Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Mikähän logiikka tässäkin oli?"

Lähettäjä: muute 
Päivämäärä:   2.6.26 11:31:54

Kerrotaan tässä ketjussa tilanteita, joissa olette ihmetelleet, että mitähän toisen päässä on pyörinyt ja miksi toimi noin.

Eksäni äiti lähetti pojalleen postipaketin. Sen sijaan, että olisi kysynyt osoitteen, hän päätti etsiä sen nimellä numerotiedustelusta. Ei siis puhelinnumerolla, vaan nimellä. Tuon nimisiä henkilöitä oli tällä paikkakunnalla 18 kpl, niin hän sitten valitsi niistä jonkun ihan summan mutikassa. Paketti päätyi jollekin miehelle melkein 15 km päähän. Meillä ei ollut autoa ja sijainti oli hankala julkisilla kulkien, niin eksäni pyysi kaveriltaan auton lainaan, että sai haettua paketin.

Eksäni kysyi äidiltään, miksi lähetti sen väärään osoitteeseen ja hän vastasi, että "en jaksanut käydä läpi kaikkia yhteystietoja kun niitä tuli numerotiedustelusta niin paljon".

Siis OIKEASTI... Eikö voi kysyä paketin vastaanottajalta osoitetta? Tai jos numerotiedustelusta etsii, niin etsisi PUHELINNUMEROLLA eikä nimellä.

Eksäni ei edes tiennyt, että äitinsä aikoo hänelle lähettää paketin. Ihmetteli, kun joku tuntematon mies (kaima) soittaa, että mulla on paketti joka kuuluu sulle. Olimme vasta muuttaneet tänne eikä eksäni ollut antanut äidilleen osoitettaan. Jos hän olisi etsinyt numerotiedustelusta minun nimelläni, niin minulla ei ole kaimoja ja olisi saanut oikean osoitteen. Mutta silti... Valkkaa jonkun osoitteen ihan summan mutikassa?

Re: "Mikähän logiikka tässäkin oli?"

Lähettäjä: Op 
Päivämäärä:   2.6.26 11:49:57

Ihmiset ovat tyhmiä. Eipä tuo enempää vaadi.

Lähettäjä: selittäjä 
Päivämäärä:   2.6.26 12:26:55

Logiikka oli se, että hän jostain syystä koki tuon paketin lähettämisen jollakin tapaa ikäväksi velvollisuudeksi ja vastuuksi, ja teki sen hyvin pitkin hampain, vastentahtoisesti ja vastenmielisesti (ja tätä et muuten voi päätellä mistään ulkoisista seikoista, pitäisi päästä henkilön pään sisään). Joten hän ajatteli että osoitteen kanssa hän ainakin tekee ihan vähimmän mahdollisen ja paketti menee sitten minne menee eikä se ole enää hänen vastuullaan. Eräänlaista passiivis-aggressiivista postitusta siis. On luultavasti tuosta autorumbasta kuultuaan vähän myhäillytkin että siitäs saivat vaikka hänhän on toki kaikkeen viaton, koska paketti on kuitenkin mennyt Matti Meikäläiselle kaupunkiin X aivan kuten kuuluukin.

Lähettäjä: kss 
Päivämäärä:   2.6.26 13:21:47

Aika jännä että pyytämättä (?) jaksaa lähettää paketin muttei jaksa kysyä että mihin osoitteeseen se pitäisi lähettää....

Olen aina ihmetellyt sitä että laitetaan joku tavara väärään paikkaan ja ajatellaan että ei se haittaa kun ei sitä kukaan huomaa. Esim. kirjastossa laitetaan kirja ihan vaan johonkin hyllyyn sen sijaan, että veisi sen kärryyn josta työntekijä vie sen oikeaan hyllyyn tai että itse veisi sen oikeaan hyllyyn.

Lisäksi kaupoissa on usein tuotteita ihan väärässä paikassa niin että syntyy hävikkiä. Sipsipussi pakastealtaassa, leikkelepaketti murohyllyssä ja jäätelöpaketti leipähyllyssä. Kun ei ostetakaan jotain vaan mieli muuttuu ja jätetään ne tuotteet sitten mihin sattuu.

En tajua mikä jätki tuossa on kun eikö ne tuotteet voisi palauttaa sinne mihin ne kuuluu?

Lähettäjä: Kuolinsanoma 
Päivämäärä:   2.6.26 13:56:57

Isosetäni oli meidän kaupungissa tunnettu henkilö työnsä vuoksi. Hän kuoli viime syksynä. Oli kuollut yöllä, isotätini (ukkini sisko) ilmoitti kuolemasta ukilleni aamulla, ukki kertoi mummulleni ja mummuni soitti äidilleni. Olin töissä ja koska asia ei ollut mitenkään kiireellinen, äitini ajatteli ilmoittaa minulle kuolemasta vasta työpäivän jälkeen.

Lounaalla selasin facea, kuulun ryhmään ”Vanhoja valokuvia paikkakunnalta X” ja sinne joku random tyyppi oli postannut vanhan kuvan isosedästäni tekstillä ”kevyet mullat ja osanotto omaisille”.

Silloin tuli mieleen, että mikä logiikka on ilmoittaa jonkun vieraan ihmisen kuolemasta julkisessa fb-ryhmässä, kun kuolemasta on alle 12h, kaikkia sukulaisiakaan ei ole vielä tavoitettu eikä kuolemasta ole julkisesti kerrottu (esim. lehti-ilmoituksella).

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   2.6.26 14:01:39

Joillekin on NIIN tärkeää olla ensimmäinen ja saada kommentteja omaan postaukseensa ettei pysty ajattelemaan muuta kuin omaa napaansa.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   2.6.26 14:33:58

Mulle kävi vähän samoin kuin Kuolinsanomalle. Oma isovanhempani siis menehtyi myöhään illalla, eikä äitini ehtinyt vielä ilmoittaa minulle ja siskolleni asiasta, kun oli ajatellut tehdä sen vasta aamulla, mutta serkkumme oli jo heti tuolloin illalla laittanut facebookiin päivityksen, joten sitä kautta selvisi meillekin...

Toinen juttu mikä tulee mieleen on, kun oltiin miehen kanssa pari päivää reissussa ja meillä kävi kissanhoitaja kahdesti päivässä. Kissoilla on raksuautomaatti ja lisäksi saavat märkäruokaa. Reissun aikana raksuautomaatti oli kaatunut kumoon, mutta kissanhoitajalle ei sitten tullut mieleen nostaa sitä pystyyn, vaan oli vaan ottanut töpselin pois seinästä, eikä ilmoittanut meille mitään asiasta, joten kissat eivät olleet saaneet raksuja. Onneksi märkäruuan olivat saaneet kuitenkin, joten eivät ihan nälissään sentään olleet.

Lähettäjä: uytx 
Päivämäärä:   2.6.26 14:36:37

Kuolinsanoma:
Minä sain tietää isäni menehtyneen lukiessani siitä äitini ja siskoni FB-postaukset. Molemmilla oli ihrveä kiire päästä nyyhkimään someen että nyt on tyttäreltä isi kuollut ja vaimo jäänyt leskeksi, mutta kumpikaan ei vaivautunut kertomaan asiasta minulle. Päivitykset oli laitettu someen noin 2 h isän kuoleman jälkeen, minulle kerrottiin noin tunnin päästä tuosta.

Eli aika moni äidin ja siskoni kaveri sai isäni kuolemasta kuulla ennen minua.

Äiti oli siis isän kanssa naimimissa ja olin isän kanssa tekemisissä ja väleissä. Mutta tuolloin eri paikkakunnalla. Ei siis ollut mitään syytä jättää minua informoimatta, mutta kun somehu0raus on tärkeämpää....

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   2.6.26 15:16:05

Olen aina ihmetellyt sitä että laitetaan joku tavara väärään paikkaan ja ajatellaan että ei se haittaa kun ei sitä kukaan huomaa. Esim. kirjastossa laitetaan kirja ihan vaan johonkin hyllyyn sen sijaan, että veisi sen kärryyn josta työntekijä vie sen oikeaan hyllyyn tai että itse veisi sen oikeaan hyllyyn.

Lisäksi kaupoissa on usein tuotteita ihan väärässä paikassa niin että syntyy hävikkiä. Sipsipussi pakastealtaassa, leikkelepaketti murohyllyssä ja jäätelöpaketti leipähyllyssä. Kun ei ostetakaan jotain vaan mieli muuttuu ja jätetään ne tuotteet sitten mihin sattuu.

En tajua mikä jätki tuossa on kun eikö ne tuotteet voisi palauttaa sinne mihin ne kuuluu?

Ilmoita

- Niin no, sen jättäjän kannalta minusta ihan yksinkertaisen selkeää ja loogista: säästyy omaa aikaa koska "ei oo mun ongelma". Objektiivisesti katsoen toki todella typerää ja itsekästä.

Kirjastossa työskennelleenä voin allekirjoittaa että tuosta kirjojen työntämisestä vain johonkin hyllyyn aiheutuu harmia enemmän kuin jättäjä ehkä tajuaa. Maalaisjärjellä sentään ymmärtää että kinkkupaketti pilaantuu keksihyllyssä, mutta kirjaston luokitusjärjestelmä ei tunnu olevan kaikille niin selvä. Silti luulisi että huomaavainen ja fiksu ihminen palauttaisi kirjan edes sinne mistä ottikin tai jos ei sitä enää muista, niin palautuskärryyn. Jos kyseistä sinnetänne jätettyä kirjaa on vielä koko kirjastossa vain yksi nide, niin siinäpä sitä lähdet etsimään asiakkaalle sieltä tuhansien kirjojen joukosta, ja koska sellaiseen harvoin on aikaa niin eipä niitä usein löydykään enää kuin sattumalta. Se on vielä tuossa käsittämättömintä, että sen sijaan että jätettäisiin se kirja edes vähän hujan hajan jolloin se pistäisi hyllystä silmään ja löytäisi nopeammin oikealle paikalleen, niin ei, kun sen verran paradoksaalisesti nähdään kuitenkin vaivaa että työnnetään se sinne väärään riviin siististi. Mutta minä minä -ajattelu kai tuossakin taustalla, jos jotakin ajatellaan ylipäätään.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   2.6.26 22:22:51

Postipaketista tuli mieleen mummoni ja aika kun tuli nykyiset postiautomaatit ekaa kertaa käyttöön. Mummoni päätti lähettää minulle paketin, kun sai alekoodin ja lähetti ruokaa paketissa. Ihana ajatus, mutta:
a) ei kysynyt, minne automaattiin paketin lähettää (iso kaupunki) ja lähetti sen sitten toiselle puolelle kaupunkia
b) Ei kysynyt, olenko kotona ja joudanko hakemaan pakettia
c) lähetti paketissa tuoreita muikkuja leivinpaperiin ja sanomalehtiin käärittynä ja oli siinä joku ohut pussi ympärillä, paketissa vähän muutakin ja kaikki pahvilaatikossa
d) ei kertonut mitä paketissa lähetti

Voitte kuvitella hajun ja miten iljettävää oli kaivaa kalojen pussista valuneessa nesteessä lilluva laatikko pakettiautomaatista, kun se oli viikon seissyt siellä. Siis hyi helv.. pahvilaatikko hajosi atomeiksi… silloin mietin, että mitä ihmettä mummoni päässä liikkui oikein…

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   3.6.26 07:30:01

"mikä logiikka on ilmoittaa jonkun vieraan ihmisen kuolemasta julkisessa fb-ryhmässä, kun kuolemasta on alle 12h, "

-Sinänsä ymmärrän, että uutiseen reagoi uutisen saadessaan. Ei vasta monen päivän päästä. Postaajahan ei voi tietää miten hitaasti omaisille kerrotaan.

"Päivitykset oli laitettu someen noin 2 h isän kuoleman jälkeen, minulle kerrottiin noin tunnin päästä tuosta. "

-Sen sijaan tätä en ymmärrä, että postataan someen ennen kuin ilmoitetaan omaisille tilanteessa, jossa itse on se taho joka muille omaisille ilmoittamisesta huolehtii! Todella tylyä läheisiä kohtaan.

Itsehän sain tietää isäni siskon kuolemasta varmaan viikkoja kuoleman jälkeen ja vain siksi että oma sisko kiireidensä keskellä tuskaili isämme tiedusteluja perikunnan asioiden hoidosta... olin vähän, että niin hetkinen kenen perikunta? Mut ei ollut ainakaan ennenaikaisia somepostauksia :D Jos ei siskoa olisi kuormittanut lainopilliset kysymykset, niin en tietäisi varmaan tänäkään päivänä asiasta.

Lähettäjä: Tomaatti 
Päivämäärä:   3.6.26 14:24:29

Tuttu järjesti kotimyyntikutsut, jotain vaatteita myytiin. Ajankohta heti töiden jälkeen ja kutsussa oli, että tarjolla on lämpöisiä voileipiä ja kyseli allergioista. Vastasin, että olen allerginen tomaatille. Tuli kysymys, voiko leipäni mennä tomaattileipien kanssa yhtä aikaa uuniin samalla pellillä vai pitääkö laittaa uuniin erikseen. Ajattelin, että tuttu jopa ymmärtää jotain allergioista ja vastasin, että voi laittaa samalle pellille ja samaan aikaan uuniin.

Kutsut tulivat ja työpäivän jälkeen nälkä. Minulle oli kyllä tehty leivät ilman tomaattia, mutta kaikki leivät (myös minun) oli sisäpuolelta voideltu ketsupilla. En tiedä mistä tuttu oli ajatellut, että ketsuppi tehdään. Aika usein ketsuppipulloissa jopa on tomaatin kuva.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   3.6.26 15:31:37

Tuo ketsuppijuttu ei ole mikään ihme, kun monille ihmisille sekin on yllätys että ranskalaiset _perunat_ tehdään perunoista...

Lähettäjä: djd 
Päivämäärä:   3.6.26 16:52:07

"kaikki leivät (myös minun) oli sisäpuolelta voideltu ketsupilla. En tiedä mistä tuttu oli ajatellut, että ketsuppi tehdään. Aika usein ketsuppipulloissa jopa on tomaatin kuva."

Täällä toinen tomaattiallergikko, joka on monta kertaa törmännyt tuohon samaan.

Jostain syystä ihmiset eivät pidä ketsuppia tomaattina. Kun sanon, ettei syö tuota kun siinä on tomaattia, he nauravat "Ei tässä oo tomaattia, ainoastaan ketsuppia! :DD". Kun vastaan siihen, että "niin, on siinä ketsuppia", he tuijottavat minua halveksivan näköisenä. Kun sanon, että ketsuppi on tehty tomaatista, he ovat aivan ihmeissään, kun eivät tienneet. Vaikka ihan ketsuppipurkissa lukisi TOMAATTIKETSUPPI.

Ihan liian monta kertaa on lämppärit voideltu ketsupilla, kastikkeeseen tai keittoon laitettu ketsuppia, jne. Mutta ilmeisesti ihmiset ajattelevat, että vain tuore tomaatti on tomaattia ja aurinkokuivatut tomaatit, tomaattimurska, marinadin tai mausteseoksen tomaatti ei ole tomaattia....

Olen niin pahasti alelrginen, etten siedä tomaattia yhtään. Olen saanut allergisen reaktion kun käytin kaverin haarukkaa ja kaveri oli syönyt tomaattipitoista ruokaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.26 17:02:33

Tätä tomaattisoppaa hämmentää (hehe) varmaan vielä enemmän se, että joillekin kypsennetty/käsitelty voi sopia...

Eräs tuttu sanoi kahvila/ravintolaan ryhmätilausta tehdessään, että yksi on maidolle allerginen. Kun jälkiruuan aika tuli, oli se samanlainen kuin muilla. Siinä oli kermaa. Siinä olikin sitten henkilökunta hämmentynyttä "Ai kerma on maitoa?"

No kyllä. Miksi ne sitä luuli!?

Lähettäjä: lss 
Päivämäärä:   3.6.26 17:56:20

""Ai kerma on maitoa?"

No kyllä. Miksi ne sitä luuli!?"

Kermapurkin kyljessä on varmaankin lukenut ainesosaluettelossa "kerma". Ei kai sitä nyt kukaan tajua maitotuotteeksi, kun siinä ei lue, että se on maitoa. Tai saattaahan kermapurkin kyljessä olla joku vihje siitä, että kermakin on maitotuote, mutta eihän kukaan tajua, että kermaa tehdään maidosta, kun sehän on kermaa.

Ihmiset ovat tyhemtyneet, ja tässä siitä loistava esimerkki. (Tarkoituksella kirjoitin väärin.)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.