Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Milloin kroppa tottuu minipillereihin

Lähettäjä: Halitintti 
Päivämäärä:   3.6.26 15:17:50

Aloitin reilu viikko sitten minipillerit (Cerazette) ja nyt on kova väsymys, päänsärky ja mielialaheittelyt. Ilmeisesti normaaleja oireita alkuun, mutta kauan nämä kestävät? Google sanoi, että noin 3 kk kestää, mutta minkälaisia kokemuksia sennuilla? Ja onko auttaneet PMS-oireisiin?

Re: Milloin kroppa tottuu minipillereihin

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   3.6.26 15:23:39

Kovin yksilöllistä. Minulla ei ollut vastaavaa ollenkaan.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   3.6.26 15:45:29

Mulla on slinda nimenomaan tasaamaan pms oireita. Gynen mukaan ainoa valmiste, joka tutkitusti auttaa tasaamaan pms oireita. On se kyllä tehnytkin, vaikka ne rajut oireet tulee välillä läpi joka tapauksessa mutta muuten on tasaisempi olo eikä tee mieli puhelimessa huutaa ihmisille.

Lähettäjä: chico 
Päivämäärä:   3.6.26 16:40:07

Tosi yksilöllistä. Jollain menee ohi nopeasti. Osalta nuo oireet taas loppuu vasta sitten, kun pillereiden syöminenkin lopetetaan kokonaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.26 16:52:49

Samat pillerit ollut täällä vuosia. Alkuun oireet oli kamalia ja naamakin meni huonoon kuntoon. Muutaman kuukauden käytön jälkeen ei mitään oireita, ei myöskään menkkoja tai pms-oireita.

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   3.6.26 16:57:20

Yksilöllistä. Mulla Cerazette ei aiheuttanut mitään sivuoireita.

Cerazetten ei pitäisi vaikuttaa verenpaineeseen (mulla vaihdettiin toinen lääke tähän nimenomaan kohonneen verenpaineen takia), mutta päänsärky ja väsyttäminen ovat myös korkean verenpaineen oireita. Suosittelisin mittaamaan ja seuraamaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.26 17:12:56

Aloitin kans cerazettet runsas kuukausi sitten ja nuo alkuoireet kesti alle 10 päivää. Nyt mulla on miedot kuukautiset kestäneet jo 9 päivää mutta tämä on normaalia, ekat 3kk voi olla jatkuvaa tuhruvuotoa. Se loppuu sitten aikanaan. On ollut ihana jo huomata miten normaalin kuukautiskierron mielialanvaihtelut on tasaantuneet ja on hyvä fiilis jatkuvasti.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   3.6.26 17:19:39

Mulla oli Cerazette noin vuoden eikä nuo oireet loppunut ennen kuin pillerit loppu. Tai mulla oli ihan jäätäviä mieliala vaihteluita ja 365 päivää vuodesta menkat

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   3.6.26 20:26:54

Minulla cerazette aiheutti hirveää ahdistusta, mielialan vaihtelua, itkuisuutta yms. Loppui kun lopetin pillerit. Sama vaikutus mirena hormonikierukalla, oireet loppuivat kun kierukka poistettiin. Tiheät kuukautiset cerazetella kesti ainakin puoli vuotta kunnes tasaantui.

Lähettäjä: lll 
Päivämäärä:   3.6.26 21:59:34

Kokeilin Cerazettea aikoinaan, kuten muutamaa muutakin pilleriä, kaikilla ihan perseestä. Cerazette ehkä paras mutta kyllä siinä vaiheessa ku älysi että tauon eli "menkkojen" aikanahan alkaa panettamaan, niin heivasin hormonit pois elämästäni. En tarvinnut niitä muuhun kuin ehkäisyyn joten hommasin kuparikierukan. PMS on mitä on ja nyt on vaihtarit alkamassa, mutta kun kehoaan on aina kuunnellut ja ottanut asioista selvää niin osaa suhtautua.

Ymmärrän jos jollain on ihan hirveitä menkkoja joihin ei muu auta, muuten kehotan kyllä pysymään pillereistä kaukana jos tuntuu että ne vielä vähänkin ajan päästä sekottavat päätä ja kroppaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.26 22:33:26

Pillerit on ollut aivan ihanat. Mua niin harmittaa että elämäni meni pilalle, siis oikeastaan koko nuoruus kun piti taistella menkkojen, kipujen, tissikipujen, rajujen mielialanvaihtelujen kanssa. Äiti tosi lääkevastainen ja silloinen ns hippikaveripiiri myös, sitten tyhmänä uskoi.

Lähettäjä: Hjj 
Päivämäärä:   3.6.26 22:35:34

Aloitin Slindat noin puoli vuotta sitten. Ekat 2-3kk oli päänsärky tilanne tosi sekava (pahan ja varsinkin hormonaalisen migreenin takia vaihdettiin ye-pillerit näihin), mutta sen jälkeen migreeni väheni dramaattisesti. Olen pystynyt lopettamaan yhden migreeninestolääkkeen ja toisen osalta lopetus saattaa myös näyttää mahdolliselta. Mitään muita sivuvaikutuksia ei ole ollut, mutta edelleen aika järkky määrä minifinnejä ja finnien tapaisia patteja ilmestyy kasvoihin, päähän, rintoihin ja välillä muuallekin. Onko jollain iho rauhoittunut jossain vaiheessa myöhemmin tai merkin vaihto auttanut? Tiedän että Slinda on ainoa antiandrogeeninen minipilleri, ja migreenin takia ei olisi kauheasti varaa sekoittaa kroppaa uusilla muutoksilla, mutta tilanne turhauttaa.

Lähettäjä: hiiri 
Päivämäärä:   4.6.26 02:12:18

Minulla on slinda noin 9kk. Migreenit loppui heti, kun lopetin yhdistelmäpillerit.
Ainoa ongelmani on iho. Olen aina ollut akneen taipuvainen, mutta nyt on ollut tosi pahoja ongelmia kaulasta alaspäin. Pieniä ja ka isoja finnejä, kipeitä, rumia... Aloin käyttää vahvoja pesuaineita ja geelejä (panoxyl ja basiron) ja ne auttavat. En haluaisi enää yhdistelmäpillereitä... Ehkä pakko mennä ihotautilääkärille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.