Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tutut ovulaatio-oireet jäivät tulematta

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   3.6.26 14:29:45

Onko tämä nyt jotain esivaihdevuosien alkua? Olen 34v. Muutama kuukausi sitten päivän tarkka kiertoni lyheni äkisti 26 päivästä 24 päivään ja tunsin myös ovulaation aikaistuneen kahdella päivällä. Tunnen melko voimakkaana kipuna munasolun irtoamisen. Kolme päivää ennen ovista alkaa valkuaismainen valkovuoto. Munasolun irtoamispäivänä ja päivä sen jälkeen on rinnat mielettömän kipeät. Halut ovat hillittömät ovulaatiopäivänä ja pari päivää sitä ennen. Näin menty siis vuosia.

Nyt tässä kierrossa tuli melko vähäistä valkuaismaista vuotoa vain yhden päivän, seksihalut hyvin maltilliset. Rinnat ei missään kohtaa kipeät eikä tullut sitä +4kg ovisturvotustakaan. Ei myöskään oviskipuja, ei minkäänlaista jomotusta kuten ennen. Tein kaksi raskaustestiäkin varmuuden vuoksi ja ovat negatiivisia. Käviköhän nyt niin että ovista ei syystä tai toisesta tullutkaan? Mahtaakohan kuukautisetkaan alkaa ajallaan. Ei ole ollut stressiä tai sairasteluja.

Onko esivaihdevuosiin siirtyminen tällaista, että ovis oireet vaan jossain kierroissa jää tulematta?

Re: Tutut ovulaatio-oireet jäivät tulematta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.26 14:46:43

Voi olla myös, että oireet muuttuivat samasta syystä kuin kiertokin. Voi olla esivaihdevuodet tai mikä vaan. Onko parisuhdestatuksessa muutoksia?

Päivämäärä:   3.6.26 15:12:02

Mielenkiintoista seurata miten jatkossa kierrot toteutuu. Vakituisessa suhteessa olen, eli ei muutoksia sillä saralla

Päivämäärä:   3.6.26 15:47:31

Onko jotain uutta lääkitystä esim onko viimeaikoina rokotettu tms. Voi olla oikeastaa ihan mistä syystä vaan, en liikaa stressaisi. Ei välttämättä mitään esivaihdevuosiin liittyvää. Itsellä kans tosi vahvat ovulaatiot ja sitten pari kertaa vuodessa on sellaiset että miettii oliko jo vai ei kun oireita ei oikeen tunnu olevan siinä kuussa.

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   3.6.26 17:05:56

Muistelisin lukeneeni jostain, että ovulaatiota ei välttämättä tapahdu joka kierrolla. Vaikka kierto olisikin päivän tarkka, en olisi vielä ihmeissäni / huolissani.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.26 17:07:41

Minulla on kierto ja oireet muuttuneet isosti kaksi kertaa elämässäni enkä ole vielä neljääkymmentä.

Päivämäärä:   3.6.26 20:02:27

Elämässä ei ole muuttunut mikään. Olen perusterve, ei lääkityksiä. Tosiaan mitään stressaavaa jaksoakaan ei ole pitkään aikaan ollut. Elän mielestäni tosi terveellisesti. Minullakin kierto jotenkin muuttui 3 vuotta sitten kuopuksen synnyttyä ja sen jälkeen ovulaatio noudattanut aina samaa kaavaa ja ihmetytti että mitäs nyt kun moni oire puuttuu tai on hyvin lieviä. Saa nähdä alkaako jatkossa aina välillä olemaan tällaisia kiertoja.

Päivämäärä:   3.6.26 20:30:27

Siis missään iässä ovulaatiota ei tule joka kierrossa.
100% normaalia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.6.26 23:48:14

Kyllä tuossa iässä kuukautiskierto alkaa todennäköisesti muuttua. Itse olen ollut todella huolestunut asiasta jo vuosia, nyt täytin 40v. Vähän 30v. jälkeen muistan vielä, että kierto oli todella tarkasti 28 päivää ja selkeät ovisoireet. Siinä muutaman vuoden aikana minunkin kiertoni lyheni. Siitä jonkin ajan kuluttua havahduin, että ovista ei selkeästi aina tapahdu. Ehkä tuossa n. 38v. kuukautiset sitten runsastuivat todella paljon!

Eli kyllä kierto vain muuttuu vuosien myötä. Olen kuitenkin itse tällä hetkellä melko tukevasti raskaana, joten kroppa kuitenkin vielä toimii! :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.