Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vauva ja kissatalous

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.26 15:18:18

Te joilla on lapsi ja kissatalous- suojasitteko mitenkään vauvan sängyn että kissat ei voi mennä sinne?

Meillä on useita kissoja. Kookkaita ja todella uteliaita ja sellasia jotka ihan hyvin saattaisi mennä nukkumaan tulevan vastasyntyneen päälle. Ovat myös sen verta itsepäisiä, että mikään ennakkokoulutus ei valitettavasti mene noilla aina kalloon. Amazonissa näytti olevan vauvan sänkyyn ihan luotu verkko vauvan sänkyyn kissoja varten mutta nekin vähän sellasia missä moni kissa kuvassa makaa sitten sen verkon päällä ja sekään ei kuulosta hirveen kivalta. Miten teillä on tehty joilla pelkoa aiheeseen on ollut?

Re: Vauva ja kissatalous

Päivämäärä:   2.6.26 15:30:54

Makkarin ovi kiinni riitti meillä.

Suosittelen muutenkin varautumaan estämään kaikin keinoin kissojen pääsyn sekä vaunuihin että lapsen sänkyyn. Puklut ja vauva muutenkin haisee sen verran oudolta että tosi moni kissa ihan vimmaisesti kusee rattaat ja pinnasängyt.

Päivämäärä:   2.6.26 15:37:43

Oho tuo on minulle uutta tietoa. Kiitos vinkistä!

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.6.26 15:47:00

Meillä oli makkarin ovi kiinni että sinne ei kissa päässyt. Vaunuissa oli kissaverkko että ei päässyt ulkona nukkuvan vauvan kanssa vaunuihin.
Kissa voi tosiaan mennä nukkumaan vaikka vauvan kasvojen päälle . Kissoja varmasti mahdoton opettaa luotettavasti pysymään poissa vauvan luota.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   2.6.26 16:58:43

Meillä vauva nukkui minun vieressä niin yöaikaan ei ollut ongelma. Joskus kissa oli jalkopäässä, joskus ei, mutta itse olin kyllä tietoinen missä kissa ja vauva on kun sängyssä olivat. Enemmin meillä ongelma oli että kissa on kova pyytämään ruokaa aamulla etenkin joten sen takia oli pakko laittaa makkarin ovi kiinni ja kissa ulkopuolella. Meillä kissa rakastaa kyllä rakkaita nukkumapaikkaa mutta ei ole koskaan edes yrittänyt niihin vauvan kanssa. On sen verran iso että oletan sen kokevan ettei tilaa ole riittävästi. Ja toki silloin kun vaiva rattaissa nukkui niin oli kuitenkin aina näkösällä eli jälleen kerran itse tietoinen siitä missä vauva ja kissa on toisiinsa nähden. Ja toki heti kun vauva oli vähän vanhempi ja rupesi ottamaan kiinni ja liikkumaan, kissa oppi nopeasti ettei kannata tulla lähelle.

Ihan hyttysverkko tai sadesuoja toimii rattaissa, itse en kyllä kokeilisi mitään verkkoa sänkyyn, mieluummin ihan vaan ovi kiinni

Lähettäjä: () 
Päivämäärä:   2.6.26 18:59:11

Meillä kissat oppivat nopeasti välttämään pinnasänkyä ja vaunuja kun vauva oli niissä. Sitten kun ei ollut niin rakastivat vaunuja nukkumapaikkana. Tunkivat molemmat sinne aina, pidin sitä läppää päällä ja annoin nukkua, mutta jos tosiaan joskus vahingossa meinasivat mennä vauvan päälle, säikähtivät ja hyppäsivät heti pois.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   2.6.26 19:26:19

Riitti kun kerran pöllytin kissan pois pinnasängystä. Ei sen puoleen se vauvakaan siellä nukkunut.

Rattaissa se kissa nukkui sisällä, kun olivat tyhjänä. :D

Eikä kyllä kussut yhtään mihinkään, fiksu kun oli. Kolme vauvaa "hoiti", eikä mitään ongelmaa. Aina se ihmetteli, että taasko lisää.

Päivämäärä:   2.6.26 19:38:05

Meillä ei ollut vauvalle sänkyä mutta makkarissa ovi kiinni kun kaikki ei mahtuneet sänkyyn. Päiväunet nukkui sohvalla tai sitterissä ja taaperona rattaissa. Niitä ei suojattu silloin kun lapsi niissä oli. Muuten karvaamisen takia jotenkin.

Lähettäjä: Op 
Päivämäärä:   2.6.26 20:33:49

Normaalit kissat nyt eivät pissaile ympäriinsä. Meillä oli varmuudeksi suojaverkko, muistaakseni Jollyroomista hankittu. Eivät tosin kissat muutenkaan pinnasänkyyn kiipeilleet lapsen siellä ollessa.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   2.6.26 21:02:46

Meillä oli 2 kissaa ja ne kyllä väisti vauvaa. Oli semmonen sitterin tyylinen missä vauva ei vielä ollu ollenkaan niin toinen kissa siinä köllötti mutta kun vauva kävi siinä kerran niin ei ikinä enää menny siihen. Eivät menny sänkyyn, vaunuihin tai mihinkään missä oli vauvan tuoksu.

Päivämäärä:   2.6.26 21:18:12

Sen verran tunnen omat kissani, että eivät tosiaan tunge vaunuihin tai sänkyyn vauvan siellä ollessa. Vaunuissa ovat käyneet haistelemassa, pinnasängyssä joskus nukkuvat, kun vauva ei ole siellä. Eivät halua olla vauvan vieressä, saatika että menisivät sen päälle. Koitapa itse nukkua jonkun naaman päällä. Koirat ne ovat enemmän lapsia tappaneet kuin kissat.

Päivämäärä:   2.6.26 22:07:39

Kyllä meillä kissat nukkuivat rattaissa taaperon päällä ja sohvalla vauvan kyljessä kiinni mutta saivat niin tehdäkin. Nykyäänkin 3v. monesti halaa kissaa päiväunia nukkuessa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   2.6.26 22:17:17

Meillä on kanssa uteliaita ja isoja kissoja. Stressasin ennen vauvan tuloa miten yhteiselo sujuu ja nyt voin todeta että oli turhaa stressiä. Kissat eivät mene vauvan sänkyyn tai vaunuihin. Vauva on heistä vähän pelottava ilmestys vaikka käyvätkin joskus hänet haistelemassa kun on minulla sylissä. En tietysti jätä kissoja ja vauvaa valvomatta. Yöllä vauva nukkuu ensisängyssä sänkyni vieressä, toinen kissa mun päällä ja toinen olkkarissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.