Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaverin diagnoosi?

Lähettäjä: Kamu 
Päivämäärä:   3.6.26 12:56:12

Olin viikonlopun verran auttelemassa kaverin maatilalla. Laitettiin aitoja jne. Ne sujui kyllä. Mutta se arki sitten siellä kaverin kotona. Esim..Aamupalalle oli piirakoita jotka täytyi voidella ja laittaa uuniin. Aloin niitä laittamaan ja kaverilta tuli jatkuvasti ohjeistusta millä pöydällä asia täytyy tehdä, miten asetella pellille, miten likainen haarukka asetellaan koneeseen jne. Oon kuitenkin 35v ja muutamat piirakat paistanut. Tuntui ettei mikään tekemäni kelvannut vaan jatkuvasti tuli ohjeistusta miten tulee toimia. Kosteaa pyyhettä ei saanut kuivattaa oman huoneeni kaapin kahvassa. Vesilasin alle piti laittaa alunen, tuolia kuulemma raahasin siirtyessäni.. piti nostaa. Kaikkea tällästä tosi olematonta pientä, mutta sai kyllä varomaan jatkuvasti tekemisiäni. Mikä saa ihmisen toimimaan näin?

Re: Kaverin diagnoosi?

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   3.6.26 13:07:05

Mulkkuus ei ole sairaus.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.6.26 13:20:36

"Kosteaa pyyhettä ei saanut kuivattaa oman huoneeni kaapin kahvassa. Vesilasin alle piti laittaa alunen"

Kuulostaa siltä, että sulta ei sujunut ne hommat..

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   3.6.26 15:29:41

Mistä kumpuaa tämä into etsiä jotain diagnooseja joka asiaan? Toiset ovat luonteeltaan huithapeleita, toiset taas tarkkoja siisteydestä yms. Aloittaja on selvästi suuripiirteisempi persoona, kun taas kaverinsa vähän kontrollifriikki. Lasinalustan käyttäminen on ihan järkevää, kun kaikki pinnat eivät kestä kondensaatiovettä. Eikä tuoleilla ole tarpeen raapia lattiaa. Jokaisella on tapoja ja tottumuksia ja monissa voi olla taustalla ihan järkevä syy, kuten vaikka tuossa lasinalustan käytössä. Kaverille lasinalusta on arkinen ja tavallinen juttu, sinulle ilmeisesti ei.

Ja lyön vetoa, että sinullakin on aloittaja piintyneitä tapoja tehdä asioita. Kaikilla on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.26 15:50:29

OCD oireitahan noi on. Oma isäni oli samanlainen, siihen vielä pisara mulkkumaisuutta päälle niin oli oikeen hyvä yhdistelmä. Ei kai kukaan normaali ala kertomaan vieraalle miten joku haarukka laitetaan tiskikoneeseen.

Lähettäjä: gjrj 
Päivämäärä:   3.6.26 16:24:10

Minä olen monista asioista tarkka, mutten kuitenkaan niin tarkka, että nirputtaisin tauotta. Vaikka itse teen asiat tarkasti, niin toisten tehdessä vähän sinne päin vain kuristun sisäisesti ja annan olla. Vain sellaisista asioista, joilla oikeasti on merkitystä, viitsin sanoa. Esim. jos jollain on tapana tehdä kaikki metelöiden ja paiskoa ihan kaikkea sinne tänne, sanon, että älä paisko, kuulo lähtee. Tai kun paiskoo jotain särkyvää (astiat), niin sanon, että älä heittele niitä. Tai jos joku käy ulkona paljain jaloin ja sitten menee olkkariin pyyhkimään jalkansa mattoon tai sohvaan, niin sanon, että olisit pyyhkinyt jalat eteisen mattoon tai jopa käynyt pesemässä ne (tai laittanut kengät). Tuostakin yleensä ihmiset valittavat "Ei voi olla noin tarkkaa..." eikä heitä haittaa, että matossa/sohvassa on jaloista jääneet likarannut. Tuollaiset eivät kylään toiste tule.

Mutta en jaksa valittaa siitä, että joku täyttää tiskikoneen väärin tai jostain keittiön tasosta.

Kaverisi vaikuttaa neuroottiselta, ehkä jopa pakko-oireinen häiriö OCD.

Lähettäjä: Dun 
Päivämäärä:   3.6.26 16:49:27

Mä ymmärrän tarkkuuden ja sen, ettei halua pintoihin raahaus- tai kosteusjälkiä jne. Toiset haluavat pitää omaisuutensa siistinä ja hyvässä kunnossa. Mutta menihän tuo nyt jo naputtamisen puolelle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.