|
Lähettäjä: djd
Päivämäärä: 3.6.26 16:52:07
"kaikki leivät (myös minun) oli sisäpuolelta voideltu ketsupilla. En tiedä mistä tuttu oli ajatellut, että ketsuppi tehdään. Aika usein ketsuppipulloissa jopa on tomaatin kuva."
Täällä toinen tomaattiallergikko, joka on monta kertaa törmännyt tuohon samaan.
Jostain syystä ihmiset eivät pidä ketsuppia tomaattina. Kun sanon, ettei syö tuota kun siinä on tomaattia, he nauravat "Ei tässä oo tomaattia, ainoastaan ketsuppia! :DD". Kun vastaan siihen, että "niin, on siinä ketsuppia", he tuijottavat minua halveksivan näköisenä. Kun sanon, että ketsuppi on tehty tomaatista, he ovat aivan ihmeissään, kun eivät tienneet. Vaikka ihan ketsuppipurkissa lukisi TOMAATTIKETSUPPI.
Ihan liian monta kertaa on lämppärit voideltu ketsupilla, kastikkeeseen tai keittoon laitettu ketsuppia, jne. Mutta ilmeisesti ihmiset ajattelevat, että vain tuore tomaatti on tomaattia ja aurinkokuivatut tomaatit, tomaattimurska, marinadin tai mausteseoksen tomaatti ei ole tomaattia....
Olen niin pahasti alelrginen, etten siedä tomaattia yhtään. Olen saanut allergisen reaktion kun käytin kaverin haarukkaa ja kaveri oli syönyt tomaattipitoista ruokaa.
|