Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nuori hevonen ylläpitoon - mitä järkeä

Lähettäjä: Allu 
Päivämäärä:   1.6.26 20:42:44

Miksi kukaan ottaisi nuorta osaamatonta raakaa hevosta ylläpitoon? Koulutat ja käytät siihen aikaa ja rahaa. Sitten omistaja haluaa hevosensa takaisin valmiina pakettina. Kysynpähän vaan että mitä järkeä?

Re: Nuori hevonen ylläpitoon - mitä järkeä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.26 20:47:11

No eihän hevosen pitämisessä mitään järkeä muutenkaan ole. Jokainen harrastaa omalla tavallaan.

Päivämäärä:   1.6.26 21:05:16

Ainoa missä näen järjen on jos hevosten kanssa haluaa tehdä bisnestä esim ratsutuksessa myöhemmin. Tuo toisi paljon kokemusta lisää. Muuten en näe myöskään yhtään järkeä.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   1.6.26 21:22:07

Voi harjoitella kouluttamista - pilallemenon riski on sitten hevosen omistajalla.

Päivämäärä:   1.6.26 21:23:13

Yleensä ottajat tosiaan on nuoria ja kokemattomia, jolloin omistaja pääsee tilapäisesti eroon hevosestaan sillä riskillä, että ylläpitäjä toheloi hevosen kanssa. Ylläpitäjä pääsee kokeilemaan onneaan nuoren kanssa.

Hevonenhan tässä eniten häviää.

Lähettäjä: --3 
Päivämäärä:   1.6.26 22:06:31

Minä ainakin haluaisin nuoren ylläpitoon! (Siis jos olisin ottamassa ylläpitoon hevosta just nyt). Minua kiinnostaa nuoren kouluttaminen ja eteenpäin vieminen, mutta ei ole sellaisesta mitään kokemusta. Hevosen ylläpitäminen on niin kallista, ettei siinä rikastumaan pääse vaikka ostaisi oman ja kouluttaisi eteenpäin. Hyvä tai edes kelvollinen nuorikin kuitenkin maksaa ja riskit on tosi isot. Riskejä on paitsi oma osaaminen, mutta ennen kaikkea se, että hevonen voi loukkaantua, oma jaksaminen ei riitä/ ei vaan riitä resurssit edetä niin paljon kuin ajattelisi, hevonen ei miellytä itseä riittävästi jne...

Eli jos saisi nuoren ylläpitoon, voisi riskittömästi harjoitella eteenpäin viemistä. Ei minua haittaisi, jos hevosen arvo nousisi ja omistaja saisi siitä voittoa tai saisi "valmiin paketin". Itse olisin saanut arvokasta kokemusta.

Päivämäärä:   1.6.26 23:12:33

Kaipaan haasteita. Nuori ja mielellään ”vaikea” hevonen on minun mieleen. Valmis ja helppo on tylsä.

Päivämäärä:   1.6.26 23:17:12

"Miksi kukaan ottaisi nuorta osaamatonta raakaa hevosta ylläpitoon?"

"Minua kiinnostaa nuoren kouluttaminen ja eteenpäin vieminen, mutta ei ole sellaisesta mitään kokemusta."

"Eli jos saisi nuoren ylläpitoon, voisi riskittömästi harjoitella eteenpäin viemistä."

Joopajoo.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   1.6.26 23:17:27

Miksi maksaa jonkun toisen omistaman hevosen kouluttamisesta muka saadakseen itse vain kokemusta siitä.. täytyy olla rahaa teillä ja todella paljon..

Päivämäärä:   1.6.26 23:37:19

Pakkohan sitä kouluttamista jollain on harjoitella. Ei kukaan osta koulutuspalveluita ihmiseltä, jolla ei ole mitään kokemusta/näyttöjä siitä. Harvalla on varaa ostaa monta nuorta hevosta harjoituskappaleiksi. Ylläpidossa ei ole pääomariskiä.

Lähettäjä: Eppu 
Päivämäärä:   2.6.26 06:58:02

Minä otin koska oli aikaa ja mahdollisuus. Omistaja oli joutunut onnettomuuteen ja oli tarkoitus, että vien hevosta eteenpäin kunnes hän toipuu vammoistaan. Kahden vuoden jälkeen oli selvää ettei hän tule toipumaan täysin ennalleen ja sain ostaa hevosen hyvin nimellisellä hinnalla. Kaupanpäällisiksi sain hyvän ystävän.

Lähettäjä: Kaveri 
Päivämäärä:   2.6.26 11:03:28

Moni ottaa varsan ylläpitoon kaveriksi omalle varsalle, mutta ei niille perustaitoja kummempaa (talutus, harjaus, loimitus, kengitys/vuolu) opeteta.

Sitten 4v:nä palautuvat omistajalleen, eivätkä osaa mitään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.