainen tehköön sitä mikä tekee onnelliseksi, välittämättä muiden ihmettelyistä.

Lähettäjä: Junantuoma 
Päivämäärä:   3.6.26 18:59:05

Jääny taas S hinnat ja kassa synkronoimatta, tätä oli jokin aika sitte 007-alueella sielläpäin toistuvasti..lisää %-osuutta vaan aknenaamoja hommiin juuh, puotipuksuu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.26 19:00:35

Ei mitenkään outoa. En minäkään matkaile muualla kuin mökillä tai sukulaisten luona. Ulkomailla olen käynyt pari kertaa elämässäni, kotimaanmatkailua mihinkään lomakohteisiin en harrasta.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   3.6.26 19:11:56

Ei yhtään outoa. Outoa on se, että oletetaan kaikkien haluavan matkustella tai haleban uusia isoja elämyksiä. Uuden ison elämyksen voi saada vaikka lukemalla kirjan. Kirjastosta.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.6.26 19:25:27

Ei ole outoa. En mieti miksi joku tekee niin tai näin tai ei tee. Jokainen tehkööt mitä haluaa - tai olkoot tekemättä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.6.26 19:42:07

Miksi elämän pitäisi olla yksi iso Hopplopp, jossa on koko ajan uusia hienoja ärsykkeitä ja välipalaksi hattaraa? Tavallisuus on just hyvää! Siitä pitää osata nauttia.

Itse kyllä voin matkustellakin, mutta olen varsin onnellinen myös lomalla, jolla syödään myöhäistä aamupalaa, silitellään kissaa ja luetaan joku "roskakirja", pyräillään puistoon ja maataan nurmikolla katsomassa pilviä. Olisin sen jälkeen paljon palautuneempi kuin jos olisin lähtenyt viikonloppulomalle Tukholmaan, kiertänyt ostoskeskukset ja huvipuistot ja museot. Ehkä minulla on eri unelmat kuin näillä matkustelijoilla? Säästän rahaa siirtolapuutarhaan, hevoseen tai eläkerahastoon, joka mahdollistaa sen, että voin jäädä aiemmin pois työelämästä ja matkustella sitten myöhemmin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.26 19:56:33

en pidä outona, koska olen itse tuollainen :D vapaa-ajalla hevostelen, tai möllötän kotona. kavereita näen lähinnä tallilla. joskus saatan käydä kavereiden kanssa kaupungilla, jonkun luona kylässä, tmv mutta todella harvoin. ehkä 10v vuotta sitten kävin laivalla... yläasteikäisenä euroopan ulkopuolella. voisin kyllä reissatakin, mutta yksin en tykkää. olen vähän erakko, vaikea saada ystäviä... tähän tottuu.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   3.6.26 19:57:13

Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ihmiset tekevät vapaa-ajallaan.

Päivämäärä:   3.6.26 20:56:37

En koko viime kesäloman aikana poistunut kotikaupungingistani mihinkään ja asun vielä kerrostalossa. Ei ollut tarvetta käydä missään. Inhoan mökkeilyä sitäpaitsi.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   3.6.26 20:59:25

Ei ole outoa.

Lähettäjä: Tollo 
Päivämäärä:   3.6.26 20:59:38

Ei suomalainen saa sanoa ääneen, että inhoaa mökkeilyä! Kerro vielä ettet halua asua omakotitalossa ja ettet tykkää saunomisesta.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   3.6.26 21:15:22

No minä oon sellanen kotihiiri kans, että en ihmettele. Toki mulla osa johtuu terveydestä ja siitä, että on levättävä aika paljon. Eli sohvalla sarjoja katsellen ja neuloen (jos kroppa antaa myöden) vietän aika paljon aikaa.

Mulla on parveke melkoinen viidakko, kurkkua, tomaattia, kukkia jne. Ja miehen luona toisella puolella kaupunkia mulla on kasvihuone ja kasvimaa, perunamaa jne. Näiden parissa menee aikaa jonkun verran. Kasvimaalla toki enemmän tekemistä kuin parvekkeella.

Sitten käyn tallilla, lenkillä, laitan ruokaa, sienestän, teen jumppaa... Tykkään niitä samoja juttuja tehdä. Lapissa en oo ikinä käynyt (enkä esim Itä-Suomessa). Vaasassa kävin talvella, se oli mulle jo hurja suoritus :D Mutta sinne Lappiin ja Itä-Suomeen haluaisin etenkin sieniaikaan ;) Musta ois mieletöntä, jos voisi vuokrata jonkun asuntoauton/vaunun ja ottaa sienikuivuri mukaan ja parhaaseen herkkutattiaikaan pyöriä aina siellä, missä on hyvä sato meneillään :D Miehen työn vuoksi ei vaan onnistu ihan noin vaan.

Ulkomailla oon käynyt viimeksi vissiin '96 Virossa :D Ei ollut lapsuudessa varaakaan reissailla sen ihmeemmin. Meidän suvulla hienolla paikalla mökki Nauvossa, siellä paljon viettänyt kesällä aikaa lapsena. Haluaisin mm käydä Gotlannissa, mutta kun on hirveesti noita ruokarajoitteita, niin oon vähän arka kyllä lähteen ulkomaille.

Lähettäjä: Kotomaa 
Päivämäärä:   3.6.26 21:52:37

Hevoset kotona rajoittaa mutta kun asutaan niin mukavalla ja hienolla maaseudulla, ei huvita oikein käydä missään. Täällä on paljon metsää ja metsäteitä, pikku järviä ja lampia ja kallioisia kukkuloita ja mahdollisuus yöpyäkin joissain paikoissa asuntoautossa. Menee lomailusta ja hevoset hoituu normaalisti omin käsin samalla. Työmäärä usein myös aika pieni joten vapaa-aikaakin on enemmän kuin normi 8h työpäivillä työmatkoineen. Ei kyllä olisi varaa matkustellakaan tällä hetkellä, vaikka kyllä sekin ihan jees olisi.

Lähettäjä: No niin 
Päivämäärä:   3.6.26 22:17:19

Minusta kuulostaa tosi normaalilta. Itse olen aika tavalla samanlainen. Nuorempana menin senkin edestä, olin aina menossa. Nykyään ihan parasta olla yksin kotona, ettei ketään muita tai mökillä.
Ja etätyöt on melkein parasta mitä tiedän.

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   3.6.26 22:57:43

Itsellä tahtoo juurikin kaikki vapaat mennä vaan kotona lorvaillen ja tallilla oleskellen, just tänäänkin olin tallilla karkeasti arvioiden 7-8 h. Enkä edes sattunutkaan omaan hevoseeni. :'D mun "lomareissu" on se kun käyn tossa naapurikaupungissa (tunnin ajomatkan päässä) syömässä ja kiertämässä kaupat läpi. :D ei sitä yksin mihinkään reissuun osaa lähteä. Yhden kaverin kanssa välillä istutaan iltaa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.6.26 23:58:46

Mitä outoa tuossa on ?

Päivämäärä:   4.6.26 08:43:58

Paljon noita on ja sen huomaa ettei olla käyty kotikaupungin rajojen ulkopuolella. Ei olla nähty mitä elämä on muualla maailmassa (koskee myös heitä jotka lomailevat vain turistirysissä), pelätään vieraita kulttuureja ja eri näköisiä ihmisiä jne.

Päivämäärä:   4.6.26 08:50:19

Itse stressaannun lomailusta etenkin jos reissut on pitkiä. Ulkomaan/ etelänmatkoilla olen käynyt vain muutaman kerran nuorena yli 30 vuotta sitten.
Ei kiinnosta etelänlomat ym.vaikka vara olisi.
Harrastan kotimaan matkailua ja tykkään kylpylöistä, patikointipoluista, museoista jne.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.6.26 08:51:35

Ei ole outoa, enkä myöskään kohdista erityistä kiinnostusta siihen, mitä muut tekevät. Enemmän huomaan niitä jotka aina reissaa, kun työvuorolista on täynnä vapaatoiveita - ja monesti reissu ostettu jo, vaikka mahdollisuuksista ei olisi esihenkilöltä kysytty...

Lähettäjä: Salme 
Päivämäärä:   4.6.26 09:05:21

Mä oli viisikymppiseksi asti tuollainen. Elämä oli juurikin aloituksessa kuvatun kaltaista eri harrastuksilla. Erinäisistä syistä johtuen en matkustellut.

Syyt ovat poistuneet joten nykyään matkustelen, koska pitäähän rahat johonkin käyttää. Lisäksi mulla on joku kaipuu muualle ja välillä tuntuu että olen syntynyt väärään maahan.

Lähettäjä: orava 
Päivämäärä:   4.6.26 09:18:18

Olen juuri tuollainen, vasta parikymppinen ja päälle 80-vuotiaat isovanhempanikin ovat meneväisempiä. Työssäkäyvänä ei ole rahastakaan kiinni, tämä on täysin oma valinta ja mieltymyskysymys.

Viihdyn lisäksi yksin, väsyn melko helposti jos on menoa ja meininkiä ja väsyneenä puolestaan stressaannun helpommin uusissa paikoissa ja tilanteissa, ei kiva. Kun on vielä melko rikas sisäinen maailma niin harvoin ehtii kotonakaan tulla tylsää omien juttujen parissa. Päinvastoin, jos jotain kissanristiäisiä ilmaantuu niin ensisijainen tunne on että se vaan veisi aikaa niiltä omilta jutuilta. En ole koskaan kokenut huonoa omaatuntoa tai häpeää, tällainen vaan olen, muu maailma menkööt menojaan. :)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   4.6.26 12:10:50

Ei ole outoa, jos viihtyy kotona omissa tutuissa ympyröissä. Ei kaikki halua matkustella tai ei vaan halua käyttää rahojaan matkusteluun ym.
Monelle riittää pienemmät ympyrät ja yleensä heillä on myös vähemmän kavereita joita tapailisi. Jokainen saa tehdä elämästään omannäköisen, pääasia on että on itse tyytyväinen.

Lähettäjä: Konkka 
Päivämäärä:   4.6.26 12:16:13

Ei ole outoa, kunhan ei ala rajoittaa muiden menemisiä. Tunnen erään kotonaan viihtyvän ihmisen, jonka perheenjäsenetkään eivät meinaa päästä käymään missään, kun hän alkaa aina kyseenalaistaa että onko sinne ja sinne nyt pakko mennä. Hyvä että päästi lapsensa opiskelemaan kotipaikkakunnan ulkopuolelle, kun "kyllä täällä kotonakin töitä on!"

Eli on ihan ok, mutta pitää antaa muiden mennä jos he haluavat, eikä moralisoida toisten menemisiä.

Lähettäjä: Tämä syy 
Päivämäärä:   4.6.26 12:44:40

Mä en kovinkaan paljoa käy enää "missään". Syy ei ole se, etten tykkäisi itse matkakohteessa olemisesta. Siellä kyllä olen liikkeellä aamusta iltaan, kiertelen nähtävyyksiä, museoita, kävelen kaduilla jne. Nautin.

Vaan se, että vihaan sitä itse matkustamista niihin kohteisiin. Ensin junalla/bussilla (en omista autoa) lentokentällä Vantaalle. Sitä ennen toki jo kotoa asemalle. Kentällä oltava ajoissa, sitten notkuminen siellä. Lentokoneessa. Sitten taas kohteessa ulos kentältä ja majoituspaikkaan. Siinähän sitten on mennyt jo puolet päivästä ihan jo keski-eurooppaankin. Sama ruljanssi takaspäin. Tullessa kohteeseen väsynyt ja kiukkunen. Kotiin tullessa väsynyt ja kiukkuinen.

Automatkat eivät myöskään ole mikään ratkaisu. Autossa istumista vasta vihaankin, vaikka kuinka "näkee maisemia" samalla. Ei toimi laivatkaan. Ja sinne satamaankin pitäisi toki ensin matkustaa.

Voi, kun pystyisi teleporttaan itsensä suoraan kohteeseen :)

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   4.6.26 12:44:48

Olen 51v ja työkyvyttömyys eläkkeellä. Viihdyn kotona enkä käy oikeestaan missään, en edes halua. Ulkomailla en ole koskaan ollu enkä aio mennäkkään. Pyöräilen, käyn salilla tuossa lähellä. Kesällä hoidan kukkia takapihalla. Katselen sarjoja. En seurustele eikä ole ystäviä, en edes halua. Elämä on yksinkertasta ja mukavaa. Lapset asuu jo omillaan.

Lähettäjä: Haaveilija 
Päivämäärä:   4.6.26 12:56:04

Itse yritin matkustella kesälomalla mutta palautuminen ei ollut riittävää rauhallisellakaan lomalla.

Tuntui tyhmältä maksaa kymppejä päivästä jolloin halusi vain levätä joten vietän loman kotona levähdellen kun siltä tuntuu.

Päivämäärä:   4.6.26 16:42:52

Minusta se on aika outoa ainakin, jos henkilö on nuori. Tällä esimerkin tyypillä on 14 viikkoa lomaa vuodessa, ja ihan hyvät tulot. On käytännössä 363 päivää vuodessa kotona. Muutaman kerran vuodessa näkee livenä kavereitaan ja muuten hengailee himassa.

Sehän ei tietenkään mun takapuolta kutita sinänsä mitenkään, mutta siis vaikka ite oon kotona viihtyvä ihminen niin en osaisi kuvitella, etten koskaan lomalla kävis missään. Ja noin paljo lomaa vielä! Hänellä on myös kumppani, mutta sitä en tiedä, reissaako tää kumppani enemmän.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.6.26 17:00:34

Outoa on olla noin kiinnostunut jonkun muun menoista.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   4.6.26 17:06:52

En mä kerkee miettiä ees sitä mitä muut tekee vapaa-ajallaan, eikä kiinnosta. Omassa elämässä tarpeeksi mietittävää :)

Jos joku haluaa pysyä kotona, niin mikäs siinä! Jos joku haluaa matkustaa tukka putkella ympäri maailmaa, niin sitten matkustaa.

Lähettäjä: jewh 
Päivämäärä:   4.6.26 18:49:29

Ei ole outoa. Kaikilla ei ole varaa ja jotkut eivät vain tykkää reissata. Minä olen vähän noita molempia. En tykkää reissata eikä minulla ole varaakaan mihinkään ylimääräiseen. Reissaan yleensä ainoastan äitini luo, siskoni asuu perheineen samalla paikkakunnalla. Sekin tuntuu olevan liikaa, kun äidillä/siskollani on niin erilaiset tavat/rutiinit. Hotelleistakaan en tykkää, kun lakanat on ärsyttävät (yleensä polyesterisekoitusta) ja aamiainen tarjolla vain tiettyyn aikaan, kun minä taas tykkään olla joustava ja aamulla juon pelkän kahvin ja syön vasta myöhemmin, niin hotelliaamiaiset on aina vähän väkinäisiä minulle.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   4.6.26 21:42:00

Ei ole outoa. Lomailen itsekin ihan mielelläni kotona kaikessa rauhassa. Joskin käytännössä sitten kuitenkin matkustelen paljon vuosittain, kun pitää käydä jossain ristiäisissä, rippijuhlissa, lakkiaisissa, tmv., joku läheinen haluaa minut seuraksi ulkomaan matkalle tai loma-aika on ainoa tilaisuus nähdä kauempana asuvia ystäviä ja sukulaisia.

Hieman ehkä kyllä yllätyn, jos joku ei koskaan ole käynyt missään 100km kauempana kotikylästä. Juuri vähän aikaa sitten satuin julkisessa liikennevälineessä kuulemaan helsinkiläisten keskinäistä keskustelua ja muistan ihan vastaavia juttuja niin lapsuuden ratsastusleireiltä pk-seudulta kuin myöhemmin opiskeluaikoina muilta nuorilta aikuisilta, että osa helsinkiläisistä ei ikinä käy muualla Suomessa. Sukulaiset samalla paikkakunnalla, opiskelemaan jäädään samalle paikkakunnalle, töitä haetaan vain samalta paikkakunnalta jne. Tuntuu, että kaikkialla muualla Suomessa ihmiset muuttaa tarpeen mukaan ja sukulaisia ja ystäviä on ympäri maata ja sen myötä on tarpeen matkustaa heitä tapaamaan. Kai noita koko elämän samalla paikkakunnalla pitäneitä löytyy oikeasti joka niemestä ja notkelmasta, mutta jostain syystä olen aina törmännyt ilmiöön lähinnä helsinkiläisten kohdalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.