Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten ajatella positiivisemmin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.26 12:14:39

Vaikea ajatella positiivisesti paljon mistään, kun taustalla näen kuitenkin sen huonon puolen. Esimerkkejä:

-Kaunis luontopolku ja järvi —> Tännekin vedetty tehtaan purkuputki johon teollisuusjätevedet lasketaan.
-Suomi juhlii MM kultaa. —> Mutta ketään ei saada torille oikeasti tärkeiden asioiden puolesta.
-Ihanaa, Euroviisut! —> Tuomariäänet tämänkin ratkaisee, kuten huomattiin Käärijän kohdalla. Poliittinen kilpailu muutenkin. En enää seuraa.

Tuossa nyt muutama. Miten päästä eroon negatiivisesta ajattelusta? Tärkeää tiedostaa epäkohdat, mutta tämä syö vain minua itseä. Ei tee hyvää.

Re: Miten ajatella positiivisemmin?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.6.26 12:26:30

" Mutta ketään ei saada torille oikeasti tärkeiden asioiden puolesta"

Kuten esimerkiksi? Torilla huutelu tai maantiellä istuskelu ei ole tapa, jolla demokratiassa hoidetaan asioita. Jos haluat vaikuttaa, lähde itse mukaan politiikkaan äläkä odota, että se kuuluisa joku muu tekee asioita puolestasi.

PS: Ympäristölait estävät teollisuusjätevesien laskemisen vesistöihin puhdistamattomina. Ja puhdistettuna ne voi hyvin laskea sinne, koska siitä ei ole mitään haittaa.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   2.6.26 14:57:55

Yritä ajatella niin, ettei kannata murehtia ja negailla sellaista, mille et itse VOI mitään. Joo, voit boikotoida niitä viisuja, mutta et pysty itse muuttamaan niitä. Monella joku isompi juttu elämässä muuttaa suhtautumista - esim vaikea sairastuminen. Sitä en toki voi suositella.

Itsellä se kuitenkin muutti suhtautumista ja etenkin se, kun toivuin pitkästä sairaudesta. Olen paljon onnellisempi pienistä jutuista, enkä halua kuluttaa energiaa murehtimalla sellaista, mille en voi mitään.

Tänään on ollut vähän blaah päivä muuten, mutta tulin iloiseksi kun kävin kiertelemässä mun kasvimaata ja kantarellipaikkaa (kyllä, siellä todellakin tuli jo 28.5. ensimmäiset minipienet kantarellien alut näkyviin!!! Toki kastellaan toistaseks etteivät kuivu, mutta ollaan monena keväänä kasteltu eikä ikinä noin aikaisin ole näkynyt alkuja!).
Olen ihan omin kätösin onnistunut saamaan alulle tuota kasvimaata, kylvänyt itse kaikki, istuttanut itse kaikki muut paitsi osan perunoista mies istutti mun kanssa. Vaihtanut laatikoihin mullat ja lannoittanut itse jne. Vitsit miten siistiä seurata, kuinka nuo kaikki kasvaa!!

Lähettäjä: Hullu 
Päivämäärä:   2.6.26 15:12:48

Mun terapeutti kehottaa menemään syvemmälle näihin ajatuksiin. Siis silleen että kysyt iteltäs vaikka että ”miksi mulle tulee tästä negatiivinen olo? Miten tuo asia koskee minua? Ja sitä rataa…

Sitten lopulta pääsee itse siihen toteamukseen että ei siinä asiassa olekaan oikeastaan mitään syytä olla ärtynyt. Tai löytää vastauksen että ärsyttää koska se sotii omia arvoja vastaan.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.6.26 15:15:14

Lopetat yliajattelun, ennen kuin se ehtii alkaa. Tämä on aluksi vaikeaa, mutta siinä harjaantuu. Moni saa hyötyä kiitollisuuspäiväkirjan tai vastaavan pitämisestä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.26 17:50:15

"-Ihanaa, Euroviisut! —> Tuomariäänet tämänkin ratkaisee, kuten huomattiin Käärijän kohdalla"

Yleisöäänet kyllä tänä vuonna ratkaisi.

Eli ei tuo sinun pessimistinen ajatusmallisi ole edes oikea. Miksi turhaan takerrut siihen.

Päivämäärä:   2.6.26 18:25:15

Lähettäjä: Hullu : No entäs kun joku ihminen saa sut "raivon partaalle" sanoin ja teoin? Mitäs pitäs ajatella tai terapeutti sanoisi? Ja kyllä on pakko olla tekemisissä.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   3.6.26 13:49:32

Käytät sen energian mikä sulla menis ärsyyntymiseen, niistä asioista tykkäämiseen joista todella tykkäät. Eli: jätä muu huomiotta. Tee sitä mistä nautit.

Päivämäärä:   4.6.26 13:13:38

” Lähettäjä: .
Päivämäärä: 2.6.26 18:25:15

Lähettäjä: Hullu : No entäs kun joku ihminen saa sut "raivon partaalle" sanoin ja teoin? Mitäs pitäs ajatella tai terapeutti sanoisi? Ja kyllä on pakko olla tekemisissä.”

Kokeile lukea kirja: Let them -teoria (Mel Robbins)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.6.26 13:22:23

Tuntuuko sinusta että ilo ja asioista nauttiminen on turhaa tai kiellettyä niin kauan kun maailmassa on korjattavaa?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.