Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vieraat koirat hoitoon

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.6.26 15:48:58

Suostuin ottamaan puolitutun koirat päivähoitoon keskiviikkona, minulla itselläni kaksi pientä kilttiä koiraa. Miten tuo tilanne kannattaisi nyt hoitaa, kun tuttu tuo koirat keskiviikkoaamuna tänne? Ei pääse aiemmin tutustuttamaan koiria. Pitäisikö pistää omat koirat ensin ovien taa/porttien taa ja sitten sieltä antaa haistella ja päästää vapaaksi, kun tilanne rauhoittunut?

Re: Vieraat koirat hoitoon

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   1.6.26 16:14:28

Tämä on mulle täysin absurdi kysymys, kun meidän rodun parissa on normaalia laskea kymmenet koirat keskenään vapaaksi ilman mitään rituaaleja. :D

Mutta joo, informaatioarvo oli nolla tällä viestillä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.26 16:27:54

Riippuu ihan täysin niistä koirista, joten mahdotonta sanoa. Meille tulee sosiaaliset hoidokit vaan ovesta sisään ja suoraan normaaliin arkeen, ei omat koirat sano niistä mitään.

Turvallisinta toki aina tutustuttaa koirat toisiinsa ulkona, mielellään aidatulla alueella joka ei ole kenenkään reviiriä. Se on se varmin keino jos ei osaa arvioida miten koirat toisiinsa reagoivat.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   1.6.26 16:35:16

Me napattiin kerran puistosta yksinäinen koira, oli sunnuntai-ilta, ei löytynyt puistoa kiertämällä omistajaa ja löytöeläintalo kiinni. Kotona kolme pientä koiraa. Ei siinä auttanut kun ottaa tuo yksinäinen otus kotiin, sehän meinasi heti tullessa haukata yhden meidän koirista suuhunsa. No, vieras koira yöpyi sitten tyttären kanssa vierashuoneessa ja omat koirat muualla asunnossa. Eli voipi olla että tulee jotain flaidista kun omien koirien reviirille tulee täysin tuntemattomia vieraita. Sitten vieraat vaan eri huoneeseen kun omat koirat, jos yhdestä päivästä on kyse. Ja voihan olla että pärjäävät hyvinkin alusta lähtien.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.6.26 16:52:07

Juu siis omat koirat on sosiaalisia ja kilttejä, mutta en niistä vieraista tiedä, omistajan sanoin mukaan tulee myös kaikkien kanssa toimeen. Silti mietin sitä tuomishetkeä, että pitäisikö koirien olla jossain portin takana odottelemassa eikä heti ovella vastassa? Toinen noista on 10kk ikäinen pentu ja kasvu kesken niin ei välttämättä osaa aina järkevästi rauhassa odotella :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.6.26 17:00:33

Ap, sä olet epävarma, et tiedä koirista mitään, ja sulla on kuitenkin kaksi koiraa, ja lupaat puskista ottaa vieraita koiria hoitoon?

Joko aloitus on typerä provo, tai ap itse on umpityperä blondi, jolla ei pitäisi vastuullaan olla yhtään elollisia olentoa.

Ps. Pidä omat koirasi päivä kylppärissä, ja hoida muutoin nen päivähoitokoirat.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.6.26 17:20:05

Tähdellä taitaa nyt puristaa jostakin :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.6.26 17:44:33

No onhan tuo nyt vähän absurdi tilanne, jos olet lupautunut ottamaan koiria hoitoon etkä yhtään tiedä miten toimia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.26 17:46:41

Menisin ulos vastaan pitkän liinan kanssa. Kaikista pahin on joku portin takana odottelu, monet koirat rähisevät aidan läpi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.6.26 18:05:21

Niiden kannattaisi tavata toisensa ulkona puolueettomalla maaperällä ja siitä sitten tulla yhdessä sisälle. Huonoin vaihtoehto on nimenomaan vaan tuoda vieras koira toisen koiran omalle reviirille sisälle.

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   1.6.26 18:30:28

"Tämä on mulle täysin absurdi kysymys, kun meidän rodun parissa on normaalia laskea kymmenet koirat keskenään vapaaksi ilman mitään rituaaleja. :D"

Ihan eri asia laittaa koirat keskenään irti isoon tilaan kuin jättää koirat keskenään kotiin, ehkäpä vain pieneen asuntoon tai maksimissaan omakotitaloon.

Joten joo, täysin nolla-arvoinen tuo kommenttisi.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.6.26 20:11:15

Olen itse lomalla, niin sen takia suostuin ne nyt ottamaan tänne kun tuli yllättävä tilanne tutulle. Eivät siis tule olemaan hetkeäkään ilman minua.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   1.6.26 23:31:42

Mä pitäisin koirat erillään, kun kyse on vain yhdestä päivästä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.6.26 23:47:02

Joo mulla on sellainen iso portti, millä saan periaatteessa rajattua asunnon kahteen osaan..täytyy vaan miettiä kumpaan osaan pistän omat koirat.

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   2.6.26 00:04:57

Tutustuttaisin koiria ulkona, mieluiten oman pihan ulkopuolella, ja toisten koirien omistajan ollessa vielä paikalla. Narussa tutustuminen voi aiheuttaa jännitteitä, mutta parempi se kuin että vieras tulee suoraan toisen kotiin. Sisälle siirtyminen myös toisten omistajan kanssa. Jos ne eivät tutustellessa vaikuta olevan kavereita, sitten hoitopäivä suosiolla portilla erotettuina.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.