Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paketti saapuu kauas

Lähettäjä: Koko 
Päivämäärä:   2.6.26 01:04:38

Käykö muille tätä että kun ostaa ulkomaisesta verkkokaupasta niin paketti saapuu väärän paikkakunnan noutopisteeseen eikä sitä saa muutettua? Harmittaa ajaa 15 km aivan väärään suuntaan.

Re: Paketti saapuu kauas

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   2.6.26 02:49:14

Voi kuule jos tuliskin noin lähelle meillä "lähiposti" on 30 km päässä. 15 km olisi luksusta.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   2.6.26 03:04:45

On ollut ongelmana se, että tuppaavat viemään keskelle korpea pikkukauppaan. Ei muuten olis mitään menoa tuolle suunnalle. Matkaa noin 15 km. Lähimmässä kaupungissa olisi monta eri paikkaa mihin paketin voisi viedä ja töihin mennessä tulee myös ajettua 5 päivänä viikossa siitä ohi. Sinnekin on matkaa noin 15 kg, mutta sinne suunnalle on muutenkin menoa.

Lähettäjä: UfffUgghhh 
Päivämäärä:   2.6.26 13:14:15

Kortin hinta nousi 3 euroon (+0,25) per kappale (joulukortit 1,8e), sitä se pörssiin vieminen meinaa, rahat pois.

Tavisten tulot nousee 10% vuosivauhtia?? Noeitod!
Siis, kuten posti, vesi, bensa..mitä tekee persut?

Lähettäjä: krrkrr 
Päivämäärä:   2.6.26 13:24:53

"Voi kuule jos tuliskin noin lähelle meillä "lähiposti" on 30 km päässä."

Tämä on ihan eri asia. Sinulla ei ole toimipistettä lhäempänä. Aloittajalla lähellä olisi niit ävaikak kuinka.

Minä asuin aiemmin paikassa, missä matkahuollon toimipisteitä oli 500 m säteellä kotoani kolme. Mutta jos rastitti "toimitus lähimpään toimipisteeseen", meni paketti aina kaupalle 6 km päähän kotoani, johon piti kulkea kolmella bussilla... En tiedä että minkä logiikan perusteella matkahuollon mukaan tuo toimipiste oli lähin, kun 3 km säteellä kotoani toimipisteitä oli kuitenin 5 kpl...

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   2.6.26 14:07:26

Jos ei tilatessa pysty vailtsemaan postiautomaattia niin mulla on kaksi paikkaa minne paketit menee. Tai kolme oikeastaan. Se logiikka, että mikä päätyy minnekin ei ole auennut mulle. Kolmannen kohdalta kyllä, olen postin sivulla määritellyt, että haluan paketit sinne. Kerran hermostuin kunnolla ja soitin postiin, että miksi ne paketit ei tule sinne ja mulle sanottiin, että paketit ohjataan PUHELINNUMERON perusteella. Jos sitä mun numeroa paketissa ei ole, niin sitä ei voi laittaa valitsemaani pisteeseen vaan joudun hakemaan joko 20km tai 10km päästä.

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   2.6.26 16:58:23

Miten on mahdollista ohjata PUHELINNUMERON perusteella mihinkään? Postinumerolla kyllä. Oletteko tarkistaneet lähimmän paikan postinumeron ja käyttäneet sitä omana osoitteena?
Minun Matkahuoltopaketti meni kerran n. 200 kilometrin päähän. Postinumero oli pyöristetty tyyliin 00160 -> 00700. Sielläkin oli samanniminen tie niin kuin monella muullakin Suomen paikkakunnalla.
Kannattaa laittaa tarjolle lähimmistä lokeroista vähiten käytetty, jospa siinä olisi paremmin tilaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.26 18:50:45

” Mutta jos rastitti "toimitus lähimpään toimipisteeseen", meni paketti aina kaupalle 6 km päähän kotoani, johon piti kulkea kolmella bussilla... En tiedä että minkä logiikan perusteella matkahuollon mukaan tuo toimipiste oli lähin, kun 3 km säteellä kotoani toimipisteitä oli kuitenin 5 kpl...”

Se menee lähimpään, jossa on tilaa.

Lähettäjä: Jeppo 
Päivämäärä:   2.6.26 19:39:52

Mä ratkaisin ongelma laittamalla sen paikkakunnan postinumeron mistä haluan hakea paketin. Jos laitan oman postinumeron, paketit viedään syrjässä olevan pikkukauppaan minne on meiltä pieni ja mutkainen tie ja myös pidempi matka kuin lähimpään kaupunkiin. Ihan @!#$ kiva lähteä talvella pakettia hakemaan, kun tie on huonossa kunnossa ja liukas. Lisäksi kauppa menee kiinni 18.00. Päivävuorosta mahdoton ehtiä hakemaan sieltä pakettia.

Päivämäärä:   2.6.26 20:37:37

Joku muutos on jossain tapahtunut. Meillä on aina tulleet paketit joko lähimpään pakettimaattiin 5km päähän tai saman kaupungin keskustaan (10-15km päähän) jossa monta noutopistettä ja myös ihan fyysinen posti.

Vaan nyt on pari pakettia mennyt naapurikaupungin puolelle jonnekin pikkukylän kauppaan 20km päähän. Ei ole koskaan ennen kuntarajan väärälle puolelle paketit matkustaneet noudettaviksi. Hinnat ne vaan postilla nousee ja samaan aikaan paketit pitää noutaa aina vaan kauempaa :D

Re: Paketti saapuu kauasu

Päivämäärä:   2.6.26 23:13:43

N

Päivämäärä:   2.6.26 23:20:07

Aina kun tilaan ulkomailta jotain, ei väliä mistä mantereelta, paketti menee aina samaan pisteeseen joka on itselle aivan mahdoton. Sinne ei kulje lainkaan julkisia. Tämän takia en ole edes halunnut enää tilata ulkomailta koska en voi noutaa paketteja lainkaan sieltä minne ne lähetetään.

Kerran karttaa katsoessa hoksasin että paketit menevät varmasti siksi sinne väärään noutopisteeseen, koska kartan mukaan se on minua maantieteellisesti lähin (silti yli 20km päässä).

Jostain syystä kotimaan paketit menevät aina sinne minne olen niiden halunnutkin menevän.

Olen miettinyt pitäisikö alkaa valehtelemaan oma osoite ulkomaanpaketteihin mutta varmaan siitäkin tulisi ongelmia.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   3.6.26 07:40:06

Tuo vähän kauempaan toimituspisteeseen meneminen ei ole suurikaan ongelma, jos joka tapauksessa ajaa autolla arjessa jatkuvasti. Mutta paikoin postin toimipisteitä on siirrelty kaupungista peltomarketteihin. Sen sijaan, että ihmisillä olisi se 600m käveltävää asioille, olikin yhtäkin 6km. Hyvä ensin muuttaa lähelle palveluita, ettei autoa tarvitse, kun palvelut karkaa sitten jonnekin asunnottomaan korpeen moottoritien varteen. Tulee kalliita paketteja, kun taksilla lähtee asioimaan... Enemmistö palveluiden ääreen pyrkivistä vielä on vanhuksia, joille olisi huomattavasti helpompaa asioida asikaspalvelijan kanssa livenä, kuin ihmetellä jotain halvatun puhelinsovellusta pakettiautomaatin ääressä yksinään.

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   3.6.26 08:51:49

Postin sivuilta:
"Jos et ole antanut puhelinnumeroasi lähetyksen tietoihin, viemme lähetyksen noutopaikkaan, joka on lähimpänä lähetyksen tiedoissa olevaa katuosoitetta."

Eli kyllä. Posti määrittää noutopaikan puhelinnumeron perusteella. Vielä mulle on mysteeri miksi se menee aina välillä sinne 10km päässä olevalle pienelle k-marketille ja välillä 20km päässä olevalle k-marketille...

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   3.6.26 09:26:11

Ja tuo lähin ei ole postinumeron kohdalla se fyysisesti lähin vaan sen postinumeron "oma" posti. Esimerkiksi kahden kaupunginosan rajalla asuvan "lähin" noutopiste on Postin logiikalla sen postinumeron lähipostitoimipaikka tyyliin 6 km päässä peltomarketissa, ei naapurikaupunginosan toimipaikka joka on kadun toisella puolella.

Tää on niin ärsyttävää, osan paketeista saa sentään sovelluksessa käännettyä toiseen paikkaan oli kyse sitten postista, USP: stä tai DHL: stä mutta osa menee väkisillä "väärään" paikkaan vaikka mulla on omapostissa määritetty toimipiste.

Lähettäjä: krrkrr 
Päivämäärä:   3.6.26 16:43:24

"Se menee lähimpään, jossa on tilaa."

Aika jännä, jos ei missään lähempänä muka ole tilaa. En siis mitenkään usko tuohon selitykseen, sillä aina kun tilaan siihen oikeasti lähimpään, niin siellä on aina ollut tilaa.... Joten luulisi, että jossain lähempänä kuin 6 km päässäkin olisi tilaa.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   3.6.26 18:23:37

Sieltä teemulta tilataan niin paljo tiimari rihkamaa, että voi ollaki luukut täynnä. Tv:ssä oli, että irtoo myrkkyy leluist jne..eipä kumma jos ollaan paikoittain "syntymähumalas" hiema härmäs.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.